-
21. Data: 2011-07-05 09:31:57
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-07-05 09:19, yabba pisze:
> Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
> wiadomości news:iutias$gi1$1@inews.gazeta.pl...
>> Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
>> news:iutaqa$5v9$1@usenet.news.interia.pl...
>>> W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
>>>> W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:
>>>>
>>>> [cut]
>>>>
>>>> Z innego forum.
>>>> 'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a
>>>> known
>>>> issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
>>>> battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'
>>>>
>>> Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.
>>>
>>> Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błąd.
>>>
>>> Wtedy wymienili:
>>> - ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
>>> - sterownik dostępu komfortowego,
>>> - klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
>>> - sterownik silnika !!!
>>> - do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.
>>>
>>> Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
>>> akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
>>> go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
>>> tak.
>>>
>>
>> Sam sobie odpowiedziałeś. :)
>> Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która
>> myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się
>> samorozładowywuje.
>>
>>
>> --
>> Pozdrawiam,
>>
>> yabba
>>
>
> Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?
>
Zdecydowanie nie. Myślę, że normalny ołowiowy, ciężki jak cholera.
Miał takie "oko" z 3 kolorami: żółty (naładuj), zielony
(jest OK) i czarny (wymień baterie). Teraz ma czarny kolor oka.
Wskaźnik to taki pływak, który bada gęstość elektrolitu.
-
22. Data: 2011-07-05 09:43:31
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:iuuele$114$1@usenet.news.interia.pl...
>W dniu 2011-07-05 09:19, yabba pisze:
>> Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
>> wiadomości news:iutias$gi1$1@inews.gazeta.pl...
>>> Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
>>> news:iutaqa$5v9$1@usenet.news.interia.pl...
>>>> W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
>>>>> W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:
>>>>>
>>>>> [cut]
>>>>>
>>>>> Z innego forum.
>>>>> 'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a
>>>>> known
>>>>> issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
>>>>> battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'
>>>>>
>>>> Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.
>>>>
>>>> Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błąd.
>>>>
>>>> Wtedy wymienili:
>>>> - ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
>>>> - sterownik dostępu komfortowego,
>>>> - klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
>>>> - sterownik silnika !!!
>>>> - do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.
>>>>
>>>> Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
>>>> akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
>>>> go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
>>>> tak.
>>>>
>>>
>>> Sam sobie odpowiedziałeś. :)
>>> Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która
>>> myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się
>>> samorozładowywuje.
>>>
>>>
>>> --
>>> Pozdrawiam,
>>>
>>> yabba
>>>
>>
>> Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?
>>
>
> Zdecydowanie nie. Myślę, że normalny ołowiowy, ciężki jak cholera.
> Miał takie "oko" z 3 kolorami: żółty (naładuj), zielony
> (jest OK) i czarny (wymień baterie). Teraz ma czarny kolor oka.
> Wskaźnik to taki pływak, który bada gęstość elektrolitu.
13,6 V ładowania zasugerowało mi akumulator żelowy. Są tak samo ciężkie jak
jak zwykłe samochodowe. Tylko nie wiem jak w żelowym zrealizować pływak
gęstości elektrolitu.
Wymyśliłem teorię, że elektronika samochodu spodziewa się wyższego napięcia
z akumulatora, bo nie została nauczona charakterystyki obecnie
zamontowanego - dlatego informuje o błędzie.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
23. Data: 2011-07-05 09:53:16
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-07-05 09:24, megrims pisze:
>
>
> Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
> Ładowarka oczywiście chińska.
> Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
> Ledwo zakręcił i ERROR.
> Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
> będę go ładował.
A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku
IMHO.
--
venioo
-
24. Data: 2011-07-05 09:55:04
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-07-05 09:53, venioo pisze:
> W dniu 2011-07-05 09:24, megrims pisze:
>>
>>
>> Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
>> Ładowarka oczywiście chińska.
>> Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
>> Ledwo zakręcił i ERROR.
>> Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
>> będę go ładował.
>
> A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku
> IMHO.
>
A zobaczymy.
-
25. Data: 2011-07-05 10:38:46
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>
>>> Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
>>> Ładowarka oczywiście chińska.
>>> Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
>>> Ledwo zakręcił i ERROR.
>>> Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
>>> będę go ładował.
>>
>> A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku
>> IMHO.
jeżeli AKU mu się rozładowuje w czasie postoju, to przede wszystkim należy
pomierzyć
prądy w obwodzie.
jaki pobór jest z AKU na postoju,
jaki wydatek jest z Altka w czasie pracy,
jaki jest pobór urządzeń w czasie pracy..
i nie ma cudów, prąd gdzieś musi "znikać", albo aku nie trzyma.
Jest wiele powodów, że AKU może nie trzymać....
Należy popatrzeć na prądy w czasie postoju i załączonego alarmu itp...
Każdy porządny elektronik od aut powinien dać radę to posprawdzać i
policzyć.
pozdr.
Gr
-
26. Data: 2011-07-05 10:39:11
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello megrims,
Tuesday, July 5, 2011, 9:24:25 AM, you wrote:
>>>> Jakiś pomysł co to może być?
>>> Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
>>> popsuty gadżet?
>> Jak wpieprza prąd bez przerwy, to jest inny komunikat:
>> Increased battery discharge. Ale srał pies.
>> Pojadę do jakiegoś poleconego fachury od tej marki
>> i zobaczymy co to się okaże.
> Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
> Ładowarka oczywiście chińska.
> Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
> Ledwo zakręcił i ERROR.
> Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
> będę go ładował.
No to akumulator Ci się skończył...
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
27. Data: 2011-07-05 10:46:30
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
Hello megrims,
>> Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
>> Ładowarka oczywiście chińska.
>> Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
>> Ledwo zakręcił i ERROR.
>No to akumulator Ci się skończył...
Albo ladowanie. Na dwoje babka wrozyla.
13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?
Choc po 300km 13.6V powinien aku byc jednak naladowany.
Ale moze na swiatlach jest 13.0
J.
-
28. Data: 2011-07-06 00:38:33
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 05-07-2011 10:46, J.F pisze:
> 13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?
Współczesne alternatory wzbudzają się płynnie, im większe
zapotrzebowanie na prąd tym większe "napięcie wzbudzenia".
Pozdrawiam
Paweł
-
29. Data: 2011-07-06 00:53:01
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello DoQ,
Wednesday, July 6, 2011, 12:38:33 AM, you wrote:
> W dniu 05-07-2011 10:46, J.F pisze:
>> 13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?
> Współczesne alternatory wzbudzają się płynnie,
Współczesne? Czy stary Polonez to również "wspólczesne"?
> im większe zapotrzebowanie na prąd tym większe "napięcie
> wzbudzenia".
Prąd wzbudzenia. Bo to on jest istotny.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
30. Data: 2011-07-06 00:55:02
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 06-07-2011 00:53, RoMan Mandziejewicz pisze:
>>> 13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?
>> Współczesne alternatory wzbudzają się płynnie,
> Współczesne? Czy stary Polonez to również "wspólczesne"?
Nie wiem jak było w starym polonezie (nie miałem poloneza). W moich
starszych samochodach było to +12V. W nowych napięcie waha się od 1-12V.
Pozdrawiam
Paweł