  • 1. Data: 2010-10-04 19:16:06
    Temat: niebrandowana e72
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    ?da sie gdzies kupic (taniej niz na stronie nokii za
    1244 pln z przesylka) *calkiem* nowa e72

    warunki raczej konieczne, od najwazniejszego:
    - brak simlocka
    - gwarancja producenta
    - niebrandowany soft*
    - czarna
    - niebrandowana obudowa

    *zalezy mi na product code ktory umozliwi wrzucenie
    najnowszego softu przez nsu i braku dziwnych menu,
    animacji podczas wlaczania\wylaczania itp. rzeczy
    dodawanych przez operatorow
    wiem ze moge sobie pc zmienic tylko jak sie wlasnie
    przekonalem powoduje to bezdyskusyjna utrate gwarancji

  • 2. Data: 2010-10-04 20:04:55
    Temat: Re: niebrandowana e72
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-04 21:16, m4rkiz wrote:
    > ?da sie gdzies kupic (taniej niz na stronie nokii za 1244 pln z
    > przesylka) *calkiem* nowa e72

    Wydaje mi się, że raczej sprowadzane z zagranicy albo z drugiej ręki.
    Duży rynek hurtowy nie oferuje tu znacząco lepszych cen (mowa 'czystych'
    egzemplarzach, bez simlockow itp).

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 3. Data: 2010-10-04 21:21:35
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 04.10.2010 21:16, m4rkiz pisze:
    > ?da sie gdzies kupic (taniej niz na stronie nokii za 1244 pln z
    > przesylka) *calkiem* nowa e72

    Oczywiście. Sprawdź na www.ceneo.pl, www.skapiec.pl, www.nokaut.pl.

    Ze swojej strony mogę potwierdzić, że telefony sprzedawane w sieci Mix
    Electronics (czyli także zadowolenie.pl oraz ElectroWorld) pochodzą z
    oficjalnej polskiej dystrybucji - kupowałem jakiś miesiąc temu.

    Marek

  • 4. Data: 2010-10-07 19:32:40
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "m4rkiz" <a...@b...cpl> napisał
    > wiem ze moge sobie pc zmienic tylko jak sie wlasnie
    > przekonalem powoduje to bezdyskusyjna utrate gwarancji

    A podasz jakieś szczegóły?
    Pytam, bo niegdyś w E51 zmieniałem PC, pobrałem niebrandowany już
    firmware z Nokii. Simlocka usunąłem w komisie.
    Z powodu jakiegoś sprzętowego (chyba trzeszczenie przycisków regulacji
    głośności) zaniosłem aparat do serwisu Nokia Care w W-wie i nikt się o
    nic nie pytał. Coś tam wymienili, zostawili trochę kurzu pod szybą
    wyświetlacza, zainstalowali najnowszy soft dla "mojego" PC i tyle...

    M.

  • 5. Data: 2010-10-08 09:31:28
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-10-07 21:32, Maciej Muran pisze:

> [...]
    > nic nie pytał. Coś tam wymienili, zostawili trochę kurzu pod szybą
    > wyświetlacza, zainstalowali najnowszy soft dla "mojego" PC i tyle...

    Po prostu miałeś szczęście. To zależy od humoru i solidności serwisanta.
    Jeżeli sprawdzi stan simlocka, PC i wersję oprogramowania i wykryje
    zmiany, to _może_ (ale wcale nie musi) unieważnić gwarancję.

    Co do zmiany Product Code - w E72 (oraz E52, E55 i pewnie innych
    nowszych) nie jest to już tak łatwe, jak w poprzednich modelach. Po
    zmianie PC i wgraniu nowego oprogramowania przez NSU telefon będzie
    nadawał się jedynie do reanimacji. Trzeba użyć Phoeniksa do takiej
    operacji. Jest na ten temat dyskusja na http://forum.symbianos.pl/

    Marek

  • 6. Data: 2010-10-08 18:24:02
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-10-08 11:31, MarekM wrote:

    > Po prostu miałeś szczęście. To zależy od humoru i solidności serwisanta.
    > Jeżeli sprawdzi stan simlocka, PC i wersję oprogramowania i wykryje
    > zmiany, to _może_ (ale wcale nie musi) unieważnić gwarancję.

    Nie może i nie będzie - w gwarancji do E51 nie ma słowa nt usuwania
    simlocka. Nie siej FUDów.

    Jak uszkodzenie będzie wynikało z usunięcia simlocka to się po prostu za
    jego usunięcie zapłaci.

    Trzeba czytać gwarancję i znać swoje prawa.

    TG

  • 7. Data: 2010-10-08 20:49:39
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 08.10.2010 20:24, TGor pisze:

> [...]
    > jego usunięcie zapłaci.
    > Trzeba czytać gwarancję i znać swoje prawa.

    Dobra, simlock to inna sprawa, ale zmiana product code i wgranie
    firmware dla innego wariantu telefonu na pewno grozi utratą gwarancji.

    Marek

  • 8. Data: 2010-10-10 17:13:17
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-10-08 22:49, MarekM wrote:

    > Dobra, simlock to inna sprawa, ale zmiana product code i wgranie
    > firmware dla innego wariantu telefonu na pewno grozi utratą gwarancji.
    >
    > Marek

    Poproszę punkt z zapisów gwarancji. Słowo w słowo.

    TG

  • 9. Data: 2010-10-10 19:25:05
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 10.10.2010 19:13, TGor pisze:

    > Poproszę punkt z zapisów gwarancji. Słowo w słowo.

    Proszę:

    4. Niniejsza Ograniczona Gwarancja nie obejmuje wad lub podejrzewanych
    wad, które powstały wskutek użytkowania Produktu wraz z lub wskutek
    podłączenia go do produktu, akcesoriów, oprogramowania i/lub usługi,
    które nie zostały wytworzone, dostarczone przez Nokia lub z których
    korzystano w innym celu niż przewidziany jako cel użytkowania.

    Zmianę product code oraz "łamanie" zabezpieczeń w celu zdjęcia simlocka
    raczej nie wykonuje się programami dostarczonymi przez Nokię.

    Owszem, gwarancja na wady mechaniczne nadal może obowiązywać, ale już z
    elektroniką może być różnie: serwis może stwierdzić, że podejrzewa, iż
    "padnięcie" elektronicznej części mogło być spowodowane używaniem
    nieautoryzowanego oprogramowania. I po gwarancji.

    Marek

  • 10. Data: 2010-10-10 19:27:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 10 Oct 2010 21:25:05 +0200, MarekM napisał(a):

> [...]
    >
    > Zmianę product code oraz "łamanie" zabezpieczeń w celu zdjęcia simlocka
    > raczej nie wykonuje się programami dostarczonymi przez Nokię.

    Połączenia z oprogramowaniem PC Suite dokonuje się oprogramowaniem Windows
    XP/Vista/7 które również nie jest dostarczone przez Nokię.

    To raczej podpada pod nieautoryzowaną ingerencję w produkt, która również
    gdzieś tam była wspomniana.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel