  • 21. Data: 2016-12-14 15:47:03
    Temat: Re: o jak mnie wkurwiają tacy kolesie...
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 14.12.2016 01:23, sundayman wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=ErbXiXsyc9k
    >
    > albo
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=NxKZbRnhH6g

    Albo taki:
    https://www.youtube.com/watch?v=sScrtGdKmho

> [...]
    > to naprawdę jakaś zmora YT jest.
    >
    > Setki tys. ludzi oglądają i dopytują się z jakich materiałów toto jest
    > zrobione...i jak se toto zbudować. OMG.
    >
    > No przecież wystarczy kurwa mała modyfikacja multimetru (dołączanie np.
    > bateryjki CR2032 do zacisków przez jakiś sterowany zdalnie odbiorniczek
    > - w mierniku miejsca pod dostatkiem ) i można pokazywać wszystko - nawet
    > prąd z powietrza.
    >
    > O bardziej wyrafinowanych sposobach z jakimiś nadajnikami to nie
    > wspominam, bo po co jak można prościej...
    >
    > Czy ludzie są naprawdę kuśwa tak niedouczeni, że łykają takie gówno jak

    Sam przyznałeś, że "traktujesz free energy poważnie".

    Z punktu widzenia fizyki wyciąganie energii 'z jakiś zjawisk kwantowych'
    brzmi tak samo jak wyciąganie energii z wirujacych magensów czy kółka
    obracajęcego się w polu grawitacyjnym.
    Wystarczy więc, że odpowiesz sobie na pytanie, czemu jesteś tym
    zainteresowany i czemu, mimo technicznej wiedzy, się na to łapiesz.

    pzdr
    bartekltg

  • 22. Data: 2016-12-14 16:10:03
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Dec 2016 01:23:18 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    co z
    > jakichś nieznanych obecnie źródeł - nie wiem, 0-point energy,

    Nie da się: patrz Boltzmann i Einstein.

    > - w mierniku miejsca pod dostatkiem ) i można pokazywać wszystko -
    nawet
    > prąd z powietrza.

    Około 1900 taki jeden wmawiał że stare pilniki promieniują (promienie
    kanalikowe i polon były już)... mierniki załączał pedałem, ze dwa
    lata poważni ludzie wierzyli w "eksperymenty".

  • 23. Data: 2016-12-14 17:08:52
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 14.12.2016 o 09:31, Ghost pisze:

    > Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    > Na czym bazujesz owo "głębokie przekonanie" o poważności?

    Ma głębokie przekonanie wynikające z wiary, że temat "free energy jest
    poważny.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2016-12-14 17:19:41
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 14.12.2016 o 11:27, jacek pozniak pisze:

    > Ale to musi być kosmiczna energia; tam jest około 2,7V a znane ludzkości
    > ogniwa mają 1.2, 1.5, 4.5, 9 i 12V

    Starożytni znali też 1,01854 V.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 25. Data: 2016-12-14 17:33:03
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-12-14 o 15:47, bartekltg pisze:

> [...]
    > Wystarczy więc, że odpowiesz sobie na pytanie, czemu jesteś tym
    > zainteresowany i czemu, mimo technicznej wiedzy, się na to łapiesz.

    Ale można "pożyczyć" energię, problem w tym, że iloczyn wielkości
    pożyczonej energii i czasu nie może być większy od stałej Plancka :-(
    Mam!!!
    Załóżmy partię polityczną, za podstawowy postulat podajmy powiększenie
    stałej Plancka, bo jest zdecydowanie za mała! Patrząc na ilość
    zwolenników free energy, i na to, co dzieje się w naszym kraju, wygrane
    wybory mamy jak w banku.

    P.P.

  • 26. Data: 2016-12-14 19:07:05
    Od: "Vernon L. Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik Mario napisał:

    > Ma głębokie przekonanie wynikające z wiary, że temat "free energy jest
    > poważny.

    To zależy jak zdefiniujemy free i ile mW uznamy już za energy.

    W nocie LT3108 pada określenie free energy.
    I coś mi sie kołacze że LT robi ICki do konwersji z pola W.Cz na
    jakieś volty.

    Ogólnie ciepło pow. 0 Kelvina jest chyba za free. Takie tam
    filozofowanie, nic to, kroim łosiów na Keshe.

  • 27. Data: 2016-12-14 19:51:15
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-12-14 o 01:23, sundayman pisze:

    > Dla jasności - ja jestem głęboko przekonany, że temat "free energy" jest
    > poważny. Na pewno są sposoby żeby otrzymać energię, nie tyle "free" co z
    > jakichś nieznanych obecnie źródeł

    Nieznane obecnie źródła energii pewnie zostaną odkryte w przyszłości,
    ale nie o to chodzi zwolennikom tego "ruchu" połączonego z teorią
    spiskową. Twierdzą oni, że duże ilości darmowej energii można sobie
    produkować w domowych warunkach za pomocą sprzętu nieskomplikowanego
    bardziej od zabawek Adama Słodowego. Twierdzą oni, że świat nauki i
    przemysłu doskonale zdaje sobie z tego sprawę, ale te odkrycia są
    "tuszowane" aby firm energetyczne mogły nadal zarabiać.

    Nowe źródła energii, jakie potencjalnie zostaną odkryte w przyszłości
    prawie na pewno nie będą spełniały żadnego z tych założeń - samo ich
    opracowanie pochłonie znaczne fundusze. Środki te jakoś będą musiały się
    zwrócić, wiec nawet bardzo wydaje źródło energii nie będzie oznaczało,
    że będzie ona dostępna za darmo.

    Generalnie można wydzielić dwa gatunki propagatorów "wolnej energii".
    1. Cwaniak. Twierdzi, że posiada wiedzę pozwalającą na zbudowanie
    generatora produkującego energię za darmo. Niekiedy nawet organizuje
    pokazy, ale nigdy w kontrolowanych warunkach. Ani myśli rozkręcać
    biznesu polegającego na sprzedaży gotowych urządzeń. Tłumaczy to różnie:
    brakiem zainteresowania ze strony inwestorów, strachem przed zemstą ze
    strony Mrocznych Spiskowców, tudzież koniecznością dopracowania
    urządzenia. Chętnie za to sprzedaje rzekome know-how...
    2. Frajer. Często miłośnik filozofii New-Age (choć niekoniecznie) i
    wyznawca co najmniej kilkunastu innych teorii spiskowych. Chętnie łyka
    największą głupotę, byle tylko miała słowo "alternatywna" w nazwie. Nie
    ma większego pojęcia o nauce, która jego zdaniem jest zaangażowana w
    Mroczny Spisek. Wydaje pieniądze na materiały sprzedawane przez
    Cwaniaków. Nigdy nie udaje mu się uruchomić urządzenia, ale nie przyzna
    przed sobą, że właśnie zrobił z siebie bałwana. Co to, to nie! Będzie
    sobie tłumaczył, że pewnie zabrakło mu wiedzy i umiejętności manualnych,
    kable lutował w złą stronę albo kwantowe wibracje pobliskiej żyły wodnej
    generowały za duże zakłócenia pole bioenergetycznego.

    > Setki tys. ludzi oglądają i dopytują się z jakich materiałów toto jest
    > zrobione...i jak se toto zbudować. OMG.

    To jest część większego ruchu społecznego. Zwolennicy wolnej energii są
    dla inżynierii tym samym, czym antyszczepionkowcy dla medycyny,
    przeciwnicy GMO dla biotechnologii, a wyznawcy Imperium Lechickiego dla
    historii. Ta sama pogarda dla nauki i uczonych, to samo rozmiłowanie w
    teoriach spiskowych.

    > O bardziej wyrafinowanych sposobach z jakimiś nadajnikami to nie
    > wspominam, bo po co jak można prościej...

    Oni często nie rozumieją podstawowych kwestii. Budują prosty odbiornik
    detektorowy, mierzą napięcie na kondensatorze za diodą i wydaje im się,
    że właśnie podpięli się do magicznego źródła energii. Do głowy im nie
    przyjdzie, że ta energia jest wypromieniowywana w przestrzeń przez
    pobliską stację radiową i tak naprawdę pochodzi z elektrowni.

    > Czy ludzie są naprawdę kuśwa tak niedouczeni, że łykają takie gówno jak
    > cukierki ? W 2016 r. ??

    Wiele czynników się na to składa. Przede wszystkim beznadziejny system
    szkolnictwa. Dzieciaki uczy się kucia na pamięć i trafiania w klucz.
    Takie rzeczy jak metoda naukowa przerabia się dopiero studiach (jeśli ma
    się szczęście). Nic więc dziwnego, że dorośli ludzie gotowi są łyknąć
    każdą brednię z Internetu.

  • 28. Data: 2016-12-14 20:29:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ale można "pożyczyć" energię, problem w tym, że iloczyn wielkości
    >pożyczonej energii i czasu nie może być większy od stałej Plancka :-(

    Nie wiecej ?

    O ile pamietam, to sa hipotezy ze caly Wszechswiat tak powstal - tzn
    energia jego masy odpowiada ujemnej energii grawitacyjnej, i bilans
    wychodzi na zero.
    Ale czy ktos to liczyl i czy choc rzedy pasuja, to nie wiem.

    A w miare "free" energy ... z ciepla, trzeba tylko PM drugiego rodzaju
    zrobic.
    Wraz z rozwojem nanotechnologii sprawa sie staje coraz ciekawsza..

    J.

  • 29. Data: 2016-12-14 20:30:13
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Na czym bazujesz owo "głębokie przekonanie" o poważności?

    na dość oczywistym fakcie, że współczesna wiedza jest mniej niż
    wystarczająca do określenia, co jest a co nie jest możliwe.
    Zaczyna się to na Emdrive a kończy na nowych odkryciach astronomicznych,
    które się nie zgadzają z tym, z czym powinny.

    I oczywiście słowo "free" oznacza dla mnie tyle, że jest to energia
    wolnodostępna po prostu. Wiadomo, że nie chodzi o kreowanie energii z
    niczego, ale jak już wiadomo, energii dookoła jest morze.
    Trzeba się tylko do niej dobrać.

  • 30. Data: 2016-12-14 20:47:13
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2016-12-14 o 19:51, Atlantis pisze:

    > szkolnictwa. Dzieciaki uczy się kucia na pamięć i trafiania w klucz.
    > Takie rzeczy jak metoda naukowa przerabia się dopiero studiach (jeśli ma
    > się szczęście).

    Coś około 4 klasy, na przedmiocie "przyroda" jest kilka lekcji o czymś,
    co nazwałbym maksymalnie uproszczoną wiedzą o projektowaniu
    eksperymentu. Ale dość obszerną, z definicjami. Tylko potem zapomina się
    o tym na lata.

    L.