  • 1. Data: 2002-03-08 23:36:37
    Temat: Stanowisko TP SA w sprawie dzierżawy łączy - komunikat prasowy
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    No comments

    Pzdr,

    Maciej
    ****

    Telekomunikacja Polska SA w żaden sposób nie ogranicza dostępu do usługi
    dzierżawy łączy. Takie stanowisko spółka przekazała Prezesowi URT.

    Kroki, które TP SA podjęła w sprawie dzierżawy łączy, mają na celu
    jedynie egzekwowanie zasad ich użytkowania zgodnie z warunkami umowy, a
    nie ograniczanie dostępu do usługi. TP SA odnotowuje nadużycia niezgodne
    z umową i cennikiem, polegające na wykorzystywaniu przez część dzierżawców
    np. łączy telefonicznych do budowy łączy cyfrowych o przepustowości
    powyżej 64 kb/s. Takie zachowania zakłócają pracę sieci i pogarszają
    jakość usług świadczonych na rzecz innych użytkowników.
    Aby przeciwdziałać tym praktykom, TP SA rozpoczęła instalację urządzeń,
    które zapewniają wykorzystanie dzierżawionego łącza zgodnie z
    parametrami określonymi w umowie. Działania takie podjęto jedynie w
    kilkudziesięciu przypadkach na wiele tysięcy łączy dzierżawionych w
    całym kraju. Dzięki temu wszyscy abonenci TP SA otrzymują usługi o
    odpowiedniej jakości.

    * * *
    TP SA została w dniu 31 grudnia 2001 r. uznana przez URT za podmiot
    dominujący na rynku dzierżawy łączy. Spółka natychmiast zastosowała się
    do decyzji i pomimo braku odpowiednich aktów wykonawczych do Prawa
    telekomunikacyjnego podjęła stosowne działania. Ich efektem była między
    innymi Decyzja Wiceprezesa - Członka Zarządu TP SA ds. Techniki,
    wprowadzająca na okres przejściowy zasady zawierania umów na dzierżawę
    łączy. Realizacja postanowień ww. decyzji nie spowodowała odmowy
    dzierżawy łączy żadnemu klientowi. Na początku marca b.r. TP SA
    przesłała do URT projekt zmian w dotychczas obowiązującym cenniku.

    * * *
    Telekomunikacja Polska SA, wiodący operator usług telefonicznych w
    Polsce obsługuje ponad 10 milionów klientów. Spółka jest również liderem
    w zakresie transmisji danych, łączności satelitarnej oraz dostępu do
    Internetu. TP SA współtworzy Grupę Kapitałową TP, do której należą
    również operator komórkowej sieci Idea - PTK Centertel, dostawca
    nowoczesnych rozwiązań internetowych - TP Internet oraz platforma handlu
    elektronicznego - Marketplanet. Spółka jest częścią światowej grupy
    telekomunikacyjnej France Telecom. Więcej informacji o TP SA na stronie
    internetowej www.tpsa.pl

    Dodatkowe informacje w Departamencie Public Relations TP SA:
    Witold Rataj, Rzecznik Prasowy
    tel. (0 - 1033 22) 661 76 89
    (0 - 1033 22) 826 41 77
    faks: (0 - 1033 22) 826 53 49
    e-mail: d...@m...tpsa.pl

  • 2. Data: 2002-03-09 23:07:55
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:a6b8r3$21j$1@news.tpi.pl...
    > No comments

    W tym gronie faktycznie szkoda komentować. Wszyscy wiedzą o co chodzi...
    Ciekaw jestem tylko jak zareagują na to pismo inni. Mam nadzieję, że nie
    kupią idiotycznych tekstów o "zakłócaniu pracy sieci" i "pogarszaniu jakości
    usług świadczonych na rzecz innych użytkowników".
    Póki co o pogarszaniu jakości usług mogą mówić providerzy, czyli też klienci
    TP SA. Pan Bertrand LaGuerre - przepraszam, LeGuern - zezwolił wreszcie
    łaskawie na zestawianie dzierżawek. Wczoraj z krakowskiegu BOKu TP SA
    otrzymaliśmy informację, że wnioskowane przez nas w styczniu łącza zostaną
    wreszcie zestawione, ale oczywiście z filtrami uniemożliwiającymi transmisję
    z przepływnością powyżej 9600 kbps. Nie ma też możliwości zwiększenia
    szybkości transmisji za wyższą opłatę - zgodnie z pkt.9 Objasnień do Cennika
    Dzierżawy Łączy Telekomunikacyjnych - ponieważ Rejony nie otrzymały w tej
    sprawie żadnych wytycznych.
    Wygląda więc na to, że przez jakiś czas będziemy płacić za bezużyteczne
    druty.
    Pytanie do Marcina Bójko: Marcinie, czy czas na drugą rundę ?

    pozdrowienia,
    Zbigniew Sikora
    HOR.NET Polska Spółka z o.o.
    z...@h...net.pl, tel. (+48 12) 428-50-34

  • 3. Data: 2002-03-09 23:17:02
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

> [...]

    usługi
    > dzierżawy łączy. Takie stanowisko spółka przekazała Prezesowi URT.

    Swój, przyznaję, niecenzuralny komentarz zamiesciłem na:

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 4. Data: 2002-03-11 21:50:40
    Od: "qmis" <q...@p...ds14.agh.edu.pl>

    -------------<ciaach> ------------------------------
    > Dodatkowe informacje w Departamencie Public Relations TP SA:
    > Witold Rataj, Rzecznik Prasowy
    > tel. (0 - 1033 22) 661 76 89
    > (0 - 1033 22) 826 41 77
    > faks: (0 - 1033 22) 826 53 49
    > e-mail: d...@m...tpsa.pl

    Czy w polsce moze byc normalnie ??????
    Wyglada na to ze nie Przeciez to kpiny z uzytkownikow

    pozdr
    qmis