-
1. Data: 2011-07-04 16:33:32
Temat: no to kolejna zagadka
Od: megrims <m...@i...pl>
Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.
Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
mam na szybie komunikat:
"High rate of battery discharge".
Błąd nie zniknie sam, dopóki aku podłączone.
Odłączamy aku na parę godzin i ładujemy.
I do następnej trasy święty spokój.
Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej
pojemności firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach)
ma około roku.
Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V,
a przy uruchomionym silniku 13,6.
Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy.
Jakiś pomysł co to może być?
-
2. Data: 2011-07-04 17:10:33
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: mleko <m...@m...ml>
On 2011-07-04 16:33, megrims wrote:
> Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.
>
Zawiez auto do ASO, na lawecie, osobiscie jak ci wygodniej.
Nie wiem, czy jestes trolem, czy nie, ale nigdy rzeczowej odpowiedzi na
grupie nie uzyskales. Mam wrazenie, ze jednak jests trolem chwalacym sie
zabawkami. Jesli sie myle, to przepraszam. Jesli nie stac cie na ASO, to
poczytaj anglojezyczne fora dotyczace E60 i pewnie uzyskasz
satysfakcjonujaca odpowiedz.
Pozdrawiam
-
3. Data: 2011-07-04 17:38:34
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
> Jakiś pomysł co to może być?
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=6
26389&nmt=e60
Wystarczyło w googlu wpisać 'BMW E60 High rate of battery discharge'.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
4. Data: 2011-07-04 17:40:46
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:
[cut]
Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
5. Data: 2011-07-04 19:00:11
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
> Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.
>
> Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
> mam na szybie komunikat:
> "High rate of battery discharge".
>
> Błąd nie zniknie sam, dopóki aku podłączone.
>
> Odłączamy aku na parę godzin i ładujemy.
>
> I do następnej trasy święty spokój.
>
> Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej
> pojemności firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach)
> ma około roku.
>
> Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V,
> a przy uruchomionym silniku 13,6.
>
> Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy.
>
> Jakiś pomysł co to może być?
strzelam - z komunikatu wynika, że zbyt szybko (w/g elektroniki)
rozładowuje się aku... Czyli ładowanie nic tu nie da, może czas zmienić
na normalny akumulator, a nei jakiś badziew?
-
6. Data: 2011-07-04 23:13:19
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-07-04 17:10, mleko pisze:
> jednak jests trolem chwalacym sie zabawkami.
jestem mega-trolem!
ROTFL
-
7. Data: 2011-07-04 23:20:07
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
> W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:
>
> [cut]
>
> Z innego forum.
> 'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
> issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
> battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'
>
Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.
Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błąd.
Wtedy wymienili:
- ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
- sterownik dostępu komfortowego,
- klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
- sterownik silnika !!!
- do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.
Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
tak.
Teraz jak pójdę z tym do ASO to na dzień dobry wymienią akumulator,
potem 20 sterowników. Nie oszukujmy się, ale ASO to głównie
wymieniacze sterowników, a mnie z czysto inżynierskiego podejścia
zastanawia co tam jest nie tak. IMO stawiam na kiepskie ładowanie.
-
8. Data: 2011-07-05 00:28:08
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "megrims"
> Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V,
> a przy uruchomionym silniku 13,6.
13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam
podczas pomiaru w Astrze z włączonymi światłami, ogrzewaniem szyby,
nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V
-
9. Data: 2011-07-05 00:36:56
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: PJ <p...@g...com>
pomysł z ASO szczerze mówiąc średni, postowanie na tej grupie również,
trzeba szukać po forach tematycznych także obcojęzycznych ...
np tu http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=46
9769
P.
-
10. Data: 2011-07-05 00:56:56
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: to <t...@a...xyz>
begin megrims
> Jakiś pomysł co to może być?
Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
popsuty gadżet?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway