  • 1. Data: 2010-10-21 18:54:29
    Temat: nRadio HD
    Od: "Marek M" <m...@w...pl>

    Mam pytanie do grupowiczów. Czy ktos korzysta z nRadio HD? Jak
    podłączyliście dekoder sat do amplitunera wielokanałowego? Jaki to ma byc
    dekoder? Czy dźwięk wielokanałowy przekazywany jest połączeniem optycznym?
    Mam nadzieję, że tak, bo nie mam HDMI w amplitunerze, mam natomiast kilka
    wejść optycznych.. Jako, że jest to odbiór poprzez Internet, czy
    przepustowość 2 MB/sek w Neostradzie wystarczy?
    Jaka jest jakość dźwieku, czy rzeczywiście jest to 5.1? Czy to jest DD 5.1
    ? Czy może DTS? Jaki repertuar nadają?
    Polskie Radio PR I sporadycznie nadaje słuchowiska w DD 5.1 - efekt jest
    znakomity.

  • 2. Data: 2010-10-22 05:39:02
    Temat: Re: nRadio HD
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-10-21 20:54, Marek M pisze:
> [...]
    > podłączyliście dekoder sat do amplitunera wielokanałowego? Jaki to ma
    > byc dekoder? Czy dźwięk wielokanałowy przekazywany jest połączeniem

    tak. nbox ma wy optyczne

    Mam nadzieję, że tak, bo nie mam HDMI w amplitunerze, mam
    > natomiast kilka wejść optycznych.. Jako, że jest to odbiór poprzez
    > Internet, czy przepustowość 2 MB/sek w Neostradzie wystarczy?

    wystarczy i to z zapasem

> [...]
    > 5.1 ? Czy może DTS? Jaki repertuar nadają?
    > Polskie Radio PR I sporadycznie nadaje słuchowiska w DD 5.1 - efekt jest

    z 5,1 korzystałem tylko na filmach.
    radia słucham od początku, ale w stereo.
    nawet nie wiem czy jakieś radio nadaje w 5.1.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2010-10-22 07:36:37
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 21-10-2010 o 20:54:29 Marek M <m...@w...pl> napisał(a):

    > Jako, że jest to odbiór poprzez Internet, czy przepustowość 2 MB/sek w
    > Neostradzie wystarczy?

    nRadio HD jest nadawane z satelity, nie przez sieć. Kilka innych stacji w
    usłudze nRadio również jest z satelity.
    Poprawne skonfigurowanie internetu jest niezbędne żeby wogóle uruchomić
    nRadio ale jak już jest skonfigurowany to można kabel sieciowy odłączyć a
    tych kilku stacji radiowych nadal słuchać.

    --
    SW3
    ----

  • 4. Data: 2010-10-22 16:17:32
    Od: "Marek M" <m...@w...pl>

    Dziekuję "SW3"za to wyjasnienie. Jeszcze jedno; jesli telewizor do n-box'a
    podłączę scartem (tv nie ma HDMI) to czy na amplitunerze kina domowego
    odbiorę dźwięk nRadio HD w DD 5.1?
    Czytam forum na stronie "n" i nie znajduję (jak na razie) jednoznacznych
    informacji na ten temat.
    Jest np wypowiedź, że jeśli nie ma połaczenia HDMI z telewizorem, to dźwięk
    jest konwertowany do PCM stereo.
    Czy i po co potrzebne jest włączenie telewizora i połączenie n-box'a z
    telewizorem, jeśli chcę tylko słuchać n- radia?
    Nie wystarczy kablem optycznym podać dźwięk z n-box na amplituner?
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2010-10-22 19:49:08
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 22.10.2010 18:17, Marek M pisze:
> [...]
    > telewizorem, jeśli chcę tylko słuchać n- radia?
    > Nie wystarczy kablem optycznym podać dźwięk z n-box na amplituner?

    powinno wystarczyć.
    to dotyczy połaczenia z tv, bo po hdmi idzie też dzwięk 5.1,
    po scart tylko stereo.
    nie sprawdzałem, bo słucham tych stereofonicznych.
    podłącz optyczny kabel i zobacz co pokazuje amplituner

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 6. Data: 2010-10-23 22:44:00
    Od: "Marek M" <m...@w...pl>

    W specyfikacji n-box sa takie złącza: HDMI, Komponent (YPbPr), EURO,
    Ethernet i USB (to ze strony "n")
    Z tego wynika, że nia ma złącza optycznego dźwieku. Komponebt to tylko
    obraz, a scart daje stereo?
    Czyli nie połączę amplitunera jesli nie mam w nim HDMI...
    "paweł32" jakbym miał n-box to nie pytałbym na grupie. Rozważam dopieru
    zakup.
    Wolałbym, żeby mi odpowiedził ktoś, kto
    sprawdził przesył dźwielu wielokanałowego, a nie ktos komu sie wydaje.

  • 7. Data: 2010-10-23 22:53:48
    Od: "Marek M" <m...@w...pl>

    Informacja na stronie "n" o złączach n-box'a jest chyba nieprecyzyjna.
    Jest jednak złącze SPDIF.

  • 8. Data: 2010-10-24 16:52:05
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 24.10.2010 00:44, Marek M pisze:
    > W specyfikacji n-box sa takie złącza: HDMI, Komponent (YPbPr), EURO,
    > Ethernet i USB (to ze strony "n")
    > Z tego wynika, że nia ma złącza optycznego dźwieku. Komponebt to tylko
    > obraz, a scart daje stereo?

    a było inaczej?

    > Czyli nie połączę amplitunera jesli nie mam w nim HDMI...
    > "paweł32" jakbym miał n-box to nie pytałbym na grupie. Rozważam dopieru
    > zakup.

    woli ścisłości - nie zakup

    > Wolałbym, żeby mi odpowiedził ktoś, kto
    > sprawdził przesył dźwielu wielokanałowego, a nie ktos komu sie wydaje.

    a co to zmieni? ja amplituner wywaliłem do innego pokoju.
    poza tym jak zależy na samym radiu, to przełączysz na 720p/1080i
    i w tedy będzie 5.1.
    nie pooglądasz bo na tym utawieniu działa hdmi, a nie działa scart.
    ale po co do radia obraz......;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux