  • 1. Data: 2002-03-10 22:03:58
    Temat: neostrada
    Od: "Wujcio Dobra Rada" <w...@p...fm>

    Witam

    Czy jeżeli podłącze się do internetu przez Neostadę to kolega, który
    podłączony jest ze mną w sieci też może z niej korzystać (nie technicznie
    tylko prawnie) ?
    Czy TePSA będzie miała coś przeciwko?
    Chodzi mi o łącze 256kbit/s

    Ps. Jeżeli provider nie zezwala na podłączanie większej ilości kompów to jak
    to ominąć? Słyszałem że są sposoby.

    Z góry dziękuję

    WDR

  • 2. Data: 2002-03-11 00:48:32
    Temat: Re: neostrada
    Od: "Arkadiusz Goralski" <g...@u...pl>

    > Czy jeżeli podłącze się do internetu przez Neostadę to kolega, który
    > podłączony jest ze mną w sieci też może z niej korzystać (nie technicznie
    > tylko prawnie) ?

    Przeczytaj:
    http://www.gazeta.pl/alfa/artykul.jsp?xx=720740&dzia
    l=02110203

    Przy okazji zacytuje fragment:
    "Gazeta: Czy cena na SDI spadnie?

    WITOLD RATAJ: Obecnie nie są planowane obniżki cen SDI. Jednakże trwają
    prace nad wprowadzeniem zmian w cenniku w późniejszym terminie.

    Z Neostradą jest jeszcze większy bałagan. Wprawdzie nie można jej
    teoretycznie rozdzielać w sieci osiedlowej, ale jednocześnie urządzenia
    dostępowe są na to przygotowane. Sieć osiedlowa może być osobą prawną,
    np. stowarzyszeniem, a więc w z punktu widzenia prawa jednym abonentem."

    --
    Arkadiusz (Goral) Goralski: goral(at)unet.pl

  • 3. Data: 2002-03-11 11:17:20
    Od: Tomasz Jarzynka <t...@C...cpi.pl>

    Arkadiusz Goralski wrote:

> [...]
    > http://www.gazeta.pl/alfa/artykul.jsp?xx=720740&dzia
    l=02110203

    > Przy okazji zacytuje fragment:
    > "Gazeta: Czy cena na SDI spadnie?
    >
    > WITOLD RATAJ: Obecnie nie sš planowane obniżki cen SDI. Jednakże trwajš
    > prace nad wprowadzeniem zmian w cenniku w póŸniejszym terminie.
    >
    > Z Neostradš jest jeszcze większy bałagan. Wprawdzie nie można jej
    > teoretycznie rozdzielać w sieci osiedlowej, ale jednoczeœnie urzšdzenia
    > dostępowe sš na to przygotowane. Sieć osiedlowa może być osobš prawnš,
    > np. stowarzyszeniem, a więc w z punktu widzenia prawa jednym abonentem."

    A dziennikarze wybiurczej to sobie czytają ten regulamin jak chcą jak
    widać ;) Nie znam się aż tak dobrze na prawie gospodarczym, ale wg. mnie
    jak jest napisane, że nie można udostępniać poza lokal, to nie można
    udostępniać poza lokal, bez wgłębiania się w to, kto z tego skorzysta.
    A co do samego "przystosowania" - te szare ładne modemy mają funkcjonalność
    rutera i montowane są tylko wtedy, kiedy wykupimy od tpsa "ruter". Jest
    to pomyślane dla małych firm, które nie chcą stawiać oddzielnego serwera,
    nie dla sieci osiedlowych. Im i tak wystarczy ten biały modem Siemensa
    za 600zł, bo podłączą go do FreeSCO ;)

    --
    tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee@.cpi.pl

    "Whip me. Beat me. Make me maintain AIX."

  • 4. Data: 2002-03-11 14:49:23
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    "Tomasz Jarzynka" <t...@C...cpi.pl> wrote in message

    [....]

    Jasne. Modem z funkcjonalnoscia rutera to ten sam modem, tylko w panelu
    administracyjnym ma tikniete 'enable router' lub 'enable nat'.

  • 5. Data: 2002-03-11 21:50:00
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Tomasz Jarzynka, napisał(a):

> [...]
    > to pomyślane dla małych firm, które nie chcą stawiać oddzielnego serwera,
    > nie dla sieci osiedlowych. Im i tak wystarczy ten biały modem Siemensa

    A wlasnie - a gdyby tak dzierzawic gniazdka z ethernetem od innych lokali ? Wtedy
    bylby jeden lokal.

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    There is no vaccine against stupidity.

  • 6. Data: 2002-03-11 21:50:34
    Od: Tomasz Jarzynka <t...@C...cpi.pl>

    WaSyL wrote:

    > Jasne. Modem z funkcjonalnoscia rutera to ten sam modem, tylko w panelu
    > administracyjnym ma tikniete 'enable router' lub 'enable nat'.

    Chcesz się założyć, dajmy na to, o wycieczkę na Karaiby,
    że biały modem Siemensa vel Mydelniczka za ~700zł to tylko bridge,
    a szary Speedstream za ~2500zł może być routerem? Nawet porty w szafie
    na centrali są inaczej skonfigurowane.

    --
    tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee@.cpi.pl

    "Przestańcie nazywać błędem to, co jest przeciwieństwem waszej prawdy, a
    prawdą to, co jest przeciwieństwem błędu.
    -- Antoine De Saint-Exuery"

  • 7. Data: 2002-03-12 14:08:17
    Od: Michal Szokolo <m...@k...pmp.com.pl>

    Tomasz Jarzynka wrote:

> [...]
    > że biały modem Siemensa vel Mydelniczka za ~700zł to tylko bridge,
    > a szary Speedstream za ~2500zł może być routerem? Nawet porty w szafie

    Co może Siemens to nie wiem, ale Speedstream zdecydowanie ma w środku
    dość "rozumu" żeby robić za router dla małej sieci. Ba, każdy kto
    ściągnie sobie manual od producenta i zdobędzie kabelek do konsoli, może
    w 5 minut włączyć te opcje.

    Cena kabelka loco usa: $3.99

    Cena "funkcji routera" w tpsa: 2000 PLN (o ile pamiętam).

    --
    I'm an ugly boy | Nie wchodzic na http://msz.pmp.com.pl/
    My face makes you hurl | REKLAMY:

  • 8. Data: 2002-03-12 17:03:26
    Od: Tomasz Jarzynka <t...@C...cpi.pl>

    Michal Szokolo wrote:

> [...]
    > w 5 minut włączyć te opcje.
    > Cena kabelka loco usa: $3.99
    > Cena "funkcji routera" w tpsa: 2000 PLN (o ile pamiętam).

    Obawiam się, że ja ten kabelek dostałem "w zestawie" ;>

    --
    tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee@.cpi.pl

    "God is real... unless declared an integer."

  • 9. Data: 2002-03-12 22:36:46
    Od: Michal Szokolo <m...@k...pmp.com.pl>

    Tomasz Jarzynka wrote:

    > Obawiam się, że ja ten kabelek dostałem "w zestawie" ;>

    Mnie starannie skonfiskowali ;-)

    A w manualu jest dokładnie opisane, jak skasować to hasło, które zakłada
    monter, trzeba by pewnie trochę pokombinować z ustawieniami - ale co za
    problem...

    Ciekawe tylko, jak by na to zareagowała telekomuna?

  • 10. Data: 2002-03-13 13:06:08
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    "Michal Szokolo" <m...@k...pmp.com.pl> wrote in message

> [...]
    > w 5 minut włączyć te opcje.
    >
    > Cena kabelka loco usa: $3.99
    >
    > Cena "funkcji routera" w tpsa: 2000 PLN (o ile pamiętam).

    probowalem ale sie pyta o haslo. Przeflaszowac urzadzenia juz nie
    probowalem.