  • 1. Data: 2010-09-24 06:17:39
    Temat: niedroga i prosta karta lab
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    szukam niedrogiej karty lab, wymagania:

    usb
    min. 2 wej analogowe 8 bit (lub więcej)
    min. 2 wyj analogowe 8 bit (lub więcej)
    min. 4 wejscia cyfrowe
    min. 4 wyjścia cyfrowe

    fajnie gdyby miala:

    rozsądne sterowniki dla windowsa (otwarte, albo z dobrą dokumentacją)

  • 2. Data: 2010-09-24 10:24:56
    Temat: Re: niedroga i prosta karta lab
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-09-24 08:17, Qbab pisze:
> [...]
    > min. 4 wyjścia cyfrowe
    >
    > fajnie gdyby miala:
    >
    > rozsądne sterowniki dla windowsa (otwarte, albo z dobrą dokumentacją)

    labjack?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 3. Data: 2010-09-28 00:35:58
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-24 12:24 Michał Baszyński napisał(a):

    > labjack?

    To oni też robią karty? Do tej pory tłukli tylko klocki na USB.

    Do wątkotwórcy: Z jakim złączem ma być ta karta? PCI / PCI express / ISA?
    Przykładowo sporo jest do wyboru w ofercie National Instruments:
    http://sine.ni.com/np/app/main/p/ap/daq/lang/en/pg/1
    /sn/n17:daq,n24:PCI/

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2010-09-28 08:33:44
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 10-09-28 02:35, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    >
    > Do wątkotwórcy: Z jakim złączem ma być ta karta? PCI / PCI express / ISA?
    > Przykładowo sporo jest do wyboru w ofercie National Instruments:

    A bo ja się chyba źle wyraziłem pisząc karta, szukam czegoś co z
    komputerem połączę po USB i zapewni mi opisaną funkcjonalność,wolałbym
    coś gołego bez obudowy bo i tak zdejmę :)
    Teraz mam coś takiego:
    http://sine.ni.com/nips/cds/view/p/lang/en/nid/20198
    7
    Ale to i stanowczo zbyt drogie i zbyt "bogate" jak dla mnie, potrzebuję
    czegoś dużo prostszego.
    Zastanawiałem się czy nie znajdę w sieci jakiegoś schematu do takiej
    prostej karty na czymś standardowym (o ile oczywiście nie znajdę takiej
    karty bo sklecać to mi się za bardzo nie chce - czas to też pieniądz).

    Dzięki za odpowiedzi.
    Qbab

  • 5. Data: 2010-09-28 09:30:46
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-28 10:33 Qbab napisał(a):

> [...]
    [...]

> [...]
    > prostej karty na czymś standardowym (o ile oczywiście nie znajdę takiej
    > karty bo sklecać to mi się za bardzo nie chce - czas to też pieniądz).

    To ma być do zastosowań przemysłowych czy do zabawy?

    W drugim przypadku w zupełności wystarczy płytka Arduino. Ma kilka wejść
    analogowych 10-bitowych, kilka wyjść PWM i wiele I/O cyfrowych. Gotowe
    do kupienia, ok. 100 zł.

    Do komputera podłączasz przez USB, widoczne jest jako wirtualny port
    szeregowy.

    Do zastosowań poważniejszych natomiast polecam moduły pomiarowe
    Advantech'a serii USB-4xxx:
    http://www.advantech.com/products/USB-Modules/sub_1-
    2MLKNO.aspx
    Ale tu chyba nie znajdziesz i wejść, i wyjść analogowych oraz cyfrowych
    w jednym klocku.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2010-09-28 11:35:22
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 10-09-28 11:30, Adam Dybkowski pisze:
    > To ma być do zastosowań przemysłowych czy do zabawy?

    Ani jedno ani drugie, eksperymentujemy z różnymi pomysłami na pomiary i
    czasem coś z tego wychodzi fajnego a czasem nic. Tak jak to w labie.

    > W drugim przypadku w zupełności wystarczy płytka Arduino. Ma kilka wejść
    > analogowych 10-bitowych, kilka wyjść PWM i wiele I/O cyfrowych. Gotowe
    > do kupienia, ok. 100 zł.

    No niby tak ale typowego wyjścia analogowego nie ma trzeba by coś
    dorabiać :)

    dokładnie, choć fajne są niektóre.

    Pozdrawiam
    Qbab