-
11. Data: 2009-10-18 20:52:27
Temat: Re: motorower Komar?
Od: Laphroaig <m...@v...pl>
zonda wrote:
>
> Na znalezienie 231 z pierwszej reki i przeznaczeniem do odbudowy szanse sa
Wlasnie widze, ze "sztywniakow" jest sporo. Jednak dam sobie troche
czasu na poszukanie 231-ki. Jesli nie znajde go to moze rzeczywiscie
skusze sie na "sztywniaka".
--
pozdr
Laphroaig
Sportster
-
12. Data: 2009-10-18 20:55:37
Temat: Re: motorower Komar?
Od: Laphroaig <m...@v...pl>
Sil wrote:
>
> Wiesz kolego zrobilem to samo, do dwóch hadziaków dostawiłem w garażu
> rometa kadeta.
>
Wlasnie obejrzalem Romet'a Kadet'a. Nie kojarzylem tej nazwy.
Teraz kojarze co to :). Pamietam ten motorower. Ale wyglada zbyt
nowoczesnie :), dam sobie troche czasu na poszukanie 231-ki.
--
pozdr
Laphroaig
Sportster
-
13. Data: 2009-10-18 23:10:57
Temat: Re: motorower Komar?
Od: "p47" <g...@w...pl>
Uzytkownik "Hinek" <h...@a...pl.invalid> napisal w wiadomosci
news:4adafc4f$1@news.home.net.pl...
>
(...)
Aha, byly jeszcze trzy typy silnikow przyczepnych do
> rowerow.
Mój sp. Ojciec mial dziwne hobby,- w sumie w piwnicy stoi jeszcze 6 rowerów
z silnikiem i 2 Simsony;-)
Gnom mial 2 typy- pierwszy model, na ktorym w wieku 11lat pojechalem z W-wy
do Gdanska mial tylko 0,4 KM i kosztowal 1.200zl,- calkiem spora sumka
wówczas. Zapewnial oszalamiajaca Vmax=27km/godz. Potem wypuscili nowszy
model, zewnetrznie malo rózniacy sie, ale o 2x wiekszej mocy.
W piwnicy oprócz tego gnoma (który na poczatku nie nosil jeszcze tej nazwy)
mam ruski i wegierski podwieszane pod supportem, oczywiscie doskonaly MAV, a
takze wyjatkowo interesujacy Zuendapp Victoria z lat 20-tych mieszczacy sie
wewnatrz tylnego kola i napedzajacy go bezposrednio wewnetrznym kolem
zebatym obiegowym.
p47
-
14. Data: 2009-10-18 23:15:27
Temat: Re: motorower Komar?
Od: "p47" <g...@w...pl>
Uzytkownik "Hinek" <h...@a...pl.invalid> napisal w wiadomosci
news:4adafc4f$1@news.home.net.pl...
>
> Uzytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisal
>>
>> Inaczej zapamietalem przednia lampe (ni etaka posluzna, krotsza), ale to
>> bylo prawie 40 lat temu
>>
>>
> Model 231 mial krotsza lampe i nie mial szybkosciomierza. Kosztowal w
> Motozbycie
> 4000 zl i byl najtanszym dostepnym jednosladem. Wowczas (pierwsza polowa
> lat 60-tych)
> byly to prawie dwie srednie pensje. W Motozbycie byly wtedy dostepne:
> Komar, Zak, Rys, Simson,
> Jawa 50, Osa, Wiatka, WFM 125, WSK 125, SHL175, Jawa 175 250 350, Iz,
> Panonia, MZ,
> Junak (na koniec byl przeceniony na 18000 zl) Wiekszosc z tych pojazdow
> byla wowczas
> dostepna juz bez talonow :)
No, niektóre byly istotnie bez talonów, ale nie powiedzialbym, aby
dostepne;- np. na jawe 50 polowalem bezskutecznie chyba 2 lata..
Ponadto, w porównaniu z komarkami rys czy zak to byly efemerydy, które przez
rynek przemknely.
p47
-
15. Data: 2009-10-19 09:27:38
Temat: Re: motorower Komar?
Od: "metalbeast" <p...@-...pl>
> Model 231 mial krotsza lampe i nie mial szybkosciomierza. Kosztowal w
> Motozbycie
> 4000 zl i byl najtanszym dostepnym jednosladem. Wowczas (pierwsza polowa
> lat 60-tych)
> byly to prawie dwie srednie pensje. W Motozbycie byly wtedy dostepne:
> Komar,
to i tak lepiej niz teraz :) teraz to prawie 4 zwykle pensje ;(