    From: " kenobee" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: modular programming
    Date: Fri, 22 Apr 2011 06:33:20 +0000 (UTC)

    wiem ze jest glupio nie miec jasnosci w tej sprawie, i zaluje tez
    ze nikt nie kwapi sie z odpowiedzia ale chyba doszedlem do jakichs
    wnioskow i rozjasnilo mi sie to (chyba) ->

    wczesniej zawsze wydawalo mi sie (nie wiem czy przeczytalem cos
    kiedys co mialoby to sugerowac czy co) ze cala hierarchia tych
    inkludow ma byc odwzorowywana na poziomie plikow h (a pliki c leza
    sobie po prostu z dolu cos jak dostarczyciel binarek albo cos takiego)
    <@%$#@$#@!>

    teraz po zastanowieniu, wychodzi mi ze chyba jest zgola inaczej
    (chyba bo mam mw 92% pewnosci i do konca nie jestem pewien):
    caly ten 'galeziak' (krzak) modulowy w c robi sie na poziomie plikow c
    po prostu wpisujac porzebne externy w modulach w ktorych trzeba
    do modulow do ktorych trzeba, pliki .h nie maja kompletnie znaczenia
    pozatym ze jest to cos w rodzaju czystego tekstu - po prosu schowka na
    copy end paste
    <@%$#@$#@!>

    mz pliki h to nie jest dobre rozwiazanie, zrobili to by nie trzeba bylo
    pisac 700 externow w kazdym pliku .c -- ale mozna to zrobic inaczej,

    zamiast linkowac 'drobnice' kazda funkcje i instancje z osobna miedzy
    modulami raczej po prostu lepiej linkowac caly modul z wszystkim co on
    'publicznie' wystawia - wtedy pliki h nie bylyby potrzebne, wystarczy
    jedna linijka (kwestia jakie slowko mialoby to byc 'link' 'reaches'
    'sees' - nie wiem na razie) /inna kwestia nad ktora sie zastanawiam to
    czy modul powinien wypisywac oprocz modulow ktorych uzywa tez swoich
    userow, jakies slowko w stylu 'used by' (biblioteki np moga byc uzywane
    przez setki modulow w aplikacji wiec list abylaby przydluga ale
    w przypadku innych modulow to info mogloyby beneficjowac bo daje
    pojecie o strukturze aplikacji ... ciekawa kwestia)