  • 1. Data: 2006-01-18 14:16:07
    Temat: Abuse w różnych firmach
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Od jakiegoś czasu "chce" mi się czasem walczyć ze spamem. Przesyłam więc
    dowody na różne abuse albo ludzi odpowiedzialnych za serwery poczty lub
    adresy IP. To poniżej mnie dziś troszkę wzburzyło:
    >Subject: Nie przeczytano: spam
    >Final-Recipient: RFC822; J...@c...pl
    >Disposition: automatic-action/MDN-sent-automatically; deleted

    był to dowód spamu przesłany na adres a...@c...pl - jak widać resultat
    mierny. Tak samo jest z firmą Multimedia - tam prawie zawsze abuse "odbija".
    Na tym tle abuse TP SA wypada super; choć między listem przesłanyn rano a
    wieczorem jest 1500 różnicy w numeracji incydentu - to też świadczy o
    skali - i o tym, że nie walczę sam :)
    A pytanie moje jest takie, czy tacy ludzie którzy sa odpowiedzialni za abuse
    i nawet nie raczą przeczytać maila do nich - nie są problemem polskiego
    internetu?

    --
    M.

  • 2. Data: 2006-01-18 14:38:22
    Temat: Re: Abuse w różnych firmach
    Od: "Sied@r" <n...@s...pl>

    Marcin napisał(a):
> [...]
    > A pytanie moje jest takie, czy tacy ludzie którzy sa odpowiedzialni za
    > abuse i nawet nie raczą przeczytać maila do nich - nie są problemem

    W wiekszosci firm malej lub sredniej wielkosci nie ma dzialu abuse.
    Zwykle jest to funkcja na doczepke dla administratorow.
    Jesli jest duzo zgloszen - wowczas dzialy musialby tylko i wylacznie sie
    tym zajomowac. Z mojej perespektywy, zwykle "jesli dostaje zgloszenie"
    staram sie zadzialac, ale rzadko kiedy mam czas odpisywac ze wszystkimi
    szczegolami, zglaszajacemu. Poza tym jesli ja kogos ukaram (np.
    odlaczeniem od sieci) jaka ja mam pewnosc ze w/w usunela wirusa/spyware.
    Moze za godzine zadzwonic i powiedziec ze juz usunol (a tak naprawde nic
    nie zrobic).

    Zaczoles temat rzeka, mysle ze to jest problem polskiego internetu.
    Jesli chodzi o TPSA to jeszcze nigdy mi sie nie zdarzylo zeby zadzialali.

  • 3. Data: 2006-01-18 15:01:06
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Sied@r napisał(a):
    > Zaczoles temat rzeka, mysle ze to jest problem polskiego internetu.
    > Jesli chodzi o TPSA to jeszcze nigdy mi sie nie zdarzylo zeby zadzialali.

    mi tez nie ;)
    po prostu zwolnili z pracy a. buse'a

    --
    Mateusz

  • 4. Data: 2006-01-18 15:34:14
    Od: Grzegorz Zaworski <g...@c...bezspamu.pl>

    Marcin wrote:

> [...]

    po czym Pan wnosi ze ze osoba z nagłówka jest jedyną otrzymującą
    zgłoszenia o nadużyciach ?
    Pana zgłoszenie dotarło do właściwych osób.

    pozdrawiam

    --
    Grezgorz Zaworski
    Crowley Data Poland

  • 5. Data: 2006-01-18 16:12:56
    Od: "masti" <g...@t...hell>

    Dnia pieknego 2006-01-18 o 16:34:14 osobnik zwany Grzegorz
    Zaworski wystukal:

> [...]
    >
    > po czym Pan wnosi ze ze osoba z nagłówka jest jedyną
    > otrzymującą zgłoszenia o nadużyciach ?
    > Pana zgłoszenie dotarło do właściwych osób.

    a zwracanie takiej odpowiedzi nie jest, chyba, najlepszym
    rozwiązaniem.
    I nie wzbudza zaufania u zgłaszających :(

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    - Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt

  • 6. Data: 2006-01-19 10:56:24
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    > po czym Pan wnosi ze ze osoba z nagłówka jest jedyną otrzymującą
    > zgłoszenia o nadużyciach ?
    Po otrzymaniu tej jedynej zwrotki - wiem, to nie jest wystarczający powód.

    > Pana zgłoszenie dotarło do właściwych osób.

    Pozostaje mi tylko liczyć, że takich zgłoszeń będzie coraz mniej :)

  • 7. Data: 2006-01-19 13:43:16
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 18 Jan 2006 15:38:22 +0100 I had a dream that Sied@r
    <n...@s...pl> wrote:
    >Zaczoles temat rzeka, mysle ze to jest problem polskiego internetu.
    >Jesli chodzi o TPSA to jeszcze nigdy mi sie nie zdarzylo zeby zadzialali.

    Nie wiesz, co mówisz. Akurat abuse w tpsa działa i to bardzo skutecznie.
    Może oceniasz ich po tym, że nie odpisują. Sam byś nie odpisywał, gdybyś
    miał 1500-2000 maili dziennie do obrobienia.

    --
    Grzegorz Janoszka