  • 21. Data: 2010-10-13 08:03:46
    Temat: Re: niebrandowana e72
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 09:59:58 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > Jest jeszcze coś takiego jak niedozwolone postanowienia umowne
    > (KC Art 385(1) i nast.) W szczególności należą do nich
    > postanowienia, które "przyznają kontrahentowi
    > konsumenta uprawnienia do dokonywania wiążącej interpretacji
    > umowy". Zatem jeśli w gwarancji nie jest wprost napisane-
    > "unieważnianie" gwarancji na podstawię widzimisię
    > producenta/serwisu nie ma mocy prawnej.

    pokaż proszę paluszkiem taki zapis na wykazie klauzul zabronionych..
    Oprócz tego, od kiedy gwarancja jest umową? To dobrowolne świadczenie
    jednej strony, czasem w kontekście zakupu jest to strona trzecia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 22. Data: 2010-10-13 08:14:50
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 13-10-2010 10:03, Waldek Godel rzecze:

    > pokaż proszę paluszkiem taki zapis na wykazie klauzul zabronionych..

    Pokazałem paluszkiem. Otwórz sobie Kodeks Cywilny, przeczytaj
    Art. 385(3)*, punkt 9.

    > Oprócz tego, od kiedy gwarancja jest umową? To dobrowolne świadczenie

    "Gwarancja, udzielona kupującemu przez wystawcę karty gwarancyjnej,
    stanowi umowę zawartą między tymi podmiotami."
    http://www.serwisprawa.pl/artykuly,28,12,gwarancja-p
    rzy-umowie-sprzedazy

    Nie polemizuję, że świadczenie, nie zaprzeczam, że dobrowolne.

    * tu właściwie powinien być superscript, nie chce mi się szukać
    (wiem, wstyd) jak gada wstawić w TB.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 23. Data: 2010-10-13 18:15:48
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-10-12 19:28, Waldek Godel wrote:

    > Akurat jest osadzone dosyć dobrze - jako świadczenie dobrowolne na
    > warunkach jakich sobie gwarant życzy.
    > Niezgodność z umową to oczywiście inna bajka.

    Hmm. Gwarant świadczy świadczenie dobrowolnie, na określonych zasadach.
    Fakt autentyczny. "Rozchodzi się jedna o to", że dobrowolność rozumie
    się tak, że on MOŻE ale NIE musi gwarancji dać, ponadto na takich a nie
    innych warunkach przez siebie ustalonych.

    Tylko jak już gwarancję da, czy może ją też odwołać "dżast lajk dat"? Bo
    chyba nie. Dał słowo (dobrowolnie), musi się z zapisów wywiązać. I jak
    mu klient przyjdzie w swetrze z gruszką, to oni muszą mu ten samolot,
    znaczy przedmiot naprawić jak ww. warunek spełnił.

    Czy się mylę?

    TG

    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego) mam pleśń na
    suficie
    swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 24. Data: 2010-10-16 15:52:08
    Od: "Marcin Guzik" <b...@g...com>

    Użytkownik "TGor" <t...@o...pyl> napisał w wiadomości
    > ......"Fakt autentyczny"....
    > TG

    Cofasz do tyłu też? ;)

    marcin
    www.adayinthelife.whad.pl

  • 25. Data: 2010-10-18 06:26:37
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-10-16 17:52, Marcin Guzik wrote:

    > Cofasz do ty?u te?? ;)

    Oj Władyś...
    "Podoba mie sie" taki fakt, co jest autentyczny. Są jeszcze medialne,
    pudelkowe, StivDżobsowe i inne.