  • 1. Data: 2011-07-04 16:33:32
    Temat: no to kolejna zagadka
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.

    Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
    mam na szybie komunikat:
    "High rate of battery discharge".

    Błąd nie zniknie sam, dopóki aku podłączone.

    Odłączamy aku na parę godzin i ładujemy.

    I do następnej trasy święty spokój.

    Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej
    pojemności firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach)
    ma około roku.

    Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V,
    a przy uruchomionym silniku 13,6.

    Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy.

    Jakiś pomysł co to może być?

  • 2. Data: 2011-07-04 17:10:33
    Temat: Re: no to kolejna zagadka
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2011-07-04 16:33, megrims wrote:
    > Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.

    Zawiez auto do ASO, na lawecie, osobiscie jak ci wygodniej.
    Nie wiem, czy jestes trolem, czy nie, ale nigdy rzeczowej odpowiedzi na
    grupie nie uzyskales. Mam wrazenie, ze jednak jests trolem chwalacym sie
    zabawkami. Jesli sie myle, to przepraszam. Jesli nie stac cie na ASO, to
    poczytaj anglojezyczne fora dotyczace E60 i pewnie uzyskasz
    satysfakcjonujaca odpowiedz.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-07-04 17:38:34
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:

    > Jakiś pomysł co to może być?

    http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=6
    26389&nmt=e60

    Wystarczyło w googlu wpisać 'BMW E60 High rate of battery discharge'.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 4. Data: 2011-07-04 17:40:46
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

    [cut]

    Z innego forum.
    'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
    issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
    battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 5. Data: 2011-07-04 19:00:11
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

> [...]
    > a przy uruchomionym silniku 13,6.
    >
    > Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy.

    strzelam - z komunikatu wynika, że zbyt szybko (w/g elektroniki)
    rozładowuje się aku... Czyli ładowanie nic tu nie da, może czas zmienić
    na normalny akumulator, a nei jakiś badziew?

  • 6. Data: 2011-07-04 23:13:19
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-07-04 17:10, mleko pisze:
    > jednak jests trolem chwalacym sie zabawkami.

    jestem mega-trolem!

    ROTFL

  • 7. Data: 2011-07-04 23:20:07
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
> [...]
    > issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
    > battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

    Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

    Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błąd.

    Wtedy wymienili:
    - ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
    - sterownik dostępu komfortowego,
    - klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
    - sterownik silnika !!!
    - do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.

    Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
    akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
    go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
    tak.

    Teraz jak pójdę z tym do ASO to na dzień dobry wymienią akumulator,
    potem 20 sterowników. Nie oszukujmy się, ale ASO to głównie
    wymieniacze sterowników, a mnie z czysto inżynierskiego podejścia
    zastanawia co tam jest nie tak. IMO stawiam na kiepskie ładowanie.

  • 8. Data: 2011-07-05 00:28:08
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "megrims"

    > Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V,
    > a przy uruchomionym silniku 13,6.

    13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam
    podczas pomiaru w Astrze z włączonymi światłami, ogrzewaniem szyby,
    nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V

  • 9. Data: 2011-07-05 00:36:56
    Od: PJ <p...@g...com>

    pomysł z ASO szczerze mówiąc średni, postowanie na tej grupie również,
    trzeba szukać po forach tematycznych także obcojęzycznych ...
    np tu http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=46
    9769

    P.

  • 10. Data: 2011-07-05 00:56:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin megrims

    > Jakiś pomysł co to może być?

    Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
    popsuty gadżet?