  • 31. Data: 2008-01-12 15:51:30
    Temat: Re: nasza-klasa.pl zdechło???
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 12.01.2008 Krzysztof Lewandowski <a...@x...pl> napisał/a:

    > inetnum: 78.131.193.192 - 78.131.193.207
    > netname: PL-NASZAKLASA-NET
    > descr: Nasza Klasa sp. z o.o.
    >
    > ;)

    netnum: 195.93.178.0 - 195.93.179.255
    netname: NASZA-KLASA
    descr: Nasza Klasa Sp. z o.o.
    descr: Nasza Klasa Sp. z o.o. hosting network

    aut-num: AS44372
    as-name: NASZA-KLASA-AS
    descr: Nasza Klasa Sp. z o.o.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, GPON

  • 32. Data: 2008-01-12 15:57:55
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Tomasz Paszkowski <s...@g...com> wrote:

    > W polsce trudno znaleźć operatora, który jest w stanie od ręki przejąć
    > ruch jaki generują obrazki. Dlatego obrazki będą przeniesione jak kilku
    > operatorów dopasuje swoją infrastukture. (planowo na początku lutego).

    Niespecjalnie chce mi się w to wierzyć. Ruchu jest więcej niż 10Gbit/s?

    --
    ŁT

  • 33. Data: 2008-01-12 16:01:50
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 12.01.2008 Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> napisał/a:

    > Niespecjalnie chce mi się w to wierzyć. Ruchu jest więcej niż 10Gbit/s?

    Mniej ale liczone NxGb/s, ale chodzi o Poznań nie o Warszawe.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, GPON

  • 34. Data: 2008-01-12 16:07:07
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    > Mniej ale liczone NxGb/s, ale chodzi o Poznań nie o Warszawe.

    Ano właśnie, myślę że w Warszawie, że paru było by przyjać od ręki.

    --
    ŁT

  • 35. Data: 2008-01-12 16:08:38
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Sat, 12 Jan 2008 15:57:55 +0000 (UTC), Lukasz Trabinski wrote:

    > Niespecjalnie chce mi się w to wierzyć. Ruchu jest więcej niż 10Gbit/s?

    Oszacujmy: jeden obrazek ma przeciętnie jakieś 200kB, tak na oko. To znaczy,
    że 5000 obrazków to 1GB, co możemy zaokrąglić do 10Gb. 5000 obrazków na
    sekundę dawałoby 432mln na dobę. Biorąc pod uwagę, że jeszcze przed świętami
    chwalili się 150mln odsłon na dobę, nie byłoby niczym dziwnym, gdyby im
    wzrosło trzykrotnie od tego czasu. Oczywiście nie każda strona zawiera
    obrazek 200kB...
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 36. Data: 2008-01-12 16:09:47
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    > Mniej ale liczone NxGb/s, ale chodzi o Poznań nie o Warszawe.

    Ano własnie, w Warszawie pewnie paru operatorów było by w stanie przyjąć
    taki ruch.

    --
    ŁT

  • 37. Data: 2008-01-12 16:14:48
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    > Ano własnie, w Warszawie pewnie paru operatorów było by w stanie przyjąć
    > taki ruch.

    Pozatym pozostaje jescze kwestia wolnych zasobów do ulubionego operatora ;)
    A jak wiadomo ruch w tym kierunku jest bardzo znaczącym %.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, GPON

  • 38. Data: 2008-01-12 16:16:01
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Tomasz Paszkowski <s...@g...com> wrote:

    > Pozatym pozostaje jescze kwestia wolnych zasobów do ulubionego operatora ;)
    > A jak wiadomo ruch w tym kierunku jest bardzo znaczącym %.

    Technicznie to nie jest problem - przynajmniej w Warszawie, pewnie
    raczej chodzi o koszta w tym kierunku - ktoś za ten ruch musi zapłacić.

    --
    ŁT

  • 39. Data: 2008-01-12 16:39:06
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Tomasz Paszkowski pisze:
    > netnum: 195.93.178.0 - 195.93.179.255
    > netname: NASZA-KLASA
    > descr: Nasza Klasa Sp. z o.o.
    > descr: Nasza Klasa Sp. z o.o. hosting network
    >
    > aut-num: AS44372
    > as-name: NASZA-KLASA-AS
    > descr: Nasza Klasa Sp. z o.o.

    netnum:, aut-num:, jeszcze obiekt route: by sie przydal :)

    rt4-dc2#sh ip bgp 195.93.178.0
    % Network not in table
    rt4-dc2#sh ip bgp reg _44372$
    rt4-dc2#

    a kiedy zacznie rozgłaszać ?

    organisation: ORG-NKSz1-RIPE
    org-name: Nasza Klasa Sp. z o.o.
    org-type: OTHER
    descr: http://nasza-klasa.pl the biggest community portal in Poland

    MSPANC: descr: tez dobre miejsce na reklame :)

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/

  • 40. Data: 2008-01-12 16:44:02
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Tomasz Paszkowski pisze:

    > Pozatym pozostaje jescze kwestia wolnych zasobów do ulubionego operatora ;)
    > A jak wiadomo ruch w tym kierunku jest bardzo znaczącym %.

    w Poznaniu to też nie problem :) Tylko troche uruchomienie styku n* Gbps
    albo 10Gbps potrwa, zanim port będą mieć wolny na swoich Jałowcach :)

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/