  • 41. Data: 2008-01-12 18:27:17
    Temat: Re: nasza-klasa.pl zdechło???
    Od: Dariusz Sznajder <d...@s...org>

    Dnia 12.01.2008 Tomasz Paszkowski <s...@g...com> napisał/a:
    > netnum: 195.93.178.0 - 195.93.179.255
    >
    > aut-num: AS44372
    > as-name: NASZA-KLASA-AS
    Ale kiedy to tak będzie?

    Bo na razie to ciągle jednak:
    77.252.132.150 | origin-as 12741 (77.252.0.0/14) |
    INTERNETIA-AS Netia SA
    :)

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 42. Data: 2008-01-12 21:03:03
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Tomasz Paszkowski pisze:
    > netnum: 195.93.178.0 - 195.93.179.255
    > netname: NASZA-KLASA
    > descr: Nasza Klasa Sp. z o.o.
    > descr: Nasza Klasa Sp. z o.o. hosting network
    >
    > aut-num: AS44372
    > as-name: NASZA-KLASA-AS
    > descr: Nasza Klasa Sp. z o.o.

    netnum:, aut-num:, jeszcze obiekt route: by sie przydal :)

    rt4-dc2#sh ip bgp 195.93.178.0
    % Network not in table
    rt4-dc2#sh ip bgp reg _44372$
    rt4-dc2#

    a kiedy zacznie rozgłaszać ?

    organisation: ORG-NKSz1-RIPE
    org-name: Nasza Klasa Sp. z o.o.
    org-type: OTHER
    descr: http://nasza-klasa.pl the biggest community portal in Poland

    MSPANC: descr: tez dobre miejsce na reklame :)

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/

  • 43. Data: 2008-01-12 21:03:14
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Tomasz Paszkowski pisze:

    > Pozatym pozostaje jescze kwestia wolnych zasobów do ulubionego operatora ;)
    > A jak wiadomo ruch w tym kierunku jest bardzo znaczącym %.

    w Poznaniu to też nie problem :) Tylko troche uruchomienie styku n* Gbps
    albo 10Gbps potrwa, zanim port będą mieć wolny na swoich Jałowcach :)

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/

  • 44. Data: 2008-01-13 14:56:12
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl> wrote:

    > w Poznaniu to też nie problem :) Tylko troche uruchomienie styku n* Gbps
    > albo 10Gbps potrwa, zanim port będą mieć wolny na swoich Jałowcach :)

    Ale miałem na myśli raczej innych operatorów niż TPNET, TPNET raczej
    we wszystkich większych miastach ma gałęzie 10G w swoich Jałowcach.

    --
    ŁT

  • 45. Data: 2008-01-13 16:32:48
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Lukasz Trabinski pisze:

    > Ale miałem na myśli raczej innych operatorów niż TPNET, TPNET raczej
    > we wszystkich większych miastach ma gałęzie 10G w swoich Jałowcach.

    Mogę wymienić jeszcze przynajmniej jednego operatora który dociągnie 10GE :)

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/

  • 46. Data: 2008-01-13 18:31:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> writes:

    > Oszacujmy: jeden obrazek ma przeciętnie jakieś 200kB, tak na oko. To znaczy,
    > że 5000 obrazków to 1GB, co możemy zaokrąglić do 10Gb. 5000 obrazków na
    > sekundę dawałoby 432mln na dobę. Biorąc pod uwagę, że jeszcze przed świętami
    > chwalili się 150mln odsłon na dobę, nie byłoby niczym dziwnym, gdyby im
    > wzrosło trzykrotnie od tego czasu. Oczywiście nie każda strona zawiera
    > obrazek 200kB...

    Zwracam uwagę, że podany przeze mnie przykład dotyczył strony z
    kilkoma miniaturkami po 4-5 kB. I toto się ściąga z Niemiec 2 minuty.

    No sory Winetu, na allegro też są obrazki i funguje bez problemu.

    Po za tym tam najpierw się ściągają (widoczne!) miniaturki i po
    ściągnięciu wszystkich się jawaskryptem ukrywają, żeby można było
    plusikiem rozwinąć po jednej. Takie podejście w sytuacji problemów z
    pasmem na obrazki wydaje się wysoce niefortunne.

    MJ

  • 47. Data: 2008-01-13 19:41:01
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Sun, 13 Jan 2008 19:31:46 +0100, Michal Jankowski wrote:

    > Zwracam uwagę, że podany przeze mnie przykład dotyczył strony z
    > kilkoma miniaturkami po 4-5 kB. I toto się ściąga z Niemiec 2 minuty.
    >
    > No sory Winetu, na allegro też są obrazki i funguje bez problemu.

    Wiem. I w dodatku podobno Allegro ma mniej serwerów niż nasza-klasa obecnie
    :-) Z drugiej strony, pamięta ktoś, ilu użytkowników ma Allegro? Bo może
    jednak mniej niż 6 mln?

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 48. Data: 2008-01-13 19:52:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Szymon,

    Sunday, January 13, 2008, 8:41:01 PM, you wrote:

    > Wiem. I w dodatku podobno Allegro ma mniej serwerów niż nasza-klasa obecnie
    > :-) Z drugiej strony, pamięta ktoś, ilu użytkowników ma Allegro? Bo może
    > jednak mniej niż 6 mln?

    Może mniej. Ale za to bardziej aktywnych... Ponad 3 miliony aktywnych
    aukcji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 49. Data: 2008-01-13 20:37:29
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 13.01.2008 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:

    > Może mniej. Ale za to bardziej aktywnych... Ponad 3 miliony aktywnych
    > aukcji.

    Nasza-Klasa ma większą oglądalność od Allegro. Tak się składa, że widziałem
    ile serwerów ma allegro i mają tego dużo dużo dużo więcej ...

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, GPON

  • 50. Data: 2008-01-13 20:39:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > :-) Z drugiej strony, pamięta ktoś, ilu użytkowników ma Allegro? Bo może

    Co to jest "użytkownik"? I przy okazji co to jest "odsłona"?

    Bo w 6 milionów fizycznych osób korzystających z naszej klasy to ja nie
    uwierzę nijak.

    MJ