  • 1. Data: 2002-03-06 20:22:53
    Temat: Powrot Arnolda Buzdygana i dosc ciekawa idea
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Ogolnie nie wiem co o tym myslec - z jednej strony (nie)slawny Arnold
    Buzdyga z drugiej troszke racji ma. Sprawa jest dosc szeroko opisana w
    dzisiejszej Wyborczej(Gospodarka) (w wydaniu internetowym jest juz tylko
    opinia prawnikow :
    http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?xx=726397
    &dzial=010393

    Ogolnie sprowadza sie do pobierania tantiemow od ISP oplat za korzystanie
    z stron (roznych od portali do stron prywatnych) (jako ze dzieki tworcom
    strony tych ludzie chca korzystac z inetu)
    Czyli cos w rodzaju ZAIKSa.

    "O inicjatywie nowo założonego Stowarzyszenia Twórców Internetowych
    pisaliśmy wczoraj. W skrócie: twórcy organizacji uważają, że na podstawie
    polskich przepisów o prawie autorskim (w tym ustawy z 1994 r.) dostawcy
    dostępu do internetu powinni płacić tantiemy na rzecz twórców rozmaitych
    treści w internecie. Jako treści takie STI rozmumie praktycznie wszystko,
    co dostępne jest w sieci m.in. strony i serwisy www, teksty, grafikę, fora
    dyskusyjne, blogi, animacje, muzykę itd.

    Dlaczego? Zdaniem założycieli stowarzyszenia tzw. providerzy internetowi w
    istocie oferują abonentom nie tyle sam, teoretycznie pojmowany, "dostęp do
    sieci" co po prostu zawarte w niej treści (gdyby nikt nie tworzył
    zawartości internetu, nikt nie potrzebowałby doń dostępu, na którym
    zarabiają telekomy). STI powołuje się tu na przykład operatorów telewizji
    kablowych, którzy pewien procent swych przychodów muszą przeznaczać na
    tantiemy"

    Pomysl wielce orginalny.

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    My keyboard has an F1 key. Where is the NASCAR key?

  • 2. Data: 2002-03-06 22:46:57
    Temat: Re: Powrot Arnolda Buzdygana i dosc ciekawa idea
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Adam Kułagowski" <f...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarabiają telekomy). STI powołuje się tu na przykład operatorów telewizji
    > kablowych, którzy pewien procent swych przychodów muszą przeznaczać na

    ISP/Telekomy z wielka przyjemnoscia beda zadaly od tego STI listy stron
    internetowych, za ktorych ogladanie trzeba bedzie placic, zeby dostep
    do nich natychmiast wyblokowac.

    A STI to naciagacze, niech podpisza z CitiConnect-em umowe
    na mikroplatnosci za ogladanie "wartosciowych" stron.
    IMO kwintesencja dla sprawy byla szczesliwie dolaczona ramka o
    historii Bluzdygana, Partii Niskich Cen itd. :)))

    P/

  • 3. Data: 2002-03-11 21:50:11
    Od: "Woyciech Wielogorski" <x...@i...pl>

    "Adam Kułagowski" <f...@h...pl> wrote in message
    > Ogolnie nie wiem co o tym myslec - z jednej strony (nie)slawny Arnold
    > Buzdyga z drugiej troszke racji ma.

    nie bardzo rozumiem - zawsze wydawalo mi sie ze ludzie udostepniaja w Sieci
    strony z dobrej woli a jesli chca miec z tego zysk to robia prepaidy,
    banery, etc.
    to, co - z punktu widzenia ISP - bede musial placic biologowi-hobbyscie za
    to ze ma strone o pszczolkach na ktora wchodza dzieci klientow, a nie bede
    musial tego czynic w odniesieniu do intyernetowego sex-shopu w ktorym ich
    tatusiowie placa karta?
    to jakis nonsens...

  • 4. Data: 2002-03-12 14:08:35
    Od: "Marcin Osadowski" <m...@a...stargard.pl>

    Użytkownik Woyciech Wielogorski <x...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a6ingf$dur$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > musial tego czynic w odniesieniu do intyernetowego sex-shopu w ktorym ich

    Ech tam nonsens.
    Przecież wszyscy się z tym zgadzają. Płacą niejednokrotnie sporo kasy
    providerom, by tylko móc umieścić w serwisach to, o czym chcą napisać. To
    jest jak dobra inwestycja.
    Dzisiaj płace za utrymanie strony ISP a jutro ISP zapłaci mi, przecież tylko
    po to ludzie wchodzą "do net'u" by oglądać strony tworzone przez firmy,
    hobbystów i innej rasy arnich...

    A tak na powaznei teraz:
    Jak im tak bardzo zależy, to niech się zgłoszą do Polcardu albo innej
    instytucji i wejście na swoją uzależnią od zapłacenia ...

    Powidzenia...

    Mi

  • 5. Data: 2002-03-12 17:03:15
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Woyciech Wielogorski, napisał(a):

> [...]
    > musial tego czynic w odniesieniu do intyernetowego sex-shopu w ktorym ich

    Nie chce uciekac w analogie - ale na przyklad producenci odtwarzaczy MP3
    placa tantiemy prodecentom muzycznym. Po prostu mam mieszane uczucia.

    Dla mnie EOT (bez urazy ale po prostu nie mam ochoty brnac w tym topicu)

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    Confused? Call Counselor Troi 1-800-NCC-1701