  • 121. Data: 2016-05-25 15:01:01
    Temat: Re: na przejezdzie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.05.2016 14:52, Liwiusz wrote:

    > Chyba nie załapałeś sensu ;)

    Chyba nie.

    Shrel

  • 122. Data: 2016-05-25 18:27:56
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > tylko będzie czekać aż pociąg go rozjedzie niszcząc samochód, pociąg i
    > grożąc zyciu ludzi? To gratuluje im braku mózgu
    > https://www.youtube.com/watch?v=65dvWoysvTQ

    Nie przesadzaj z tym, że długo czekał. Szlaban się zamknął, kierowca zapewne
    rzucił
    kilka przekleństw, rozejrzał się za budką dróżnika, może nawet zatrąbił.
    Może liczył, że na PLK jest już XXI i ktos go zauważy na jakimś monitoringu.
    :)
    Dodatkowo widok na nadjeżdżajacy pociąg zasłaniał mu kontener z automatyką.
    Nie wiemy z jakim wyprzedzeniem zamykają się tam szlabany, więc miał może
    tylko kilku sekund na rozważenie czy czekać na otworzenie szlabanu przez
    pracownika kolei czy demolowac od razu zapory. Nie wiemy czy migające
    światła włączyły się odpowiednie wcześniej.
    Nie bronię tego kierowcy, że dobrze zrobił czekając na torach na pociąg,
    tylko staram się wyjasnić, że z taką sytuacją mógł spotkac się po raz
    pierwszy i stracił cenne sekundy licząć na otworzenie zapór przez pracownika
    z PLK.
    Teraz czujesz się pewnie, bo widziałeś wcześniej kilka filmów na Youtubie i
    wiesz, że jak się zachować po "uwięzieniu" na przejeździe. Nie sądzę, abyś
    podjął natychmiastową decyzję o taranowaniu zapór, jeśliby taka sytuacja
    przydażyła Ci się po raz pierwszy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 123. Data: 2016-05-25 21:04:36
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    >W dniu 19.05.2016 o 13:10, yabba pisze:
    > >
    > Sam widziałem jak zapory opuściły się
    >
    > Nijak ma się to do tego przypadku, bo problemem nie było to kiedy zamknął
    > się szlaban, tylko dlaczego kretyn za fajerą postanowił mimo wszystko
    > postać na torach.

    Ewentualny brak migajacych świateł mógł być problemem, bo przyczynił się do
    wjazdu w momencie zamykania szlabanów.
    Co do kierowcy, to podejrzewam, że liczył na zdalny monitoring tego
    przejazdu na nastwani i że ktoś go zauważy i podniesie szlabany. Od strony,
    z której nadjechał pociąg stoi kontener, który mógł zasłaniać widok na
    zbliżające się niebezpieczeństwo. Jakby zobaczył pociąg, to zapewne
    szybciutko podjąłby decyzję o złamaniu szlabanów.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 124. Data: 2016-05-25 22:00:01
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 23 May 2016 11:53:31 +0200, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >A te zazwyczaj w rogatki nie są wyposażone.

    Ale stoi przed nimi znak "STOP" ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 125. Data: 2016-05-25 22:04:13
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 20 May 2016 18:08:06 -0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >nie. tylko wtedy dróżnik pilnował, żeby nikogo nie zamknąć

    Mnie kiedyś zamknął. W Katowicach na Ligocie. I jeszcze wylazł z tej
    budy i miał do mnie jakiś żal, że nie zjechałem tylko się zatrzymałem
    między torami.

  • 126. Data: 2016-05-25 22:05:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    j...@i...pl wrote:

    > Mnie kiedyś zamknął. W Katowicach na Ligocie. I jeszcze wylazł z tej
    > budy i miał do mnie jakiś żal, że nie zjechałem tylko się zatrzymałem
    > między torami.

    różne rzeczy się zdarzały.
    I po to teraz zapory są kruchutkie :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 127. Data: 2016-05-25 22:06:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości
    Użytkownik "__Maciek"
    >Nie da się też ręcznie załączyć syreny na stałe (tak żeby trąbiło, a
    >maszynista mógł spier. do tyłu), bo wajcha od trąbienia jest
    >samopowrotna.
    >---
    >No i widzisz, to uprawdopodabnia zarzut właściciela firmy, której
    >samochód został uszkodzony, że maszynista nie sygnalizował. Np zajął
    >się ratowaniem pasażerów i siebie bardziej niż kierowcy samochodu. I
    >teraz pomyśl, jest faktem, że pociągu nie da się zatrzymać, więc nikt
    >tego nie oczekuje, ale już sygnalizacji można. Bo to skrzyżowanie
    >jest :-)

    Ale jesli dobrze widze, to maszynista mial trabic jakies 500m i 20s
    przed przejazdem.

    Nie wiem - trabil czy nie trabil, kierowca slyszal czy nie slyszal,
    ale jakby slyszal, to by mu chyba ochota do staranowania szlabanu
    wzrosla ...

    J.

  • 128. Data: 2016-05-25 22:19:46
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 25.05.2016 o 21:04, yabba pisze:
    > Jakby zobaczył pociąg, to zapewne
    > szybciutko podjąłby decyzję o złamaniu szlabanów.

    Szybkość decyzji jak u znanego nam Polaka w Czechach...

    https://youtu.be/HbchjMqaPW4

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 129. Data: 2016-05-25 23:04:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał w wiadomości grup
    >Szybkość decyzji jak u znanego nam Polaka w Czechach...
    >https://youtu.be/HbchjMqaPW4

    No no, zaczynam doceniac wloszczyzne.
    Ta naczepa i ciagnik to przeciez kawal stali ...

    J.

  • 130. Data: 2016-05-25 23:20:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]

    > zbliżające się niebezpieczeństwo. Jakby zobaczył pociąg, to zapewne
    > szybciutko podjąłby decyzję o złamaniu szlabanów.

    Opuszczający się szlaban dla każdego normalnego, byłby wystarczającym
    bodźcem co spierdzielania z tego miejsca za wszelką cenę.
    One tak mają, że nie opuszczają się bez powodu.