  • 31. Data: 2014-01-11 21:23:30
    Temat: Re: nawet udany filmik..
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-11 20:54, Shrek pisze:

    > Możesz mi jeszcze raz przypomnieć w jakim celu stawia się te fotoradary?

    Ja nie jestem od przypominania:>

    > Więc póki co ten fotoradar niczgo nie poprawia a powoduje
    > niebezpieczeństwo - więc działa przeciwnie do swojego celu - ergo należy
    > go zdjąć.

    Powoduje niebezpieczeństwo w twojej interpretacji - trochę już ją znam
    i idąc dalej będzie wniosek o likwidację każdego FR.

    > Rozwiązanie pośrednie to powiesić znak "120" obok. Ale po co.

    Nie ma takich przepisów, a nie po co. Masz drogę otwartą - lobbuj
    na zmianę przepisów.

    > BTW - pierwszy raz też nie wiedziałem jakie jest tam ograniczenie -
    > sądząc po śladach na jezdni nie tylko ja.

    Pogratulować:P

  • 32. Data: 2014-01-11 21:31:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > BTW - pierwszy raz też nie wiedziałem jakie jest tam ograniczenie -
    > sądząc po śladach na jezdni nie tylko ja.

    Ale tylko dlatego, ze wyczules podstep, ze moze ktos wpadl na pomysl na
    prostej drodze powieszenia ograniczenia i postawienia fotoradaru ;-)
    Tak nas nauczono...

    A slady tam sa piekne :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2014-01-11 21:54:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-11 21:31, AZ pisze:

    > Ale tylko dlatego, ze wyczules podstep, ze moze ktos wpadl na pomysl na
    > prostej drodze powieszenia ograniczenia i postawienia fotoradaru ;-)
    > Tak nas nauczono...

    Was może tak - mnie nie, zresztą z obserwacji śmiem twierdzić, że
    jednak większość ludzi nie wyczuwa w takich miejscach podstępu.

    > A slady tam sa piekne :-)

    Cóż, hamujących przed każdym FR (z dowolnej prędkości) czasem się
    widuje...

  • 34. Data: 2014-01-11 21:59:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-11, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Was może tak - mnie nie, zresztą z obserwacji śmiem twierdzić, że
    > jednak większość ludzi nie wyczuwa w takich miejscach podstępu.

    Wiesz, ja to praktycznie wszedzie jezdze motocyklem wiec mnie fotoradary
    malo interesuja, w zimie jezdze samochodem (a wlasciwie to stoje w korkach)
    a jak juz jade to i tak na luzie wiec generalnie jakos przesadnie FR sie
    nie pasjonuje :-)

    > Cóż, hamujących przed każdym FR (z dowolnej prędkości) czasem się
    > widuje...

    Az dym z pod kol wali? :-)

    O ile dobrze kojarze to jestes z drugiej strony miasta wiec moze nie miales
    okazji widziecm ale sladow jest sporo i to dosc dlugich, nie widzialem jeszcze
    czegos takiego obok zadnego FR.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 35. Data: 2014-01-12 12:45:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-11 20:56, Shrek pisze:

    > No większiość nie czyta. Większość na tej grupie również.

    > Bo jakby obok radaru był znak z właściwym ograniczeniem to by tak nie
    > robił.

    Ale po co obok radaru?
    Znak może być wcześniej, i jeśli nie jest odwołany (albo z przepisów
    ogólnych przez skrzyżowanie, albo przez znak typu B42), to obowiązuje
    ograniczenie.
    Może jeszcze być strefa ograniczonej prędkości, może być teren
    zabudowany, droga wewnętrzna, ...

    Więc zawsze powinno być wiadomo, jakie jest ograniczenie, chyba, że się
    jeździ Defenderem i wjeżdża się na drogę "z pola" ;)

    Poza tym drugi aspekt: znak ograniczenia prędkości nie może być zbyt
    blisko FR (czy też jego "pola ostrzału"), gdyż kierowca musi mięć
    możliwość zredukowania prędkości do obowiązującej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2014-01-12 12:54:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-11 21:23, Artur Maśląg wrote:

    > Powoduje niebezpieczeństwo w twojej interpretacji - trochę już ją znam
    > i idąc dalej będzie wniosek o likwidację każdego FR.

    Człowieku - ile razy będziesz zaprzeczał faktom? Wystarczy się
    przejechać i zobaczyć gdzie są ślady gumy na asfalcie. Nie ważne jak
    będziesz zaklinał rzeczywistość, akurat ten radar powoduje jedynie
    zagrożenie w ruchu.

    > Nie ma takich przepisów, a nie po co.

    Nie ma też zabraniających.

    > Pogratulować:P

    Czego?

    Shrek.

  • 37. Data: 2014-01-12 12:59:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-11 21:54, Artur Maśląg wrote:

    > Was może tak - mnie nie, zresztą z obserwacji śmiem twierdzić, że
    > jednak większość ludzi nie wyczuwa w takich miejscach podstępu.

    LOL;)

    Tak jak niby nie było haczyka na Wisłostradzie - masz 3 pasmową ulicę,
    skrzyżowanie bez przebiegów kolizyjnych, ze światłami (sic!!!) i
    fotoradar - jak nie spodziewasz się podstępu to jedziesz 70 tak jak na
    całym odcinku, jak się spodziewałeś i hamowałeś do 50, to i tak byłeś w
    dupie 100 i kilka punktów. Taaaak zaiste nie należy się spodziewać
    haczyków. To że ludzie na widok fotopstryczka hamują do 50 to efekt
    wychowania ich tak przez państwo.

    Shrek.

  • 38. Data: 2014-01-12 13:02:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-12 12:45, Adam wrote:

> [...]
    > ograniczenie.
    > Może jeszcze być strefa ograniczonej prędkości, może być teren

    Po to żeby nie było wątpliwości i ludziki nie hamowały z dymem z opon
    powodując zagrożenie?

> [...]
    > blisko FR (czy też jego "pola ostrzału"), gdyż kierowca musi mięć
    > możliwość zredukowania prędkości do obowiązującej.

    Również jeśli musi zwolnić ze 120 do 120?

    Shrek.

  • 39. Data: 2014-01-12 14:06:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-12 13:02, Shrek pisze:

    > Po to żeby nie było wątpliwości i ludziki nie hamowały z dymem z opon
    > powodując zagrożenie?

    Ale przecież ograniczenie prędkości obowiązuje _od_znaku_ do odwołania
    (w dowolny sposób). Więc nie obowiązuje _przed_ znakiem.
    Więc w Twojej propozycji (moim zdaniem całkowicie zasadnej) powinien być
    znak informacyjny, a nie znak zakazu.

    > Również jeśli musi zwolnić ze 120 do 120?

    Droga ekspresowa dwujezdniowa?

    Pamiętaj też, że znak ograniczenia prędkości (B-33) może też podwyższać
    prędkość dozwoloną na danym odcinku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 40. Data: 2014-01-12 14:32:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-12 14:06, Adam wrote:

> [...]
    > (w dowolny sposób). Więc nie obowiązuje _przed_ znakiem.
    > Więc w Twojej propozycji (moim zdaniem całkowicie zasadnej) powinien być

    Ale idea jest taka, żeby na tym znaku była ta sama cyferka co obowiązuje
    przed znakiem. W związku z czym nie ma znaczenia odkąd obowiązuje -
    przed nim obowiązuje inny zna z tym samym ograniczeniem. Nic nie
    zabrania powtórzenia obowiązującego ograniczenia.

    > Droga ekspresowa dwujezdniowa?

    Tak. Właśnie w takim miejscu stoi ten fotoradar i z takiej mniej więcej
    prędkości dają tam ludzie po heblach zostawiając gumę na lewym pasie. I
    niby to poprawia bezpieczeństwo.

    > Pamiętaj też, że znak ograniczenia prędkości (B-33) może też podwyższać
    > prędkość dozwoloną na danym odcinku.

    Ale to nic by nie obniżało/podwyższało, a jedynie powstrzymywałoby
    dobrze wytrenowany przez naszych drogowców odruch deptania po heblach do
    oporu gdzie nie trzeba (pomijając już że ten radar tam na plaser
    potrzebny i należałoby by go po prostu zdjąć).