  • 1. Data: 2012-06-05 22:10:32
    Temat: montaż haka - Śląsk/Małopolska
    Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>

    Witam
    Możecie polecić dobry a najlepiej sprawdzony zakład montujący haki w
    samochodach osobowych - teren Śląska lub Małopolski.
    pozdrawiam
    Oskar Wilde

  • 2. Data: 2012-06-05 23:16:31
    Temat: Re: montaż haka - Śląsk/Małopolska
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 05.06.2012 22:10, Gabriel'wilk' pisze:
    > Witam
    > Możecie polecić dobry a najlepiej sprawdzony zakład montujący haki w
    > samochodach osobowych - teren Śląska lub Małopolski.
    > pozdrawiam

    Z nimi mialem stycznosc:

    http://www.auto-mont.com.pl/

    I bylem zadowolony.

  • 3. Data: 2012-06-06 23:14:21
    Temat: Re: platforma/wieszak do przewozu 3 rowerów
    Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>

    W dniu 2012-06-05 23:16, neoniusz pisze:

    > Z nimi mialem stycznosc:
    >
    > http://www.auto-mont.com.pl/
    >
    > I bylem zadowolony.
    Dzięki za namiar, już dzwoniłem.

    I jeszcze jedno pytanie trochę związane z hakiem do auta :-)
    Czy ktoś z was używa platformy lub wieszaka mocowanego na hak samochodu
    i może się podzielić uwagami co do wygody użytkowania, jakości,
    trwałości, łatwości montażu itp. - wady i zalety mile widziane.
    Skłaniam się do zakupu platformy i mam kilka typów ale niestety im
    więcej czytam w necie tym mam większy mętlik w głowie - na 100% odpadają
    uchwyty dachowe do belek i relingów.
    Moje typy to platformy z oświetleniem i dodatkowym miejscem na
    rejestracje - wygoda szybkość i łatwość montażu, brak szumów, mniejsze
    spalanie, bezpieczeństwo + dodatkowe zastosowanie platformy np jako
    dodatkowy kufer na dalekie wyjazdy:
    - inter pack eco 3 -
    http://allegro.pl/uchwyt-rowerowy-na-hak-eco-3-rower
    y-bagaznik-i2363598075.html
    - inter pack trio -
    http://allegro.pl/bagaznik-platforma-na-hak-3-rowery
    -trio-i2372601653.html
    - thule 9505 ride on -
    http://allegro.pl/thule-9503-rideon-platofrma-bagazn
    ik-hak-3-rowery-i2376127073.html
    - thule 9503 ride on -
    http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-uchwyt-na-hak-z-
    osw-thule-9503-i2389959627.html
    - peruzzo siena 3 -
    http://allegro.pl/uchwyt-rowerowy-na-hak-siena-3-row
    ery-odchylany-i2400316094.html

    w ostateczności
    - peruzzo siena 3 -
    http://allegro.pl/uchwyt-rowerowy-na-hak-siena-3-row
    ery-odchylany-i2400316094.html
    - platforma amos -
    http://www.autostory.pl/bagaznik-amos-na-3-rowery-p-
    3937.html?cPath=22_116
    (tutaj nie wiem jak z jakością itp -polski produkt)
    - amos -
    http://www.autostory.pl/bagaznik-amos-na-3-rowery-p-
    3937.html?cPath=22_116
    (tutaj nie wiem jak z jakością itp -polski produkt)
    - thule 9761 -
    http://www.autostory.pl/bagaznik-hangon-na-3-rowery-
    p-1793.html?cPath=22_116
    (dodatkowy adapter do montażu damki i rowerku dla dziecka)
    - wieszak inter pack -
    http://allegro.pl/wieszak-uchwyt-rowerowy-na-hak-4ro
    wery-inter-pack-i2385404311.html

    p.s. aukcje nie są moje a jedynie mają charakter poglądowy

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2012-06-12 21:02:10
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On Jun 6, 11:14 pm, Gabriel'wilk' <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > --
    > Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.

    Ja używam od kilku lat bagażnika rowerowego na hak na 3 rowery Thule
    9403. Rejestrację za 6 zł drukują firmy co robią szyldy - elegancko i
    tanio.
    Przedtem używałem bagażnika w samochodzie typu Sedan (Toyota Carina
    E). Oprócz niewątpliwych zalet miało to swoje wady:
    Sedan ma długi tył (zwis) i bardzo samochód był dociśnięty z tyłu.
    Często dobijał na dołkach. Miałem zużyte sprężyny (jedna pęknięta) i
    stare amortyzatory. Rozwiązanie:
    1) Zmiana sprężyn na nowe (typowe dla tego modelu bez żadnych
    terenowych wzmocnień wystarczyły).
    2) Zmiana amortyzatorów na nowe, sprawne.
    3) Gumki podładowe (po 5 zł) pod sprężyny.
    4) Dobrze napompowane koła tylne (powyżej normalnego ciśnienia).
    I można śmigać z pełnym bagażnikiem sedana po dołkach.
    Bagażnik na 4 rowery na haku wymaga żeby parametr B haka miał nośność
    100kg. Z tego co wiem to tylko jest w samochodach terenowych jak Land
    Cruiser.

    Teraz mam samochód mini-VAN. Ma on bardzo krótki zwis i jest
    przystosowany do dużego obciążenia haka. W ogóle nie ma problemów z
    obciążeniem tyłu, aczkolwiek w instrukcji samochodu piszą że jak coś
    jest na haku to podnieść ciśnienie o 0.2. Za to jest problem z
    otwieraniem tylnej klapy jak najbardziej z przodu jest duży rower. Aha
    widziałem teraz ne nowe Thule i mają lepsze odchylanie niż ten mój
    (ale niestety już nie będę zmieniał). Jak cofasz na parkingu to musisz
    pamiętać że masz z tyłu bagażnik! No i samochód nie mieści się na
    "standardowym" miejscu parkingowym. Poza powyższymi problemami to
    reszta same zalety.

    ZALETY:
    1) Samochód jest stabilniejszy w czasie jazdy i hamowania.
    2) Mniejsze opory powietrza.
    3) Nie trzeba taszczyć rowerów na szczyt dachu. Łatwość zakładania i
    zdejmowania.
    3) Przed wyjazdem na wczasy mogę samochód spakowany z rowerami trzymać
    w garażu (z rowerami na dachu nie wejdzie).