  • 1. Data: 2011-12-12 13:25:13
    Temat: nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Proszę Państwa, czy Waszym zdaniem tak drastyczna kara, która zostanie
    wprowadzona od lutego, za rozmowę przez telefon podczas jazdy faktycznie
    służy poprawie bezpieczeństwa? W czym przeszkadza trzymanie telefonu
    przy uchu (oczywiście przy założeniu, że warunki drogowe na to - na
    zdrowy rozsądek - pozwalają)?

  • 2. Data: 2011-12-12 13:29:02
    Temat: Re: nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > bezpieczeństwa? W czym przeszkadza trzymanie telefonu przy
    > uchu (oczywiście przy założeniu, że warunki drogowe na

    I bardzo słusznie że wreszcie będą za to punkty. Każdego
    dnia widzę rano paniusie, które jedną ręką poprawiają fryz
    patrząc w lusterko, a w drugiej trzymają telefon, za nic
    mając innych na drodze...

  • 3. Data: 2011-12-12 13:31:40
    Od: to <t...@x...abc>

    begin M1SLQ

> [...]
    > służy poprawie bezpieczeństwa? W czym przeszkadza trzymanie telefonu
    > przy uchu (oczywiście przy założeniu, że warunki drogowe na to - na

    W niczym, już dawno udowodniono, że przeszkadza rozmowa sama w sobie, a
    nie trzymanie telefonu, ale kogo by to obchodziło?

  • 4. Data: 2011-12-12 13:33:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-12, M1SLQ <m...@m...o2.pl> wrote:
> [...]
    > służy poprawie bezpieczeństwa? W czym przeszkadza trzymanie telefonu
    > przy uchu (oczywiście przy założeniu, że warunki drogowe na to - na

    Oczywiscie niczym. Ostatnio taka paniusia rozmawiajaca przez telefon,
    zamiast skrecic stwierdzila, ze zawroci zaczela mnie taranowac. Nawet
    nie zauwazyla bo tak byla zaabsorbowana, wiec na pozegnanie niechcacy
    butem urwalem jej zderzak czego tez nie zauwazyla...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2011-12-12 13:43:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-12 13:25, M1SLQ pisze:
    > Proszę Państwa, czy Waszym zdaniem tak drastyczna kara, która zostanie
    > wprowadzona od lutego, za rozmowę przez telefon podczas jazdy faktycznie
    > służy poprawie bezpieczeństwa?

    Oby tylko nie był to martwy przepis, kara - jaka to ona drastyczna?

    > W czym przeszkadza trzymanie telefonu
    > przy uchu (oczywiście przy założeniu, że warunki drogowe na to - na
    > zdrowy rozsądek - pozwalają)?

    Od dawna wiadomo, że prowadzenie rozmowy trzymając telefon
    przy uchu (bez zestawu) jest wielokrotnie niebezpieczniejsze
    niż taka sama rozmowa z wykorzystaniem zestawu. Były tutaj linki
    na grupie - sam dawałem. Ktoś tam się zdaje się oburzał, że nie
    po polsku, ale zdaje się, że stwarzanie zagrożenia z tego
    tytułu niespecjalnie zależy od języka, którym się posługuje
    prowadzący.

  • 6. Data: 2011-12-12 13:48:07
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-12-2011 13:25, M1SLQ pisze:
    > Proszę Państwa, czy Waszym zdaniem tak drastyczna kara, która zostanie
    > wprowadzona od lutego, za rozmowę przez telefon podczas jazdy faktycznie
    > służy poprawie bezpieczeństwa? W czym przeszkadza trzymanie telefonu

    Służy.

    > przy uchu (oczywiście przy założeniu, że warunki drogowe na to - na
    > zdrowy rozsądek - pozwalają)?

    Jeździsz czasem i obserwujesz to co się dzieje na drodze?

    --
    Paweł

  • 7. Data: 2011-12-12 13:51:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-12, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Jeździsz czasem i obserwujesz to co się dzieje na drodze?

    Nie, bo rozmawia przez telefon :P

    Samemu zdarza mi sie rozmawiac ale to np. jadac prosta droga czy stojac
    w korku ale jak jestem na skrzyzowaniu to odkladam na chwile telefon
    zeby na spokojnie wykonac manewr.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2011-12-12 13:52:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-12-2011 13:33, AZ pisze:
> [...]
    > nie zauwazyla bo tak byla zaabsorbowana, wiec na pozegnanie niechcacy
    > butem urwalem jej zderzak czego tez nie zauwazyla...

    No właśnie. Najczęściej z daleka widać takiego pacjenta/tke który jedzie
    jak "na bani", np. lewy pas 40km/h + zygzak lewo prawo i zmiana biegów
    lewą ręką. 50PLN szkoda na słuchawkę BT kuzwa...

    --
    Paweł

  • 9. Data: 2011-12-12 13:54:39
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > służy poprawie bezpieczeństwa? W czym przeszkadza trzymanie telefonu
    > przy uchu (oczywiście przy założeniu, że warunki drogowe na to - na

    W naszym narodzie nie ma takiego czegoś jak zdrowy rozsadek. Takiej
    pindzi trzymajacej w jednej rece fajeczke a w drugiej komoreczke
    zabraklo pary w procesorku i zapomniala zahamowac, wjechala mojej zonie
    w tyl samochodu na swiatlach. Jak widze wygibasy ludzi z telefonami przy
    uchu, fajka w drugiej rece usilujacych zmienic bieg - to wlosy sie jeza
    ze zgrozy. Kierunkowskazow juz taki/taka oczywiscie nie wrzuci.
    Po kiego grzyba trzymac przy uchu telefon, jak sie przez niego nie rozmawia?
    Powinni jeszcze 500zl dorzucic do tych 5 punktow.

  • 10. Data: 2011-12-12 13:55:42
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-12-2011 13:51, AZ pisze:
    > Nie, bo rozmawia przez telefon :P
    > Samemu zdarza mi sie rozmawiac ale to np. jadac prosta droga czy stojac
    > w korku ale jak jestem na skrzyzowaniu to odkladam na chwile telefon
    > zeby na spokojnie wykonac manewr.

    Ja staram się nie gadać, zwykle oddzwaniam jak ktoś dzwonił :)
    Mój znajomy jak tylko wsiądzie za kółko to zaraz ma jakiś telefon i
    przez całą drogę pieprzy przez niego 3 po 3, turla się przy tym jak żółw
    nie bardzo widzi co się wokół dzieje, a ja klnę... dramat.

    --
    Paweł