  • 1. Data: 2011-04-19 09:51:45
    Temat: modular programming
    Od: " fir" <f...@N...gazeta.pl>

    czy uklady modulowe sa zwykle plaskie tj wrzucamy np 17
    modulow do globalnej przestrzeni gdzie wszystkie potencjalnie
    widza kazdy z osobna, czy tez bywaja systemy modulowe z explicite
    wypisanymi 'inkami' (poniekad c z jego inkludami wydaje sie
    wlasnie takim systemem aczkolwiek nigdy sie nad tym nie
    zastanawialem - czy nie mam tam zadnych 'nieczystosci' - nie ma?)

  • 2. Data: 2011-04-21 05:51:49
    Temat: Re: modular programming
    Od: " " <f...@g...pl>

> [...]
    > wlasnie takim systemem aczkolwiek nigdy sie nad tym nie
    > zastanawialem - czy nie mam tam zadnych 'nieczystosci'

    najgorsze ze do dzis nie wiem jak
    to do konca jest z ta modulowa siatka
    w c

    ten podzial na naglowki i pliki c tak chrzani
    te sprawy ze trudno sie polapac

    1) czy jesli modul a inkluduje modul
    b itd to na koncu nie jest tak ze w finalnym
    zrodle po prostu wszystko jest zainkludowane
    do jednego pliku ale nie ma separacji
    tj i tak wszystko widzi wszystko niezaleznie
    ze modul a potrzebuje widziec tylko modul
    b i zaden inny?

    czy tez da sie moze zrobic ta separacje
    wstawiajac includy do plikow .c zamiast .h?
    czemu sluzy inkludowanie w plikach .c ?

  • 3. Data: 2011-04-22 06:33:20
    Od: " kenobee" <f...@g...pl>

    wiem ze jest glupio nie miec jasnosci w tej sprawie, i zaluje tez
    ze nikt nie kwapi sie z odpowiedzia ale chyba doszedlem do jakichs
    wnioskow i rozjasnilo mi sie to (chyba) ->

    wczesniej zawsze wydawalo mi sie (nie wiem czy przeczytalem cos
    kiedys co mialoby to sugerowac czy co) ze cala hierarchia tych
    inkludow ma byc odwzorowywana na poziomie plikow h (a pliki c leza
    sobie po prostu z dolu cos jak dostarczyciel binarek albo cos takiego)
    <@%$#@$#@!>

    teraz po zastanowieniu, wychodzi mi ze chyba jest zgola inaczej
    (chyba bo mam mw 92% pewnosci i do konca nie jestem pewien):
    caly ten 'galeziak' (krzak) modulowy w c robi sie na poziomie plikow c
    po prostu wpisujac porzebne externy w modulach w ktorych trzeba
    do modulow do ktorych trzeba, pliki .h nie maja kompletnie znaczenia
    pozatym ze jest to cos w rodzaju czystego tekstu - po prosu schowka na
    copy end paste
    <@%$#@$#@!>

    mz pliki h to nie jest dobre rozwiazanie, zrobili to by nie trzeba bylo
    pisac 700 externow w kazdym pliku .c -- ale mozna to zrobic inaczej,

    zamiast linkowac 'drobnice' kazda funkcje i instancje z osobna miedzy
    modulami raczej po prostu lepiej linkowac caly modul z wszystkim co on
    'publicznie' wystawia - wtedy pliki h nie bylyby potrzebne, wystarczy
    jedna linijka (kwestia jakie slowko mialoby to byc 'link' 'reaches'
    'sees' - nie wiem na razie) /inna kwestia nad ktora sie zastanawiam to
    czy modul powinien wypisywac oprocz modulow ktorych uzywa tez swoich
    userow, jakies slowko w stylu 'used by' (biblioteki np moga byc uzywane
    przez setki modulow w aplikacji wiec list abylaby przydluga ale
    w przypadku innych modulow to info mogloyby beneficjowac bo daje
    pojecie o strukturze aplikacji ... ciekawa kwestia)