  • 11. Data: 2013-11-18 20:10:12
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:l6dnbh$l10$...@n...task.gda.pl...

    > Spokój i tak nie przejdzie, a jak przejdzie kupię sobie uniwersalne
    > (znaczy też zimowe :P)

    No właśnie.
    Więc po co lamentować zawczasu, że ktoś Was tak bardzo krzywdzi?
    To ma być bat na tych, co stan opon mają gdzieś, to czy przeszkadzają innym
    również.

  • 12. Data: 2013-11-18 20:13:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-18 19:46, sqlwiel pisze:

    > Obowiązek będzie od 1 listopada do marca (nie pamiętam, czy końca, czy
    > początku).
    > *Niezależnie od temperatury i warunków atmosferycznych*

    Przestań z wypiekami na twarzy oglądać tv. MT zaprzecza takim
    rozwiązaniom.

    > Podobnie, jak ze światłami mijania w dzień. Po pierwszych paru latach
    > obowiązywania zakazu publikowano wyniki badań potwierdzające ZEROWY
    > wpływ na bezpieczeństwo.

    Pokaż te wyniki.

    > Chodzi oczywiście wyłącznie o efekt fiskalny.

    Spróbuj to udowodnić.

  • 13. Data: 2013-11-18 20:14:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** sqlwiel pisze tak:

    > obowiązkowe zimówki - lada moment

    a już się wystraszyłem, że obowiązkowe letnie w lecie.

    Od lat jeżdzę na zimówkach :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 14. Data: 2013-11-18 20:24:58
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 18.11.2013 20:07, Cavallino pisze:

    > Ilu jadących za Tobą potwierdziło Twoje słowa, że jesteś taki pewien?

    Latem to wyprzedzają mnie, zimą wyprzedzam ja. Stąd pewność :)

    --
    anacron
    aba/

  • 15. Data: 2013-11-18 20:28:12
    Od: k...@g...com

    Mogą zrobić letnie latem jesienne jesienią itp. Kto im zabroni? To co robią to efekt
    nic nie robienia przez kierowców. Jak była okazja się postawić i przyłączyć do
    motocyklistów jak chcieli mniejszych opłat za autostrady to wszyscy w samochodach w
    dupie to mieli. Władza jak nie czuje oddechu obywateli na plecach to robi co chce.

  • 16. Data: 2013-11-18 20:29:40
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Generalnie też mi się to nie podoba, ale akurat w tym przypadku - dobrze
    > by było, gdyby uchwalić ZAKAZ jazdy zimą na letnich oponach.
    A zapłacimy wszyscy (jak zwykle), bo zakup kompletu opon dla firm
    transportowych nie będzie wcale tani, a koszt przerzucony na konsumenta...
    To ja proponuję NAKAZ dbania o nawierzchnię i odśnieżania w odpowiednim
    czasie, a wszyscy będą szczęśliwi.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 17. Data: 2013-11-18 20:30:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Nov 2013 19:32:03 +0100, sqlwiel napisał(a):
> [...]
    > Ministerstwo póki co wachluje listkiem figowym, że "trzeba zaufać
    > kierowcom", ale wiadomo, że lobbyści już swoje zrobili, a tfurcy prawa w

    Zaraz zaraz, koledzy przegapili, ale minister Nowak juz nie jest
    ministrem.
    Zwolennik fotoradarow poslizgnal sie na zegarku, i teraz miejmy
    nadzieje ze poniesie sluszna kare, najlepiej w trybie
    administracyjnym.

    Co prawda ... nigdy nie wiadomo kto tu w co gra, moze lobbysci
    zostali, a minister im przeszkadzal.

    A moze odwrotnie:
    http://www.forbes.pl/obowiazkowe-opony-zimowe-zahamo
    wane-przez-rzad,artykuly,166593,1,1.html
    "Propozycja parlamentarnego zespołu ds. bezpieczeństwa ruchu
    drogowego, dotycząca obowiązkowej wymiany opon letnich na zimowe,
    została ostudzona przez Ministerstwo Transportu. Projekt nie zostanie
    zgłoszony pod głosowanie "

    > PZPR-owski aparatczyk Kalisz oczywiście popiera i uzasadnia regulację.

    Ale przynajmniej kapelusznikiem nie jest ;-)

    > Niedługo będą mi dyktować kiedy wolno mi będzie żonę bzykać.

    Co by nie mowic - niektore letnie sa na sniegu skandaliczne.
    To naprawde trzeba wymienic, zanim snieg spadnie.
    A kierowca moze nawet o tym nie wiedziec.

    Tylko wolalbym zeby wprowadzili wymog podawania przyczepnosci opony na
    sniegu na etykiecie, a nie jakies obowiazki.

    J.

  • 18. Data: 2013-11-18 20:33:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Nov 2013 19:46:04 +0100, sqlwiel napisał(a):
    > Obowiązek będzie od 1 listopada do marca (nie pamiętam, czy końca, czy
    > początku).
    > *Niezależnie od temperatury i warunków atmosferycznych*

    I to jest bardzo rozsadny zakres.
    Nie wazne jaka pogoda jest, wazne jaka moze byc :-)

    J.

  • 19. Data: 2013-11-18 20:48:23
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-18 20:29, WOJO pisze:

    > To ja proponuję NAKAZ dbania o nawierzchnię i odśnieżania w odpowiednim
    > czasie, a wszyscy będą szczęśliwi.

    I jeszcze koniecznie zakaz gradobicia i gołoledzi!
    :)

    Jeśli zarządca drogi nie wywiązuje się z obowiązków (np. odśnieżania i
    naprawiania nawierzchni), to należy mu przywalić karę. Tudzież TU
    powinny występować z regresem, wszystko w ramach aktualnie
    obowiązującego prawa. Nowe regulacje nie są potrzebne. Jest ich już za dużo.
    Ale jakoś nie wyobrażam sobie, że nierząd nakłada karę na GDDKiA.
    Przecież tam szwagrowie siedzą.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 20. Data: 2013-11-18 20:49:23
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 20:29:40 UTC+1 użytkownik WOJO napisał:

> [...]
    >
    > To ja proponuję NAKAZ dbania o nawierzchnię i odśnieżania w odpowiednim

    Mylisz się. Koszt zakupu wysoki, zgadzam się. Przerzucić na klienta się nie da. Część
    firm w których potrzebny jest transport zdechnie. Od czasu do czasu coś gdzieś
    dowożę. Czy 2,20 za kilometr jazdy Mastera to dużo? Według mnie nie. Sa tacy co
    chętnie by wieźli moje rzeczy po 1,80 za kilometr. Problemem dla nich jest że mają
    nie przystosowane dostawczaki do przewożenia tego co by mieli wieźć i ubezpieczyciel
    nie sprzeda im ubezpieczenia.