  • 1. Data: 2010-10-29 10:06:21
    Temat: Re: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "maX" napisał:

    > Nie jestem pewien czy to kwestia zwykłego powtarzania prób odczytu. To
    > raczej jak w napędach optycznych - jedne mają lepsze mechanizmy korekcji
    > błędów (jeśli płytka stwarza problemy przy odczycie), a inne gorsze.

    To już przekracza wszelkie granice. Na dyskietce nie ma nadmiarowych danych
    do korekcji. Problemy z odczytem (jeśli dyskietka nie jest uszkodzona)
    wynikają najczęściej z tego, że obecnie producenci napędów floppy nie
    przykładają się do ich jakości. Dyskietka nagrana na jednym napędzie może
    nie być czytana na innym ponieważ głowice nie mogą się spozycjonować do
    ścieżek. Jeśli w tym drugim napędzie sformatujemy i zapiszemy dyskietkę to
    będzie ona czytana.

    Remek

  • 2. Data: 2010-10-29 10:47:58
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > To już przekracza wszelkie granice.

    Sadze ze autorowi chodzil raczej chodzilo o zdolnosc do kalibracji glowicy
    do sciezki ewentualnie o tolerancje na poziomy zer i jedynek, niz o jakies
    voodoo i wrozenie z fusow.

    > Na dyskietce nie ma nadmiarowych danych do korekcji.

    Jak nie jak tak? A CRC to pies? Na pojedyncze bity wystarcza w zupelnosci.
    :)

    > Jeśli w tym drugim napędzie sformatujemy i zapiszemy dyskietkę
    > to będzie ona czytana.

    Owszem, tylko, ze nam chodzi o zawartosc, nie o nosnik...

    A propos nosnikow: kto reanimowal dyskietki z "badami"
    za pomoca magnesu stalego reka w gore ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Ehhh... czasy "noname'ow"... jej... ;)

  • 3. Data: 2010-10-29 13:00:21
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Vituniu" napisał:

    > Jak nie jak tak? A CRC to pies? Na pojedyncze bity wystarcza w zupelnosci.

    CRC na bity??? Paradne. Możesz mi podać CRC bitów o wartościach 0 i 1? To
    jest niepoważne. Czytaj poważnych ludzi wypowiadających się na grupie
    zamiast bełkotać. Wszystkie dane składają się z pojedyńczych bitów. Film 700
    MB na CD też. I chcesz naprawiać ewentualne błędy kontrolując poszczególne
    bity? Objaśnij jak to zrobić?

    > Owszem, tylko, ze nam chodzi o zawartosc, nie o nosnik...

    Komu "nam"? My król? Pisz za siebie. Ja piszę o możliwych przyczynach braku
    możliwości odczytu dyskietki zapisanej w innym napędzie. Doczytałeś?

  • 4. Data: 2010-10-29 19:56:32
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 29 Oct 2010 12:06:21 +0200, "Remek" <d...@g...com> wrote:

    > To już przekracza wszelkie granice. Na dyskietce nie ma nadmiarowych danych
    Są. W niektórych systemach plików.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 5. Data: 2010-10-31 14:37:46
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > ścieżek. Jeśli w tym drugim napędzie sformatujemy i zapiszemy dyskietkę to

    Jak na początku stwierdziłem że na moim pececie dyskietka jest nieczytelna
    to sprawdziłem na drugim pececie, też nieczytelna. Wpadłem na pomysł że
    sprawdzić na Amidze - bingo, na niej bez problemu sie czytała. Na drugiej,
    zewnętrznej stacji Amigi (nie producji Commodre, pewnie tez napęd inny niż
    zintegrowany Chinon) jak pamiętam też była czytelna.
    Jak po kilku dniach sprawdziłem czy jest czytelna na kompie na którym była
    nagrywana to też nie była czytelna (więc to ewidentnie wina dyskietki). Być
    może to tylko zbieg okoliczności że niektóre takie stare nonamowe dyskietki
    nie były czytane akurat na tych pecetowych stacjach (wliczając w to stacje
    na których były nagrywane) a były czytane przez stacje amigowe; ale może to
    jednak kwestia kontrolera FDD. Jak pamiętam np. stacja PC nie czytała
    dyskietki ST (i odwrotnie), mimo że obie, choć inaczej sformatowane, miały
    po 720 KB; a stacja amigowa czytała wszelkie formaty PC, ST, Apple.

  • 6. Data: 2010-10-31 15:26:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-10-31 15:37, Użytkownik maX napisał:

    > inaczej sformatowane, miały po 720 KB; a stacja amigowa czytała wszelkie
    > formaty PC, ST, Apple.

    Nie przesadzaj, dyskietek od Apple Amigowe stacje nie czytały.
    Mogły czytać dyskietki zapisane przez emulator Appla.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-11-03 14:05:20
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 29 Oct 2010 12:06:21 +0200,
    Remek <d...@g...com> screamed:

    Ale dane do korekcji są (np. via GCR).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:213B ]
    [ 15:04:37 user up 12610 days, 2:59, 1 user, load average: 0.99, 0.89, 0.84 ]

    Grain grows best in shit.

  • 8. Data: 2010-11-04 13:37:14
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > CRC na bity??? Paradne.

    IIRC w DOSowym formacie dyskietek na kazdy sektor 512 bajtow
    przypadaja 2 bajty na CRC16 pozwalajace z marszu skorygowac jeden
    bledny bit w sektorze plus wykryc pare blednych bitow wystepujacych
    bezposrednio po sobie.

    Niech mnie ktos poprawi, jesli sie myle... Pamiec mam juz zdecydowanie
    nie taka jak niegdys...

    A (raczej niezbyt merytoryczna) reszte Twojej wypowiedzi, pozwolisz,
    pomine... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 9. Data: 2010-11-04 13:42:20
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Vituniu"
> [...]
    >przypadaja 2 bajty na CRC16 pozwalajace z marszu skorygowac jeden
    >bledny bit w sektorze plus wykryc pare blednych bitow wystepujacych

    Ę?
    CRC jest do wykrywania błędów. Nie masz jak odzyskać prawidłowych danych
    w wypadku wystąpienia błędu. Do tego musiałbyś mieć cokolwiek większą
    nadmiarowość. (zakładając, że w ogóle można CRC tak określić)

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |