  • 1. Data: 2013-07-01 23:01:41
    Temat: monitor Gateway FPD-2485W - uszkodzenie - filmik
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jest sobie monitor Gateway FPD-2485W. Uszkodzenie występuje po nagrzaniu
    albo zaraz po właczeniu. Normalnie opukiwanie ani wyginanie monitora nie
    przynosiło żadnych zmian, ale po zdjęciu części obudowy zachowuję się tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=hmUFJazmpSo
    ... czyli wystarczy go lekko "skręcić" i uszkodzenie przestaje się
    objawiać na długie godziny. Próbowaliśmy go męczyć miejscowo i
    podgrzewać, ale nic to nie daje - natomiast wystarczy lekkie skręcenie
    całości i już działa w porządku i nie da się tego wywołać spowrotem.
    Może ktoś miał podobnie uszkodzony monitor i podpowie?

    Mirek.

  • 2. Data: 2013-07-02 00:43:10
    Temat: Re: monitor Gateway FPD-2485W - uszkodzenie - filmik
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
> [...]
    > działa w porządku i nie da się tego wywołać spowrotem.
    > Może ktoś miał podobnie uszkodzony monitor i podpowie?

    Tak zwany "zimny lut" gdzieś na płytce drukowanej?
    Albo skorodowana jakaś złączka...

  • 3. Data: 2013-07-02 01:39:43
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 02.07.2013 00:43, Pszemol wrote:

    > Tak zwany "zimny lut" gdzieś na płytce drukowanej?
    > Albo skorodowana jakaś złączka...

    Taa... ale która?
    Płytka głowna nie reaguje na skręcanie ani podgrzewanie. Dalej trzeba by
    rozkręcić matrycę, ale przy obecnej częstotliwości występowania objawów
    i łatwości ich usunięcia choćby przypadkiem - nie za bardzo ma to sens.
    Może tego nie napisałem dostatecznie wyraźnie - nie udało się wywołać
    tej usterki na zawołanie.
    Może skomentuje jeszcze co widać: czarne paski poziome, zwija się,
    ciemnieje obraz od dołu, góra obrazu chwilami wygląda na rozciągniętą w
    pionie.

    Mirek.

  • 4. Data: 2013-07-02 02:14:57
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-07-02 01:39, Mirek pisze:

> [...]
    > Może skomentuje jeszcze co widać: czarne paski poziome, zwija się,
    > ciemnieje obraz od dołu, góra obrazu chwilami wygląda na rozciągniętą w

    Mi to wyglada na tasme pomiedzy matryca a sterownikiem matrycy, czesto
    wisza na niej drivery, bardzo łatwo to uszkodzic podczas montazu i
    pozniej to juz raczej do smietnika sie nadaje matryca.

  • 5. Data: 2013-07-02 03:25:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "LeonKame" <k...@l...com> wrote in message

    > Mi to wyglada na tasme pomiedzy matryca a sterownikiem matrycy, czesto
    > wisza na niej drivery, bardzo łatwo to uszkodzic podczas montazu i pozniej
    > to juz raczej do smietnika sie nadaje matryca.

    Myślisz, że rozciągnięcie w pionie byłoby symptomem wtedy?

  • 6. Data: 2013-07-02 17:20:02
    Od: Waz <w...@o...pl>

    W dniu 2013-07-01 23:01, Mirek pisze:
> [...]
    > całości i już działa w porządku i nie da się tego wywołać spowrotem.
    > Może ktoś miał podobnie uszkodzony monitor i podpowie?

    obstawiam cos na łaczach, czyli sprawdz tor sygnałowy

  • 7. Data: 2013-07-02 21:15:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Możliwe , że matryca LCD ma interfejs, który nie tylko ma "bufory"
    sygnałów, ale także jakąś część "dekodującą" (LVDS to się chyba nazywa ?).

    Czyli, że uszkodzenie tego powodować może nie tylko np. zaniki sygnału,
    ale też jakieś jego "zmiany geometryczne".

    Jeśli tak, to oznaczałoby, że jest jakiś problem z kontaktem na samej
    matrycy - wtedy pozostaje wyciągnięcie jej, i jakaś minimalna szansa, że
    da się znaleźć i naprawić - ale osobiście mocno wątpię raczej.

    W tym monitorze (miałem ten model) bardzo się grzeje matryca (od ekranu
    "bije" aż ciepło) - co zapewne ma fatalny wpływ na samą matrycę właśnie.
    A szkoda, bo poza nieco badziewiarskim wykończeniem, to bardzo fajny
    obraz ma ten monitor. No i niezłe wyposażenie w wejścia.

  • 8. Data: 2013-07-02 22:38:26
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 02.07.2013 21:15, sundayman wrote:

    > Jeśli tak, to oznaczałoby, że jest jakiś problem z kontaktem na samej
    > matrycy - wtedy pozostaje wyciągnięcie jej, i jakaś minimalna szansa, że
    > da się znaleźć i naprawić - ale osobiście mocno wątpię raczej.

    No właśnie od tej płyty głównej idzie coś za mało połączeń jak na
    sterowanie już całym "szkłem". Prawdopodobnie tam przy samym szkle jest
    jeszcze jakiś sterownik - może jakieś BGA? Niestety rozmontowanie tego
    teraz się kompletnie nie opłaca - monitor służy jako warsztatowy i
    choćbym miał go przegiąć raz dziennie to nie problem, a psuje się raz na
    parę dni... o ile jest używany. Większy dyskomfort robi konieczność
    pozostawienia zdjętej tylnej obudowy - bez tego nie da się go "naprawić".

    Mirek.

  • 9. Data: 2013-07-02 23:05:41
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-07-02 22:38, Mirek pisze:

> [...]
    > parę dni... o ile jest używany. Większy dyskomfort robi konieczność
    > pozostawienia zdjętej tylnej obudowy - bez tego nie da się go "naprawić".

    Z plyty glownej leci ta wiacha kolorowych kabli do dekodera na matrycy i
    sam dekoder jest polaczony z matryca elastyczna tasma z driverami. ta
    tasma jest klejona do matrycy i tutaj na stykach wlasnie cos moze nie
    laczyc albo zwierac. Sprawdz dokladnie czy cos tam nie uciska tej tasmy.

  • 10. Data: 2013-07-02 23:05:56
    Od: LeonKame <k...@l...com>

> [...]
    > parę dni... o ile jest używany. Większy dyskomfort robi konieczność
    > pozostawienia zdjętej tylnej obudowy - bez tego nie da się go "naprawić".

    http://i2.photobucket.com/albums/y20/djfourmoney/PA2
    40152.jpg