  • 11. Data: 2011-12-25 22:04:38
    Temat: Re: nowy egzamin
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Uncle Pete

    > To dotychczasowy egzamin z teorii był zbyt trudny? Nie zdawał go za
    > pierwszym razem tylko ktoś wyjątkowo leniwy lub tępy. Był w co najmniej
    > w połowie pytań obliczony na głupie wkuwanie, w tym błędnych odpowiedzi.

    Praktyka była trudna (co pokazywała zdawalność), zdawalność z teorii była
    na przyzwoitym poziomie. Najwyraźniej komuś to przeszkadzało.

  • 12. Data: 2011-12-25 23:06:17
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 12/25/2011 08:29 PM, to wrote:
    > begin m...@i...pl

    > A będzie ich jeszcze więcej, bo mam wrażenie, że staramy się równać do
    > Zachodu głównie w tym, co najgłupsze. :>

    Tak jest. Dobrobyt wyłącza myślenie i chęć walki.
    A straszenie ludzi kryzysem niewiele da.
    U nas i tak ludzie przez tyle lat dostawali w dupę,
    że bardziej są odporni na demokrację i ostrożnie
    postępują. Ale stara unia? To musi pierdolnąć.
    Pytanie tylko kiedy i jak mocno.

  • 13. Data: 2011-12-25 23:14:49
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Andrzej Kubiak, Sun, 25 Dec 2011 19:53:47 +0100, pl.misc.samochody:

    > Da się już gdzieś zobaczyć te nowe testy? Najlepiej
    > pełne, bo te kilka pytań już widziałem.

    AFAIK to pytania mają być oficjalnie niedostępne i ma ich być wciul (3k),
    więc myślę, że nie. ;-)

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 14. Data: 2011-12-25 23:30:29
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Tym niemniej .. minister zmierza do tego zeby kurs teoretyczny juz
    > calkowicie zamienic w nauke testow na pamiec ?

    nie da sie na pamięć nauczyć czegoś, co(przynajmniej takie są zapowiedzi)
    nie jest publicznie dostępne, w przeciwieństwie do testów obowiązujących w
    tej chwili.
    Poza tym pula pytań wzrasta do kilku tysięcy.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 15. Data: 2011-12-25 23:39:39
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L -
    > 40zł

    Pełne czy puste?

  • 16. Data: 2011-12-26 01:06:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 25 Dec 2011 18:32:56 +0100, J.F. wrote:

    > W sumie to nie wiem - moze nie ma sie czego bac ?
    >
    > Tym niemniej .. minister zmierza do tego zeby kurs teoretyczny juz
    > calkowicie zamienic w nauke testow na pamiec ?

    To raczej wynik urzędniczego defektu umysłowego objawiającego się niezłomną
    wiarą w siłę ich urzędniczych decyzji.

    Sądzę żę mędrcy nagle połapali się, że kursanci przychodzą wykuci na pamięć
    ich mądrych pytań i odpowiedzi, no i postanowili że coś z tym trzeba
    zrobić, więc pytań będzie 3000...

    To zapewne są ludzie którzy naprawdę wierzą w to, że powodem tego że ktoś
    przy 160km/h owinął się wokół drzewa była nieznajomość art. 20 PoRD.
    Albo że gościa którego dziś w Gdyni wyobracało na ulicy dałoby się odsiać
    na egzaminie pytając o to czy jak na drodze robi się mokro, to prędkość
    należy a) zmniejszyć b) zwiększyć. itp. itd.

    Więc bedzie kolejna porcja pytań o to ile dni trzeba być zameldowanym w RP
    żeby ubiegać się o PJ, czy dojeżdżając do wzniesienia trzeba zachować
    szczególną ostrożność, jakie światło zapala się po pomarańczowym, oraz czy
    znaczek PL jest za granicą obowiązkowy.
    Do tego jeszcze zestaw pytań z warunków brzegowych typu ile przyczep może
    ciągnąć traktor i z jaką prędkością jechać prowadzony przez posiadacza
    prawa jazdy kat B.

    Z całą pewnością ilość śmiertelnych wypadków spowodowanych niedostateczną
    wiedzą kierowców będących mniej niż 3 miesiące po kursie (bo potem się
    zazwyczaj wszystko zapomina) znacząco spadnie...

    To czego brakuje polskiemu kierowcy to taki kurs jak w Szwecji:
    http://www.youtube.com/watch?v=aAJ6IBE9zvY
    Po zrobieniu prawa jazdy każdy miedzy powiedzmy 3-6 miesiącem od wydania PJ
    powinien trafić na taki kurs.

    A tłumaczenie tego działaniem lobby szkół jazdy to pomyłka - biznes zbyt
    rozproszony i tak silnie konkurencyjny że raczej spójnego lobby nie są w
    stanie wystawić... Zresztą co by mieli zrobić? Zrzutę na łapówę?
    Gdyby lobby szkół jazdy było w stanie powodować zmiany w sposobie
    egzaminowania, to każdy z nas raz do roku trafiałby na obowiązkowy kurs
    doszkalający do tych szkół.

  • 17. Data: 2011-12-26 02:36:08
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 25.12.2011 m...@i...pl <m...@i...pl> napisał/a:
    > postępują. Ale stara unia? To musi pierdolnąć.
    > Pytanie tylko kiedy i jak mocno.

    Jeszcze długo, będzie ciągnąć dopóki się da, a jak się już nie da,
    to też jeszcze trochę samą bezwładnością. Pierdolnie z rozmachem,
    ale dopiero jak już się zupełnie nie da udawać że da się inaczej.
    ~10 lat tak sobie można ekstrapolować, może być i 5 i 15, to zależy.
    Niestety od zbyt wielu zmiennych, ale nikomu nie opłaca się żeby jebło
    teraz i w dającej się jako tako liczyć przyszłości. Aczkolwiek ta
    zdaje się być coraz bardziej niepewna.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 18. Data: 2011-12-26 02:45:42
    Od: to <t...@i...pl>

    begin kakmar

> [...]
    > zbyt wielu zmiennych, ale nikomu nie opłaca się żeby jebło teraz i w
    > dającej się jako tako liczyć przyszłości. Aczkolwiek ta zdaje się być

    Ja bym stawiał bardziej na jakieś 50 lat. Tzn. może w międzyczasie zdarzy
    się jakiś kryzysik czy recesyjka, ale jak nic się diametralnie nie
    zmieni, to za 50-100 lat będziemy mieć tu głównie Chińczyków albo Arabów.

  • 19. Data: 2011-12-26 09:22:16
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia 25 Dec 2011 21:04:38 GMT, to napisał(a):

    > Praktyka była trudna (co pokazywała zdawalność), zdawalność z teorii była
    > na przyzwoitym poziomie. Najwyraźniej komuś to przeszkadzało.

    Zdawalność z teorii była najczęściej zdawalnością z wykucia na pamięć i
    dobrze, że coś tu się próbuje zmienić, zobaczymy, jak to będzie wyglądało w
    praktyce.
    Praktyka - bez przesady, popełniłem duży błąd, to mnie uwalono, pojechałem
    dobrze, to zdałem.

    AK

  • 20. Data: 2011-12-26 09:30:50
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 01:06:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Więc bedzie kolejna porcja pytań o to ile dni trzeba być zameldowanym w RP
    > żeby ubiegać się o PJ,

    A jest takowe? Nie chce mi się teraz przeglądać całej bazy.

    > czy dojeżdżając do wzniesienia trzeba zachować
    > szczególną ostrożność

    Przecież to ulubione pytania zdającego, zawsze trzeba zachować szczególną
    ostrożność, uważnie obserwować sytuację - tego typu odpowiedzi zaznacza się
    w ciemno.

    > Do tego jeszcze zestaw pytań z warunków brzegowych typu ile przyczep może
    > ciągnąć traktor i z jaką prędkością jechać prowadzony przez posiadacza
    > prawa jazdy kat B.

    Już wiesz, że takie pytania będą, czy tak sobie dyskutujesz z przyjętymi
    przez samego siebie założeniami, żeby było fajniej?

    > Z całą pewnością ilość śmiertelnych wypadków

    Liczba wypadków.

    > To czego brakuje polskiemu kierowcy to taki kurs jak w Szwecji:
    > http://www.youtube.com/watch?v=aAJ6IBE9zvY
    > Po zrobieniu prawa jazdy każdy miedzy powiedzmy 3-6 miesiącem od wydania PJ
    > powinien trafić na taki kurs.

    No, piękna sprawa, tylko powiedz kursantom, że zamiast tysiąca z hakiem
    będą płacić za kurs tysiąc z przeogromnym hakiem :)

    AK