-
11. Data: 2006-01-21 11:13:27
Temat: Re: o2.pl skarży Telekomunikację Polską [press]
Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>
miab napisał(a):
>>>
>>> Wyliczenie #1 - ile TP ma zarabia na liniach DSL?
>>>
>>> Przyjmuję 40zł jako miesięczny przychód z linii DSL po odliczeniu
>>> kosztów obsługi, amortyzacji, reklamy, drutów, itp. - po prostu 40zł
>>> przychód za czysty internet na DSL. Olewam nawet tu przepustowość bo
>>> ważniejszy jest przepływ pieniędzy niż przepływ bitów.
>>
>>
>> zakladajac ze wiekszosc sprzedanych neostrad to najnizsza opcja
>> kosztujaca 49 zl netto (lub 59 za 256'ke)
>>
>> to zysk na poziomie 40 zl jest wysoko przesadzony
>
>
> A kolejne 40-50zł z koniecznego dla posiadania Neostrady abonamentu
> telefonicznego to pies?
a gdzie tu wyliczenia dotyczace infrastruktury ?
- zakup modemu dla klienta
- zestawienie linii
- koszt portu w DSLAM'ie ?
- koszt pozyskania klienta
--
Mateusz
-
12. Data: 2006-01-21 11:18:20
Temat: Re: o2.pl skarży Telekomunikację Polską [press]
Od: Marcin 'Qrczak' Kowalczyk <q...@k...org.pl>
Mateusz Swatek <m...@i...pl> writes:
> - koszt pozyskania klienta
Jaki jest koszt pozyskania klienta, który nie ma innego wyboru?
--
__("< Marcin Kowalczyk
\__/ q...@k...org.pl
^^ http://qrnik.knm.org.pl/~qrczak/
-
13. Data: 2006-01-21 11:30:01
Temat: Re: o2.pl skarży Telekomunikację Polską [press]
Od: wer <a...@o...pl>
Użytkownik Marcin 'Qrczak' Kowalczyk napisał:
> Mateusz Swatek <m...@i...pl> writes:
>
>
>>- koszt pozyskania klienta
>
>
> Jaki jest koszt pozyskania klienta, który nie ma innego wyboru?
>
6 miesiecy za 1 zl.
Aha, co do wyliczen, zapominacie o dzierzawie miedzi. Ktos bierze lacze
od jakiegos ISP, to i tak czesto musi zaplacic haracz TP, bo idzie to po
ich kabelkach.
wer
-
14. Data: 2006-01-21 11:34:50
Temat: Re: o2.pl skarży Telekomunikację Polską [press]
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
wer napisał(a):
>>> - koszt pozyskania klienta
>>
>>
>> Jaki jest koszt pozyskania klienta, który nie ma innego wyboru?
>>
>
> 6 miesiecy za 1 zl.
>
To nie jest koszt pozyskania klienta. Kosztem takim może być np.
reklama, subsydiowanie modemu, prowizja dla sprzedawcy czy niepobieranie
kosztów instalacyjnych.
M.
-
15. Data: 2006-01-21 14:18:07
Temat: Re: o2.pl skarży Telekomunikację Polską [press]
Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>
Marcin 'Qrczak' Kowalczyk na pl.internet.polip:
> Mateusz Swatek <m...@i...pl> writes:
>
>> - koszt pozyskania klienta
>
> Jaki jest koszt pozyskania klienta, który nie ma innego wyboru?
Może nie zostać klientem. Może zostać klientem kogoś innego, nawet jeśli
w kaegoriach czysto ekonomicznych na tym traci.
--
Ziemek
-
16. Data: 2006-01-21 14:34:01
Temat: Re: o2.pl skarży Telekomunikację Polską [press]
Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>
> Resztę olewasz? Wg statystyk URTiP zezwolenia ma ponad 5tyś ISP, niech
> tylko połowa z nich ma polpaka 2Mbit za 1573,80 netto - to masz już
> cieplutkie 4 miliony złociszy. A sam wiem o conajmniej dwóch ISP, którzy
> od tepsy biorą jeden 12 a drugi 20Mbit/s za 580zł/Mbit.
Grubo przesadzasz, ja w moim mieście znam kilkunastu ISP i tylko 4 z nich ma
łącza symetryczne z czego tylko 2 ma POLPAKi tepsy. Reszta ma mniej lub
więcej DSLi.
Lee
-
17. Data: 2006-01-21 21:51:59
Temat: Re: o2.pl skarży Telekomunikację Polską [press]
Od: " " <h...@g...pl>
To w sumie ile TPSA chce teraz za 1Mb/s bo ostatnio Sprzedawca dał
nam oferte na 100Mb/s CIR po Metro Ethernecie za 17.000-Pln/ miesiąc i
mówił, że jak podpiszemy na 2 lata to będzie jeszcze od tego spory
rabat.
adaś <a...@t...interia.pl> napisał(a):
> Polskie portale i mali dostawcy internetu muszą słono płacić
Telekomunikacji
> Polskiej za to, żeby z ich treści mogli korzystać użytkownicy neostrady.
> Zaprotestował przeciwko temu portal o2.pl, a sprawą zajął się Urząd
> Komunikacji Elektronicznej.
>
> Gazeta.pl, Interia, o2 czy Onet często muszą płacić dostawcom internetu za
> to, żebyśmy mogli wchodzić na ich strony. Mniejsi operatorzy zwykle
> udostępniają swoje sieci za darmo - na zasadzie wzajemności. Jednak TP SA
> dysponuje ogromną siecią łączy i ma mnóstwo klientów-internautów. Już ponad
> milion osób korzysta z szerokopasmowego internetu w TP SA i stanowią oni
> około 40 proc. internatów odwiedzających polskie portale. Dlatego może ona
> zażądać bardzo wysokich stawek i dyktować niewygodne, długoterminowe
> kontrakty.
>
> - Polskie ceny są dużo wyższe niż w pozostałych krajach Unii - twierdzi
> Nipun Gupta, dyr. zarządzający biznesem telekomunikacyjnym w Onecie. -
> Cierpią na tym internauci, bo zostaje nam mniej pieniędzy na inwestycje w
> treść.
>
> Stawki miesięczne za dostęp do łączy TP SA wynoszą od 400 do 1000 zł za
> transfer 1 megabita na sekundę (Mb/s). Tymczasem w UE ceny spadły ostatnio
> nawet do 80 zł za Mb/s. - Najpopularniejsze portale, aby umożliwić szybkie
> przeglądanie swoich stron w godzinach szczytu, muszą wykupić transfer o
> szybkości około 100 Mb/s, a serwery muzyczne i filmowe, z których
internauci
> ściągają ogromne pliki, powinny zapewnić im nawet 1 Gb/s - szacuje Tomasz
> Chlebowski z Naukowej Akademickiej Sieci Komputerowej. Umowy są negocjowane
> indywidualnie i zawierają klauzulę poufności, więc nie sposób podać
> dokładnych cen, ale nieoficjalnie wiadomo, że niektóre portale płacą ponad
> 100 tys. zł miesięcznie.
>
> Czy problem sieci TP SA da się obejść? Próbował to zrobić portal o2.pl. -
Na
> początku 2004 r. postanowiliśmy skorzystać z usług zagranicznego
pośrednika.
> Wszyscy polscy internauci łączyli się wtedy z nami tak, jakby wchodzili na
> zagraniczne strony. Po pewnym czasie dostaliśmy ostrzeżenie od naszego
> dostawcy internetu: "Przygotujcie się - wytną was" - opowiada Jacek
> Świderski, współwłaściciel portalu o2.pl i komunikatora Tlen. Kilka dni
> później użytkownicy neostrady zaczęli mieć kłopoty z otwieraniem stron
> portalu o2.pl. - Sam miałem wówczas w domu neostradę. Gdy zadzwoniłem do
> informacji, powiedziano mi, że podobno to o2.pl ma problemy z serwerami -
> mówi Świderski.
>
> TP SA zakłócenia w połączeniach tłumaczyła optymalizacją ustawień sieci.
> Jednak, kiedy na wniosek o2.pl do Centrum Systemów Teleinformatycznych TP
SA
> zawitał komornik w towarzystwie biegłego sądowego, okazało się, że
> urządzenia konfigurujące sieć dzieliły wszystkie adresy internetowe na trzy
> kategorie, z których jedna oznakowana była jako "restricted"
> (ograniczone). - Polskie witryny, które próbowały obejść wysokie ceny TP
SA,
> były wycinane - twierdzi Chlebowski.
>
> - Moja firma konkuruje z zagranicznymi rywalami, takimi jak Google czy
> Skype, którzy za dostęp do polskiego klienta płacą kilka razy mniej niż
my -
> mówi Świderski. Postanowił, jak twierdzi nie tyle dla zysku, ile dla zasady
> równego dostępu do internetu, wytoczyć wojnę przeciwko "haraczowi" TP SA.
11
> stycznia Urząd Komunikacji Elektronicznej (powstał w miejsce URTiP) przyjął
> złożony przez o2.pl wniosek o narzucenie TP SA obowiązku udostępniania
swoim
> abonentom wszystkich treści, także tych przekazywanych przez pośredników,
> np. z zagranicy. Wymaga tego ustawa Prawo telekomunikacyjne z lipca 2004,
> która realizuje wytyczne prawa unijnego.
>
> Co na to TP SA? - Mamy dwa tygodnie na przekazanie UKE naszego stanowiska -
> ucina rzecznik spółki Barbara Górska. Zdaniem UKE sprawa potrwa co najmniej
> dwa miesiące. - Konieczne są publiczne konsultacje, więc postępowanie może
> się ciągnąć nawet pół roku - mówi rzecznik urzędu Jacek Strzałkowski.
>
> To nie pierwszy internetowy bunt przeciwko TP SA. Dwa lata temu, kiedy
> stawki za transfer 1 Mb/s sięgały 2,5 tys. zł, przeciwko Telekomunikacji
> zawiązała się koalicja portali i alternatywnych dostawców internetu.
Powstał
> nawet plan demonstracyjnego odcięcia jej klientów od najpopularniejszych
> witryn. - Szybko okazało się, że najwięksi buntownicy zaczęli się
dyskretnie
> wycofywać, bo TP SA to dla nich również bardzo ważny reklamodawca - mówi
> anonimowo dyr. technologiczny jednego z największych portali.
> http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,52981,31218
50.html
>
>
>
> Za możliwość świadczenia usług internetowych użytkownikom, którym
> Telekomunikacja Polska dostarcza dostęp do sieci, rodzime portale
> internetowe muszą płacić kwoty kilkakrotnie większe niż ich zagraniczni
> konkurenci. o2.pl zaskarżyła więc telekomunikacyjnego monopolistę do
Prezesa
> URTiP czy też Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
>
> Dnia 11 stycznia br., Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty
> (URTiP) na wniosek o2.pl Sp. z o.o. - właściciela portalu internetowego
> o2.pl, komunikatora Tlen.pl, Tlenofonu oraz Lemon TV - wszczął postępowanie
> w sprawie nałożenia na Telekomunikację Polską S.A. obowiązków regulacyjnych
> niezbędnych do zapewnienia użytkownikom TP możliwości komunikowania się ze
> wszystkimi portalami na równych warunkach.
>
> Rodzime portale nie mogą zrezygnować z używania łączy, na których politykę
> cenową kształtuje TP. Jeśli podejmują decyzję o wyborze innego
europejskiego
> operatora - TP ogranicza swoim abonentom dostęp do takiego portalu.
>
> - Złożyliśmy skargę do Prezesa URTiP, ponieważ nie godzimy się na płacenie
> haraczu. Dlaczego o2.pl czy inny polski portal internetowy ma płacić kilka
> razy więcej za możliwość świadczenia usług użytkownikom Neostrady czy SDI
> niż jego zachodni konkurent, np. Yahoo czy Google? Mamy dość
> monopolistycznych praktyk, które nie tylko wpływają negatywnie na rozwój
> polskiego rynku portali internetowych, ale również działają na szkodę
> użytkowników czyniąc z TP "Wielkiego Brata", który decyduje o tym do jakich
> witryn mają dostęp internauci oraz z usług jakich operatorów mają korzystać
> polskie portale. - mówi Jacek Świderski, członek Zarządu o2.pl.
>
> Realizowana przez TP polityka narusza zdaniem przedstawicieli o2 nie tylko
> rozporządzenia unijne gwarantujące użytkownikom końcowym prawo do
swobodnego
> wyboru portalu, niezależnie od tego z usług jakiego dostawcy internetu
> korzystają, ale także dyrektywy związane z równym traktowaniem
> przedsiębiorców w obrębie UE. Ma ona również bezpośredni wpływ na
> funkcjonowanie i rozwój całego polskiego rynku portali internetowych.
>
> -W 2004 r., aby ograniczyć koszty i wyrównać nasze szanse w walce z
> zagranicznymi portalami o polskich internautów, podjęliśmy próbę
> uniezależnienia się od dyktatu TP, wybierając jednego z europejskich
> operatorów telekomunikacyjnych. Po 30 dniach, TP ograniczyła użytkownikom
> Neostrady i SDI dostęp do naszych usług. Każdy internauta podłączony do
> sieci poprzez TP np. nie mógł korzystać ze swojej poczty na o2.pl. Sytuacja
> ta trwała przez kolejne 3 dni, aż nie przełączyliśmy ponownie ruchu na
łącza
> preferowane przez TP. - tłumaczy Jacek Świderski. Na marginesie dodajmy, że
> do redakcji Internet Standard dochodziły głosy o problemach z dostępem do
> skrzynek pocztowych o2.pl.
>
> Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, następca Prezesa URTiP, po
> przeprowadzeniu konsultacji, ma dwa miesiące na wydanie decyzji.
>
> http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,60070,31220
06.html
>
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
18. Data: 2006-01-21 22:06:33
Temat: Re: o2.pl skarży Telekomunikację Polską [press]
Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>
h...@g...pl <h...@g...pl> wrote:
> To w sumie ile TPSA chce teraz za 1Mb/s bo ostatnio Sprzedawca
> dał nam oferte na 100Mb/s CIR po Metro Ethernecie za 17.000-Pln/
> miesiąc i mówił, że jak podpiszemy na 2 lata to będzie jeszcze
> od tego spory rabat.
1. Nie top-postuj.
2. TP ma kilka wariantów usługi - za którą taką cenę dali?
3. Ethernet istnienie w zasadzie tylko w Warszawie.
4. Wypadałoby się jakkolwiek podpisać.
--
TOM
AS33868 MAN Administrator
ChiWriter byl bardzo fajnym edytorem tekstu - jak sie na nim prace pisalo,
to zadne animowane psy dupami nie szczekaly.
-
19. Data: 2006-01-21 22:21:56
Temat: Re: o2.pl skarży Telekomunikację Polską [press]
Od: futszaK <f...@p...pl>
Sat, 21 Jan 2006 12:18:20 +0100, użyszkodnik Marcin 'Qrczak'
Kowalczyk <q...@k...org.pl> napisał:
> > - koszt pozyskania klienta
> Jaki jest koszt pozyskania klienta, który nie ma innego wyboru?
tam gdzie jest nerwozdrada tam są też łonabi-uryniarzo-prowajderzy
dzielący DSLa przy pomocy WiFi wiec i jest wybór
--
futszaK
601061867
Becikowe powinni wypłacać w prezerwatywach
-
20. Data: 2006-01-21 23:52:54
Temat: Re: o2.pl skarży Telekomunikację Polską [press]
Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)
On Sat, 21 Jan 2006 23:21:56 +0100 I had a dream that futszaK <f...@p...pl>
wrote:
>> > - koszt pozyskania klienta
>> Jaki jest koszt pozyskania klienta, który nie ma innego wyboru?
>tam gdzie jest nerwozdrada tam są też łonabi-uryniarzo-prowajderzy
>dzielący DSLa przy pomocy WiFi wiec i jest wybór
Wybór między dżumą a cholerą. Rzeczywiście wybór.
--
Grzegorz Janoszka