  • 1. Data: 2009-10-18 08:39:09
    Temat: motorower Komar?
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witka,

    Marzy mi sie zabawka do podlubania na zimowe wieczory. Pamietam z
    dziecinstwa taki piekny motorower, wydawalo mi sie, ze to byl jeden z
    pierwszych Komarow. probuje odnalezc go na zdjeciach ale na stronach o
    Komarach nie wiedze tego modelu, o ktory mi chodzi. Moze to jednak nie
    byl Komar tylko jakis produkt panstw zaprzyjaznionych?
    Na pewnio nie jest to takie cos :
    http://mojemoto.pl/photos/large/9/c61dd5ddaaaace1f.j
    pg
    To co pamietam, mialo lampe w innym ksztalcie, bardziej okragla nie
    podluzna, na pewni nie bylo licznika na tej lampie.
    Oczywiscie byl na pedaly i najczesciej wystepowal w kolorze bordowym.
    Byly to lata 60-te.
    Pamieta ktos ten motorower? Czy to na pewno byl Komar czy moze cos
    komaropodobnego?

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 2. Data: 2009-10-18 08:51:42
    Temat: Re: motorower Komar?
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Laphroaig" <m...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > podluzna, na pewni nie bylo licznika na tej lampie.
    > Oczywiscie byl na pedaly i najczesciej wystepowal w kolorze bordowym.

    Chodzi Ci o cos takiego:
    http://www.brzozuch.internetdsl.pl/jacomoto/gfx/moto
    rowery/komar230/komar230_012.jpg
    http://www.brzozuch.internetdsl.pl/jacomoto/gfx/moto
    rowery/komar230/komar230_4.jpg
    ?

    To co dales to jest pozniejszy model - ma amortyzowany tyl i silnik bez
    pedalow;)

    > probuje odnalezc go na zdjeciach ale na stronach o Komarach nie wiedze
    > tego modelu, o ktory mi chodzi.

    A patrzyles na http://www.brzozuch.internetdsl.pl/jacomoto/komar230
    .html ?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 3. Data: 2009-10-18 09:07:46
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Ivam wrote:

    > A patrzyles na http://www.brzozuch.internetdsl.pl/jacomoto/komar230
    .html ?

    Dzieki, to chyba jest rzeczywiscie to.
    Inaczej zapamietalem przednia lampe (ni etaka posluzna, krotsza), ale to
    bylo prawie 40 lat temu i jako dziecko niespecjalnie sie interesowalem
    motorowerami :) . To samo siedzenie, dzwonek, wydech. Teraz sobie
    przzypomnialem, ze ten napis "Komar" tez pamietam :).

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 4. Data: 2009-10-18 11:30:18
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Uzytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisal

    > Inaczej zapamietalem przednia lampe (ni etaka posluzna, krotsza), ale to bylo
    > prawie 40 lat temu

    Model 231 mial krotsza lampe i nie mial szybkosciomierza. Kosztowal w Motozbycie
    4000 zl i byl najtanszym dostepnym jednosladem. Wowczas (pierwsza polowa lat
    60-tych)
    byly to prawie dwie srednie pensje. W Motozbycie byly wtedy dostepne: Komar,
    Zak, Rys, Simson,
    Jawa 50, Osa, Wiatka, WFM 125, WSK 125, SHL175, Jawa 175 250 350, Iz, Panonia,
    MZ,
    Junak (na koniec byl przeceniony na 18000 zl) Wiekszosc z tych pojazdow byla
    wowczas
    dostepna juz bez talonow :) Aha, byly jeszcze trzy typy silnikow przyczepnych do
    rowerow.
    Polski Gnom kosztowal np. 540 zl.
    Jak widac bylo w czym wybierac!
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 5. Data: 2009-10-18 13:18:16
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Laphroaig pisze:

    .html ?

    > Dzieki, to chyba jest rzeczywiscie to.

    Oblukaj jeszcze Simsona SR 2:
    http://www.origo.hu/i/0606/20060623simsonsr24.jpg

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 6. Data: 2009-10-18 13:19:18
    Od: "zonda" <z...@n...pl>

    > Model 231 mial krotsza lampe i nie mial szybkosciomierza. Kosztowal w
    > Motozbycie
    > 4000 zl i byl najtanszym dostepnym jednosladem. Wowczas (pierwsza polowa
    > lat 60-tych)

    Zgadza sie.
    http://www.praktyka.rubikon.pl/galerie/gal_231/mr231
    -5.jpg , z tym ze
    produkcja Komara 231 rozpoczela sie w 1962r, a oficjalna prezentacja odbyla
    sie podczas targow poznanskich w 1963r.. Glowna roznica bylo zastosowanie
    silnika S38 zamiast dotychczas stosowanego SM02 (az 0,3 KM wiecej). Poza tym
    231 posiadal inny widelec przedni, inna kierownice, inne oslony gaznika..
    Polecam zabawe w Komara. Sam zrobilem rekonstrukcje 232 a w tej chwili
    pracuje nad 2361.
    Duzo frajdy za rozsadne pieniadze. Wszystko zalezy od tego jaki material
    kupisz.
    Ze swojego doswiadczenia podpowiem, ze zdecydowanie lepiej jest kupic cos
    drozszego ale w lepszym (w sensie kompletnosci) stanie, niz bawic sie
    pozniej w kompletacje, ktora zajmuje wiecej czasu i de facto jest drozsza.
    Profesjonalne przywrocenie Komara do stanu fabrycznego to koszt okolo 2-3
    tys. zl.

    z.

  • 7. Data: 2009-10-18 13:54:29
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    zonda wrote:

    > http://www.praktyka.rubikon.pl/galerie/gal_231/mr231
    -5.jpg ,

    O wlasnie! Czyli jednak dobrze pamietam te lampe :)

    Tez wolalbym znalezc cos bardziej kompletnego. Tym bardziej, ze to co
    widze na allegro (akurat 231 nie moge znalezc, mam na mysle te troche
    nowsze) nie ma jakis cen zaporowych.

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 8. Data: 2009-10-18 13:57:37
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Magic wrote:
    o.

    > Oblukaj jeszcze Simsona SR 2:
    > http://www.origo.hu/i/0606/20060623simsonsr24.jpg

    Dzieki, tez fajny. Ale Komar bardziej mi sie kojarzy z dziecinstwem.
    tego simsona jakos nie pamietam. Witac na mojej okolicy nie jezdzily :(.

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 9. Data: 2009-10-18 15:24:49
    Od: Sil <m...@g...wytnijto.pl>

    On 09-10-18 10:39, Laphroaig wrote:
    > Witka,
    >
    > Marzy mi sie zabawka do podlubania na zimowe wieczory.

    Wiesz kolego zrobilem to samo, do dwóch hadziaków dostawiłem w garażu
    rometa kadeta. Zabawa jest przednia. Częsci są super tanie, łatwo
    dostępne, aczkolwiek niskiej jakosci i trzeba cierpliwie szukać. Zakup
    sprzętu z papierami i w jako takim takim stanie wcale nie jest taki taki
    i prosty.... Planuję mały swap, mam silnik 3-biegowy w częściach i zimą
    planuję przekładkę, he, he, he....

    pozdrawiam
    sil

  • 10. Data: 2009-10-18 17:12:04
    Od: "zonda" <z...@n...pl>

    > Tez wolalbym znalezc cos bardziej kompletnego. Tym bardziej, ze to co
    > widze na allegro (akurat 231 nie moge znalezc, mam na mysle te troche
    > nowsze) nie ma jakis cen zaporowych.

    Na znalezienie 231 z pierwszej reki i przeznaczeniem do odbudowy szanse sa
    relatywnie male. To byla dosc krotka produkcja i szybko wdrozyli 2320 (czyli
    tzw. sztywniaka) i tych jest (jeszcze) dosc duzo. Codziennie na allegro
    wystawiany jest jeden, dwa nowe w roznym stanie. Najlepszym rozwiazaniem
    jest kupienie albo jednego na prawde kompletnego, albo od razu dwa. Ja do
    zrobienia swojego sztywniaka kupilem az trzy :) nie bylo mowy o
    kompromisiach i musial byc jak oryginal. Sa jednak czesci ktore sa
    relatywnie drogie. Siodelko do sztywniaka w bdb stanie kosztuje ponad 200zl.
    Tak samo kola: to wydatek ok. 400,-
    Doliczyc musisz piaskarza, malarza, chromiarza, itp.

    z.