  • 11. Data: 2009-09-23 08:38:51
    Temat: Re: nie ma to jak "uprzejmość" kierowcy!
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    amos pisze:

    > Otoz to! Czest nawet az za bardzo, bez potrzeby lub z duza przesada
    > jednoczesnie zamykajac przejazd lub stwarzajac zagrozenie z drugiej
    > strony.
    > Pisze oczywiscie o sytuacji, gdy mamy 3 pasy ruchu.

    No my to momentami tez za madrzy to nie jestesmy.

    Jazda oboma miedzypasami (przez grupe motocykli) to proszenie sie o
    klopot na jednym z nich.

    Jakis czas temu widzialem skutersa ktory korzystal tak dynamicznie z obu
    miedzypasow ze w ktoryms momencie zmieniajac miedzypas wpier..lil sie
    wprost pod kola motocykla.

    KJ

  • 12. Data: 2009-09-23 08:50:58
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 23 Wrz, 10:38, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

> [...]
    >
    > Jakis czas temu widzialem skutersa ktory korzystal tak dynamicznie z obu
    > miedzypasow ze w ktoryms momencie zmieniajac miedzypas wpier..lil sie

    Na toruńskiej w wawie to nagminne, że jakiś debil zapierdala sobie tym
    międzypasem z prawej chociaż kierowcy tam są nauczeni i robią dużo,
    dużo miejsca na międzypasie po lewej.

    --
    Artur

  • 13. Data: 2009-09-23 08:54:12
    Od: amos <g...@g...com>

    On 23 Wrz, 10:21, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
    > Został na swoim pasie, nie sądze, zeby zrobil to specjalnie, bo gdyby tak
    > bylo .. to napewno nie przejechałbyś kolo niego...

    To tez ciekawe zagadnienie, szczegolnie w kontekscie nie tak dawnej
    dyskusji na p.m.s.

    Kto jest winny, jesli pasem, na ktorym zmiesci 1,5 auta, jedno
    "okrakiem" niebezpiecznie blisko wyprzedza drugie. Wyprzedzane auto z
    roznych powodow moze "nichcacy" ruszyc kierownica w lewo (np. na
    nierownosci) i spowodowac kolizje.

    Po przeczytaniu watku wyglada na to, ze wiekszosc kierowcow widzi wine
    tego, ktory nieopatrznie skrecil kolko. Wyprzedzajacy jest winny
    jedynie nieprawidlowego wyprzedzania.

    Tutaj sytuacja analogiczna, z tym, ze moto nawet nie musi lamac
    przepisow, moze wyprzedzac/wymijac w obrebie tego samego pasa.
    Z Kuby postu mozna wywnioskowac, ze nie zrobil nic zlego?

    Ewidentnie w sytuacji zajscia kolizji kierowca puszki wypieralby sie
    jakiejkolwiek winy. Czy Waszym zdaniem mialby szanse na obarczenie nia
    kierowce moto?

    amos

  • 14. Data: 2009-09-23 08:59:12
    Od: amos <g...@g...com>

    On 23 Wrz, 10:38, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:
    > No my to momentami tez za madrzy to nie jestesmy.
    >
    > Jazda oboma miedzypasami (przez grupe motocykli) to proszenie sie o
    > klopot na jednym z nich.

    Niestety to prawda.

    Osobiscie jesli widze, ze ktos juz pocina jednym pasem, staram sie
    jechac za nim majac swiadomosc, ze ludzie moga uciekac na bok zeby
    zrobic mu miejsce.

    Sam raz mialem akcje, gdy zrobilem miejsce jakiemus niebieskiemu moto
    z lewej, po czym po sekundzie pojawil sie drugi niebieski po prawej.
    Najpierw pomyslalem - kurwa, skubany ma teleport jakis. Potem zdalem
    sobie sprawe, ze to zupelnie inny ;)

    Wniosek taki, ze zbyt duza uprzejmosc moze powodowac klopoty...

    amos

  • 15. Data: 2009-09-23 08:59:18
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    amos pisze:
> [...]
    >
    > Po przeczytaniu watku wyglada na to, ze wiekszosc kierowcow widzi wine
    > tego, ktory nieopatrznie skrecil kolko. Wyprzedzajacy jest winny

    mają rację. ale dlaczego nieprawidłowego wyprzedzania? co to znaczy
    "okrakiem"?

    > Tutaj sytuacja analogiczna, z tym, ze moto nawet nie musi lamac
    > przepisow, moze wyprzedzac/wymijac w obrebie tego samego pasa.
    > Z Kuby postu mozna wywnioskowac, ze nie zrobil nic zlego?

    nie zrobił, bo nie uszkodził skuterzyny. jakby uszkodził, byłby winny.
    tu nic nie zaszło.

    > Ewidentnie w sytuacji zajscia kolizji kierowca puszki wypieralby sie
    > jakiejkolwiek winy. Czy Waszym zdaniem mialby szanse na obarczenie nia
    > kierowce moto?

    nie. choć Rupio w sądzie przegrał, ale on słabo się starał.

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 16. Data: 2009-09-23 09:03:54
    Od: amos <g...@g...com>

    On 23 Wrz, 10:59, gildor <g...@N...gazeta.pl> wrote:
    > co to znaczy "okrakiem"?
    Jednym kolem na jednym pasie, drugim na pasie przeciwnym. Tym dla
    jadacych w druga strone.

    Smutne, choc pocieszajace ;)

    amos

  • 17. Data: 2009-09-23 09:06:41
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    amos pisze:
    > Jednym kolem na jednym pasie, drugim na pasie przeciwnym. Tym dla
    > jadacych w druga strone.

    i co tu nieprawidłowego jest? za mała odległość od wyprzedzanego?
    odległość ma być bezpieczna. o wyprzedzaniu się aut nie ma nic więcej.

  • 18. Data: 2009-09-23 09:06:57
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    gildor wydusił z siebie te słowy:

    > nie. choć Rupio w sądzie przegrał, ale on słabo się starał.

    a mnie sie wydaje, ze wlasnie moto nie miałby szans na obrone i wg mnie
    napewno zostałby uznany za winnego...

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 19. Data: 2009-09-23 09:21:48
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > gildor wydusił z siebie te słowy:
    >
    > a mnie sie wydaje, ze wlasnie moto nie miałby szans na obrone i wg mnie
    > napewno zostałby uznany za winnego...

    gdyż ponieważ?

  • 20. Data: 2009-09-23 09:23:03
    Od: amos <g...@g...com>

    On 23 Wrz, 11:06, gildor <g...@N...gazeta.pl> wrote:
    > i co tu nieprawidłowego jest? za mała odległość od wyprzedzanego?
    > odległość ma być bezpieczna. o wyprzedzaniu się aut nie ma nic więcej.

    Nie pisalem o wszystkich szczegolach tego zdarzenia, poniewaz nie maja
    one w tej dyskusji wiekszego znaczenia.
    Wazne, ze za winne zostalo auto, ktore skreca kierownice. Inna sparwa
    jak to udowodnic...

    Jesli masz ochote, przeczytaj watek:
    http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/bro
    wse_thread/thread/61bc823c9c112886?hl=pl

    amos