  • 1. Data: 2013-06-04 16:47:45
    Temat: non-tree paradigms
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    ostatnio uswiadomilem sobie ze za
    drzewiastą strukture wywolan funkcji
    w programach (nie tylko w c bo zdaje
    sie ze dzielą to dzis niemal wszystkie
    jezyki/sposoby pisania ktore przychodzą
    mi do głowy (acz sporej czesci jezykow nie
    znam)) odpowiada skromny ret

    tak naprawde daloby sie jednak pomyslec
    paradygmat nie drzewiasty nawet z procedurami
    choc byloby to nieco dziwne , bylaby np
    siatka funkcji a wyjscie z funkcji nie dokonowaloby
    sie przez ret tylko przez jump do kolejnej
    procedury, uzytecznosci tego jest ew troche
    trudno sie doszukac, i moze jej wogole nie ma
    ale kto wie - czy ktoskolwiek widzial jakies
    artykuly omawiajace taki niedrzewiasy sposob
    kodowania (non-tree) czy tez jednak wylacznie
    drzewa procedur sa w uzyciu ? (wydaje sie
    ze nawet ci co pisza dzis w asmie pisza
    drzewami tak ze np mi osobiscie wogole do
    glowy nie przychodzi jakikolwiek kawalek kodu
    pisany w oryginalnie nie drzewiastym paradygmacie
    i dlatego zastanawiam sie czy cos takiego
    wogole gdzies mozna zobaczyc)

  • 2. Data: 2013-06-04 17:13:56
    Temat: Re: non-tree paradigms
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    firr kenobi <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > glowy nie przychodzi jakikolwiek kawalek kodu
    > pisany w oryginalnie nie drzewiastym paradygmacie
    > i dlatego zastanawiam sie czy cos takiego

    ... poszukaj hasla "stackless". Winformatyce wszystko juz (prawie) bylo;-)
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 3. Data: 2013-06-04 17:51:16
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    > ... poszukaj hasla "stackless". Winformatyce wszystko juz (prawie) bylo;-)

    faktycznie, wyglada na to jest takie cos
    (nigdy nawet o tym nie slyszalem), uzywa sie tez
    pojecia kontynuacji ('continuation') gdzie
    z tego co patrze jest to dosyc podobne do
    tego co pisalem z jumpami (czyli ponikad goto)
    zamiast retów,ale trudno wywnioskowac co by
    sie z tego robiło przy jakims dluzszym uzywaniu

  • 4. Data: 2013-06-04 19:41:38
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-04 16:47, firr kenobi pisze:
> [...]
    > glowy nie przychodzi jakikolwiek kawalek kodu
    > pisany w oryginalnie nie drzewiastym paradygmacie
    > i dlatego zastanawiam sie czy cos takiego

    Hasło, którego być mozę szukasz to 'programowanie strukturalne'
    i 'programowanie proceduralne'.

    To co opisujesz, to z grubsza stan przed powstaniem
    tych. Schematy blokowe i inne cuda.

    pzdr
    bartekltg.

  • 5. Data: 2013-06-04 20:27:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Przybyla" <a...@r...pl> napisał w wiadomości
    > firr kenobi <p...@g...com> wrote:

    > ... poszukaj hasla "stackless". Winformatyce wszystko juz (prawie) bylo;-)

    No ale czy "stackless" to do rzeczywiscie stackless? Cos mi sie placze, ze
    to tylko inna implementacja.

  • 6. Data: 2013-06-04 21:38:41
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 04 Jun 2013 19:41:38 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >i 'programowanie proceduralne'.
    >
    >To co opisujesz, to z grubsza stan przed powstaniem

    Czy przypadkiem to nie to co sie nazywa "coroutines"? Albo "procedury
    symetryczne"?...

    A.L.

  • 7. Data: 2013-06-05 01:14:17
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 19:41:38 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > Hasło, którego być mozę szukasz to 'programowanie strukturalne'
    >
    > i 'programowanie proceduralne'.
    >

    > To co opisujesz, to z grubsza stan przed powstaniem
    >
    > tych. Schematy blokowe i inne cuda.

    raczej chyba un-structured, non-procedural

    kiedys byla mowa na tej grupie o roznicy
    miedzy programaniem strukturalnym i
    proceduralnym, co do programowania
    proceduralnego to spraa jest jasna (programowanie oparte na proceduach) ale co
    do strukturalnego to definicja na wiki
    wydaje mi sie jakas metna (tak jakby
    programowanie jakos tam ustrukturyzowane
    ale na przyklad nie koniecznie taj jak
    proceduralne ale do konca nie wiadomo
    jak)

  • 8. Data: 2013-06-05 01:19:34
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu środa, 5 czerwca 2013 01:14:17 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:

> [...]
    >
    > do strukturalnego to definicja na wiki
    >
    > wydaje mi sie jakas metna (tak jakby
    >
    > programowanie jakos tam ustrukturyzowane

    moze w latach 60-tych czy tam kiedy bylo
    zreszta wiadomo i tylko mi niewiele mowi
    okreslenie programoanie oparte na blokach
    i subroutynach

  • 9. Data: 2013-06-05 07:14:25
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    firr kenobi <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > tego co pisalem z jumpami (czyli ponikad goto)
    > zamiast retów,ale trudno wywnioskowac co by
    > sie z tego robiło przy jakims dluzszym uzywaniu
    ... implementacje jezykow definujcyh wlasne maszyny stanowe
    tez moga wchodzic w gre patrz http://www.complang.org/ragel/
    i wlasciwie, w przyoadku Lispa tez nie jest to takie jednoznaczne.
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 10. Data: 2013-06-05 09:08:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > ... implementacje jezykow definujcyh wlasne maszyny stanowe
    > tez moga wchodzic w gre patrz http://www.complang.org/ragel/

    moze i prawda

    > i wlasciwie, w przyoadku Lispa tez nie jest to takie jednoznaczne.

    a tu raczej zartujesz - dla mnie lisp i forth to intuicyjnie najbardziej
    stosowe jezyki jakie znam