  • 31. Data: 2009-09-10 14:51:34
    Temat: Re: nielegalna identyfikcja
    Od: mwk <J...@s...com>

    On Sep 8, 5:16 am, <a...@g...pl> wrote:

    > oo wlasnie
    >
    > w islamopodobnych mozna miec kilka żon co nie znaczy z automatu ze w pl tez
    > mozna - nawet mimo tego ze szejk z zonami przyjedzie do polski na wakacje
    >
    > pytanie tylko gdzie jest jasno napisane ze jest zabronione pod kara xxxyyy
    > wykonywanie polaczen z nieswoja prezentacja.....

    Szejk moze legalnie "uzywac" swoje wszystkie zony w Polsce. Jest
    identycznie z Caller ID Spoofing. Jezeli Caller ID Spoofing jest
    legalny tez w kraju Szejka to moze on uzywac to bedac na wakacjach w
    Polsce obojetnie jak to jest aktualnie z legalnoscia tej uslugi dla
    firm w Polsce.

  • 32. Data: 2009-09-10 14:55:58
    Od: mwk <J...@s...com>

    On Sep 9, 7:32 pm, Przemysław Gubernat <rep...@WYKASUJ-
    To.r3pc10.pl.na.newsach> wrote:

> [...]
    >
    > Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2008 r. (Dziennik Ustaw
    > z 2008 r., Nr 14, poz. 84 ) załącznik par 1. (Informacja adresowa o numerze
    > abonenta i użytkownika wywołującego powinna być niezmienna na całej drodze
    > połączeniowej, z zastrzeżeniem .... )
    >
    > --
    > [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    > CB: Intek M-490 ML 145
    >
    > +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    > | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
    > +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    =-=-=-=-+

    Powyzsze mowi sporo o zakloceniach, zagrozeniu obronnosci panstwa i
    innych ale co to ma wspolnego z tym czy ja chce wyswietlac JAKIKOLWIEK
    numer czy nie?

  • 33. Data: 2009-09-10 15:29:16
    Od: mwk <J...@s...com>

    On Sep 8, 4:39 am, Przemysław Gubernat <rep...@WYKASUJ-
    To.r3pc10.pl.na.newsach> wrote:
    > mwk pisze:> On Sep 3, 4:04 am, MarekM <m...@w...interia.i-popraw-

    > [..]
    >
    > Co nie zmienia faktu, że właściwie to są nielegalne na terenie Polski.

    Jak do tej pory zapewne nadal to jest legalne na terenie Polski tez.
    Jedynie co mozna byloby EWENTUALNIE zrobic to wprowadzic ustawe
    zabraniajaca sprzedawania tego typu uslug dla firm w Polsce ale jezeli
    usluga pochodzi np. z Nonoh czy innego prowajdera z poza Polski to
    nadal wszystko byloby OK.

  • 34. Data: 2009-09-10 16:32:21
    Od: mwk <J...@s...com>

    On Sep 4, 8:31?am, <a...@g...pl> wrote:

    > dziala u niektorych operatorow - jak jestes z wawy to moge do ciebie
    > zadzwonic z prezentacja twojego nr ;)
    >
    > ale sprawa faktycznie ma 2 dno
    >
    > nie bede opisywal schematu na grupie zeby nie "szkolic" osob chcacych
    > niecnie dziure uzyc ale trzeba sie znac zeby dojsc jaka jest faktyczna droga
    > polaczenia i sa przypadki gdy poszukiwania mozna jedynie zawezic do danej
    > centrali /opa/ i nic wiecej sie nie udowodni
    > do tego nie udowodni sie zgodnie z prawem.

    Caller ID Spoofing w terazniejszej formie rozwinelo sie wraz z
    popularnoscia VoIP. Zawsze latwo bylo to zrobic uzywajac dowolnych
    operatorow VoIP. Operatorzy bronia sie i lataja dziury ale nadal z
    minimalnym kosztem i praca mozna to zrobic uzywajac odpowiednie
    oprogramowanie (np. popularny Asterisk)i prawie kazdy dowolny VoIP
    prowajder.

  • 35. Data: 2009-09-10 17:09:47
    Od: mwk <J...@s...com>

    On Sep 3, 3:18?am, a...@p...pl wrote:
    > Zdaje sobie sprawe, ze w dzisiejszych skomputeryzowanych systemach
    > telefkomunikacyjnych wszystko jest mozliwe. Ale czy jakas tam firma
    > centrum badania.....moze w ten sposob wstawic sobie numer nie swoj i
    > wyslac taki CLIP w trakcie polaczenia...

    To co teraz nazywa sie Caller ID Spoofing w oryginalnej wersji
    stosowane bylo w USA w firmach posiadajacych PRI tak dlugo jak istniej
    PRI po to aby prezentowac jakis jeden latwy do zapamietania numer. Po
    prostu wyglada to bardziej profesjonalnie jezeli wyswietlany jest
    jeden numer np. oddzialu Customer Service jakiegos banku w postaci +1
    800-555-5555 niz co raz to inny numer od kazdego z pracownikow tego
    samego oddzialu, szczegolnie jezeli firma ma setki pracownikow. To
    jest nic innego jak oryginalne zastosowanie tego co teraz nazywa sie
    Caller ID Spoofing. W rzeczywistosci przed czasami VoIP to byla glowna
    mozliwosc zastosowania tego samego efektu do innych celow i
    oryginalnie w latach 1980-tych az do konca lat 1990tych prawie 100%
    firm policyjnych, detektywicznych, collection agencies, i podobnych
    uzywalo wlasnie PRI do tego celu. VoIP oczywiscie zdemokratyzowal to
    wszystko i teraz nawet nie potrzeba placic za PRI - mozna to osiagnac
    minimalnym kosztem uzywajac dowolnego operatora VoIP.

    Poza czysto praktycznymi zastosowaniami dla firm, jak opisane powyzej,
    i oczywiscie jako zabawy dla nastolatkow uzywa sie Caller ID Spoofing
    dla ochrony prywatnosci albo dla filtrowania przychodzacych polaczen .
    W normalnym zastosowaniu w biznesie konieczne jest selektywne uzywanie
    numerow i zawsze lepiej jest w swojej komorce wyswietlac swoj numer
    biura gdzie sekretarka moze z reguly zalatwic 90% spraw sama i
    polaczyc tylko te pozostale wazne sprawy. Uzywaja to np. czesto
    lekarze i tutaj lekarz potrzebuje dzwonic do pacjenta i innych ze
    swojej komorki ale z reguly woli prezentowac swoj glowny numer swojego
    gabinetu czy biura.

    Caller ID to jest to samo co address email i w obu przypadkach
    spoofing moze byc przydatne. Ja osobiscie uzywam Caller ID tak samo
    jak adresy email. Jak kazdy moze to zauwazyc ja osobiscie nigdy nie
    podaje swojego prywatnego adresu lub adresu firmy w postaci
    i...@n...pl czy i...@f...pl na publicznym forum takim jak
    tutaj. W tym przypadku moglbym zastosowac email spoofing ale poniewaz
    dziala to podobnie to podaje aktualny adres email specyficzny dla tej
    grupy po to aby nie otrzymywac potencjalnego spamu na swoim bardziej
    realnym adresie. Caller ID Spoofing dziala zupelnie identycznie i
    sluzy do identycznych celow. W obu przypadkach zastosowanie jest
    podobne.

  • 36. Data: 2009-09-10 17:24:15
    Od: mwk <J...@s...com>

    > Wprost nie jest napisane natomiast pewna "kompilacja" paragrafów już coś daje:

    Ta "kompilacja" niczego tutaj nie daje i w przypadku kiedy prawo w
    Polsce nie zabrania specyficznie prezentowania dowolnego numeru to
    najwyzej byloby to kreatywne zastosowanie roznych innych ustaw do
    zabronienia tego. W praktyce natomiast nie byloby wielkiej roznicy
    poniewaz po pierwsze nadal kazdy z podstawowa znajomoscia Asteriska i
    dostepem do operatora VoIP moglby sobie kreowac dowolne numery do
    prezentacji sam i praktycznie za darmo lub zawsz przeciez mozna
    skorzystac z operatora poza Polska - to co wyswietla operator poza
    Polska napewno nigdy nie moze byc regulowane przez ustawy w Polsce.

  • 37. Data: 2009-09-11 09:09:02
    Od: <a...@g...pl>

    Użytkownik "mwk" <J...@s...com> napisał w wiadomości

[...]

    nie nie nie
    jak bank ma przydzielone numery od 800-555-5000 do 800-555-5999 to w danym
    zakresie moze legalnie je uzywac w dowolnym celu i konfiguracji. Jakby uzyl
    numeru 800-555-6666 to dopiero bylby caller id spoofing................

    ciach ble ble

    Poza czysto praktycznymi zastosowaniami dla firm, jak opisane powyzej,
    i oczywiscie jako zabawy dla nastolatkow uzywa sie Caller ID Spoofing
    dla ochrony prywatnosci albo dla filtrowania przychodzacych polaczen .

    a powiedz mi jak filtrowac poloczenia przychodzace jak do wyjscia uzyje
    numeru kowalskiego z bydgoszczy? chyba tylko po to zeby sie nikt nie
    dodzwonil do mnie albo i innym niekoniecznie legalnym celu /np malzonek-ka
    dzwoni do drugiej polowy z prezentacja domowa ze jest w domu -albo w
    delegacji w hamburgu ;) itp itd/

[...]

    a jak to sie ma do portalu typu ten numer gdzie wpisujesz sobie np numer
    konkurencjnej firmy i zamawiasz do nich 50x pepperoni?

    ciach ble ble

    rozpisales sie o 2 roznych sprawach.... poczytaj dokladnie watek i dopiero
    cos napisz

    nielegalne jest uzycie nie przydzielonego sobie numeru do dzwonienie
    /oddzwaniajac trafiasz do wlascicela nr a nie dzwoniacego.
    mozna to uzyc np w kampanii wyborczej programujac kompa na dzwonienie w
    srodku nocy do spoleczenstwa i przedstawiajac program konkurenta gdzie
    obudzony o 4 rano napewno go zapamieta i nie da na niego glosu ;)

    w zakresie posiadanych swoich numerow mozesz robic co chcesz
    np masz numer w krakowie, gdansku i wawie /na umowe/ plus gsm to mozesz z
    voipa zadzwonic z prezentacja swojego gsm lub dowolnego z posiadanych
    numerow./ja np mam prezentacje swojego gsm ustawiona takze jak ktos
    oddzwania to do mnie na gsm./

  • 38. Data: 2009-09-13 03:54:02
    Od: mwk <J...@s...com>

    On Sep 11, 5:09?am, <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > numeru 800-555-6666 to dopiero bylby caller id spoofing................

    Z definicji Caller ID Spoofing nie ma ograniczen numerow - jezeli masz
    komorke ktorej numer jest przykladowo 212-555-555 to czy prezentujesz
    800-555-5000, 800-555-5999, czy Twoj 800-555-6666, czy setki innych
    numerow Twoich lub innych mamy do czynienia z tym samym proceses i
    dziala to tak samo z technicznego punktu widzenia. W moim przykladzie
    podalem typowy przyklad jak to wyglada w typowej firmie w USA gdzie
    moze byc pozadane prezentowanie tylko glownego numeru firmy. W
    praktycznym zastosowaniu CUDZE numery uzywaja na codzien roznego
    rodzaju firmy i agencje detyktywiczne, policyjne i podobne choc te
    bardziej zaawansowane nie robia to uzywajac Caller ID Spoofing lecz co
    najmneij ANI Spoofing - ANI Spoofing jest wielokrotnie trudniejsze i w
    to raczej nie bawia sie na codzien znudzeni nastolatkowie ale i to
    jest mozliwe do zrobienia. Poza tym NIGDY nie ma 100% gwarancji ze
    ochronisz sie przed kazdym przypadkiem jakiegos przekretu - wazne jest
    te 99,999% a reszta nigdy nie gra wielkiej roli jezeli nie jestes na
    tyle naiwnym aby wysylac komus iles tej swojej peperoni z uwagi na
    obojetney Caller ID. :))

> [...]
    > dodzwonil do mnie albo i innym niekoniecznie legalnym celu /np malzonek-ka
    > dzwoni do drugiej polowy z prezentacja domowa ze jest w domu -albo w

    Po pierwsze watpie czy jakikolwiek nieco inteligentniejszy oszukujacy
    malzonek nadal uzywa Caller ID Spoofing - od dawne telefony i
    oczywiscie Caller ID Spoofing jest to jedna z pierwszych lub zupelnie
    pierwsza ze spraw ktora oszukiwany malzonek sprawdza - w praktyce jest
    to jedna z najlatwiejszych spraw do sprawdzenia. :)) Dla typowych
    potrzeb filtrowania w przypadkach ktore podajesz powyzej ja w USA
    uzywam ANI zamiast zwyklego Caller ID - to w praktyce pozwoli mi
    zidentyfikowac poprawnie wiekszosc numerow obojetnie czy ktos nie
    uzywa identyfikacji, blokuje ja czy podaje inna. ANI normalnie sluzy
    do billingu i prawie wszystkie firmy takie jak np. www.trapcall.com
    ktore sprzedaja komercyjne uslugi pozwalajace na wyswietlanie ukrytych
    lub blokowanych numerow uzywaja ANI do tego celu. Samo ANI spoofing
    jest znacznie trudniejsze do zrealizowania nawet dla 99%+ ludzi z
    branzy wiec tutaj eliminuje sie znudzonych nastolatkow etc. ale ten
    pozostaly 1% w skali USA oznacza ze w praktyce tysiace ludzi nadal
    potrafi to zrobic. W normalnych przypadkach kiedy ktos podejrzewa
    swojego malzonka to mamy do czynienia ze zwyklym Caller ID Spoofing
    wiec ANI tutaj zupelnie wystarczy - to jest dostepne dla kazdego
    podejrzliwego malzonka w roznych formach - to mozna zrobic samemu - w
    USA najprosciej uzywajac zwyklego przekierowania na dowolny numer Toll
    Free. Jezeli ktos nie ma nawet podstawowego pojecia o telefonach to
    najlatwiej wlasnie cos takiego jak www.trapcall.com w zupelnosci
    wystarczy - tego rodzaju uslugi sa latwe dla przecietnego oszukiwanego
    malzonka kompletnie bez wiedzy o telefonach, sa bardzo tanie, i efekt
    jest natychmiastowy.

    > konkurencjnej firmy ?i zamawiasz do nich 50x pepperoni?

    I niby jak ty to robisz? Spotkales sie z takim portalem gdziekolwiek w
    ostatnich 10 latach ktory pozwoli Ci po pierwsze na identyfikacje
    tylko poprzez Caller ID a po drugie gdzie zamawianie Twoich 50x
    pepperoni czy czegokolwiek ogranicza sie do tego czy podasz taki czy
    inny numer? Ja dosyc dawno temu osobiscie testowalem dzwonienie do
    bankow uzywajac Caller ID Spoofing i ANI Spoofing i nie zauwazylem aby
    to mialo wplyw na cokolwiek - bank czy firma zawsze postepuje tak samo
    jak zawsze postepowaly w ostatnich 100 latach w przypadkach jezeli
    ktos uzywal CUDZEGO telefonu. Ostatecznie to samo co Caller ID
    Spoofing mozna osiagnac poprzez zaawansowane przekierowanie numerow
    lub poprzez inne fizyczne uzycie CUDZEGO numeru - z reguly jezeli
    Caller ID Spoofing lub tym bardziej ANI Spoofing sa uzywane do
    NIELEGALNYCH celow to nalezy automatyczcnie przypuszczac ze mamy do
    czynienia dodatkowo z jakims fizycznym przekierwaniem aby
    zagwarantowac np. ze organy scigania lub ktos inny ma fizycznie
    uniemozliwione sledzenie polaczenia.

    > rozpisales sie o 2 roznych sprawach...

    Wlasnie z legalnego punktu widzenia nie sa to 2 rozne sprawy - to bylo
    walkowane pod koniec lat 1990tych kiedy VoIP stal sie popularny i
    dzieci zaczely sie tym bawic i od wtedy co kilka lat w congresie USA
    ktos probuje unielegalnic Caller ID Spoofing ale nie jest to
    praktycznie mozliwe - w praktyce nie widze mozliwosci aby mozna byloby
    legalnie wprowadzic ustawe zabraniajaca Caller ID Spoofing poniewaz
    musialbys zupelnie zmienic caly system jak dzialaja telefony w USA od
    100 lat.

> [...]
    > srodku nocy do spoleczenstwa i przedstawiajac program konkurenta gdzie
    > obudzony o 4 rano napewno go zapamieta i nie da na niego glosu ;)

    Po pierwsze to jak do tej pory uzywanie dowolnego numer jest nadal
    zupelnie legalne - byc moze gdzies w Polsce ktos pracuje nad ustawa
    ktora to zrobi Caller ID Spoofing nielegalnym ale jak do tej pory to
    wyglada na to ze nawet to jest zupelnie legalne. LOL Poza tym nawet
    jezeli tak ustawa weszlaby w zycie w Polsce to w praktyce nie byloby
    zmian - najprawdopodobniej nastolatkowie bawiliby sie dalej tak samo
    jak do tej pory uzywajac VoIP lub tanich czy nawet darmowych uslug
    gdzies z innego kraju. Nie istnieje mozliwosc prawna aby jakas ustawa
    z Polski nakazywala firmie w Niemczech, czy w USA, czy gdziekolwiek
    poza Polska wyswietlanie jakichkolwiek czy takich lub innych numerow
    wiec z tego powodu Caller ID Spoofing z obojetnym numerem, uzywajac
    prowajdera z poza Polski bedzie zawsze 100% legalny.

    Co do przypadkow uzyc Caller ID Spoofing do powyzszych celow to to
    wszystko, wlacznie z uzywaniem tego kampaniach wyborczych etc.
    zdarzalo sie napewno- byc moze nie bylo to o 4 rano ale z reguly jest
    to stosunkowo latwe do wykrycia. Poza tym zapewne kazdy wie ze
    wyswietlenie obojetnego Caller ID jest mozliwe dla kazdego wiec nie
    przypuszczam aby ktokolwiek bral na serio dzwonienie lub jakikolwiek
    wyswietlany numer szczegolnie o 4 rano obojetnie od kogokolwiek.

> [...]
    > voipa zadzwonic z prezentacja swojego gsm lub dowolnego z posiadanych
    > numerow./ja np mam prezentacje swojego gsm ustawiona takze jak ktos

    Tutal Caller ID Spoofing nigdy nie ogranicza kogokolwiek do swoich
    posiadanych numerow - jak sama nazwa Caller ID Spoofing wskazuje
    rozchodzi sie o prezentacje DOWOLNEGO numeru obojetnie czy jest to
    Twoj numer z Krakowa, Gdanska czy z Nowego Jorku czy byc moze sa to
    numery Twojej Ciotki, moje, czy nawet glowny numer Prezydenta Obamy (i
    ten jest uzywany do celow Caller ID Spoofing bardzo czesto glownie
    przez znudzonych nastolatkow). Poza tym nie widze tutaj potrzeby na
    zadne dodatkowe ustawy. Ostatecznie jezeli chcesz wyludzic pieniadze
    lub cos innego przez telefon to jest to juz od dawna NIELEGALNE
    obojetnie czy zablokujesz prezentacje czy ja uzyjesz i jaka ja
    uzyjesz. :))

    mwk

  • 39. Data: 2009-09-14 22:36:40
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    mwk pisze:

    > Ta "kompilacja" niczego tutaj nie daje i w przypadku kiedy prawo w
    [..]
    Zmieniając identyfikację powodujesz zagrożenia dla obronności Państwa
    oraz niemożliwość udzielenia pomocy przez prawidłową informację dla służb
    porządkowych. Dodatkowo z KC/KA można wygrzebać coś odnośnie "oszustwa", czy też
    "nieuprawnionego użycia zasobu". Spokojnie... paragraf się znajdzie ;-) (tylko
    ja nie jestem prawnikiem i szukać go nie będę).

    PS.
    Czyżby przedpiszący (tak twardo broniący moralnie wątpliwej usługi) ma z tego
    jakieś profity ??

  • 40. Data: 2009-09-14 22:39:45
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    mwk pisze:
    [..]

> [...]
    > zabraniajaca sprzedawania tego typu uslug dla firm w Polsce ale jezeli
    > usluga pochodzi np. z Nonoh czy innego prowajdera z poza Polski to
    Tia.... i dalej jest do wyfiltrowania na wejściu ruchu do Polski.

    Zaraz okaże się że Al-Kaida ma centralę w Pcimiu Dolnym, gdyż wydzwania z
    jedynej budki telefonicznej tam dostępnej......