  • 1. Data: 2011-04-19 05:33:08
    Temat: o oo
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

    o oo i tez o izolacji w oo

    niby ladny dzien a czuje sie beznadziejnie jak zwykle

    system oo jest siatka klonerskich obiektow, dlaczego klonerskich to juz
    mowilem, ta siatka to jak graf w algebrze a obiekty charakteryzuja sie tym
    ze skladaja sie z izolowanych danych i metod przy czym te metody maja
    dzialac wylacznie na wewnatrznych danych

    teoretycznie niby tworzy to pewien obraz izolacji (i nie wiem czy to
    mialoby 'zastepowac programowanie w drzewie programowaniem w grafie'?
    mialaby byc z tego jakas spodziewana korzysc?)

    ale praktycznie:

    * metdy niby dzialaja wylacznie do wewnatrz ale wywolywane sa
    z zewnatrz (co wiecej te wywolania z gory sa ukryte)
    * tych polaczen dla zwyklej pary o-o jest wiele a nie jedno (tyle
    ile metod wywolywanych z gory)
    * co z tego ze metody dzialaja wylacznie na wewnetrznych danych skoro
    czescia tych wewnetrznych danych sa wskazniki na inne obiekty tak
    ze wywolanie o.m() moze przewalic i dwa tysiace obiektow w grafie

  • 2. Data: 2011-04-19 06:27:48
    Temat: Re: o oo
    Od: " damn im feelin sick" <f...@g...pl>

    > z zewnatrz (co wiecej te wywolania z gory sa ukryte)

    ewentowka jest tu pewnym powaznym improwementem ale tego
    w danej chwili dokladnie nie widze - czy kazdy system oo
    da sie wyrazic w kategori wysylania i obslugiwania
    ewentow?

  • 3. Data: 2011-04-19 09:39:48
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    > ale praktycznie:
    >
    > * metdy niby dzialaja wylacznie do wewnatrz ale wywolywane sa
    > z zewnatrz (co wiecej te wywolania z gory sa ukryte)

    stad pytanie: czy zdarza sie (i czy czesto, jesli sie zdarza)
    ze obiekt (dana instancja) ma wielu rodzicow (uzytkownikow)
    na raz ?? Sama hierarchia tworzenia powoduje ze obiekt jest
    dostepny w jakims jednym kontekscie - tym w ktorym zostal
    utworzony - by byl dostepny z innych kontekstow niz tylko ten
    - referencja musialaby byc jakos ciagana, nie za bardzo mam
    obraz takich sytuacji ale byc moze ze sie tak robi; dlatego
    zadaje pytanie czy czesto sie zdarza ze instancja ma np dwu
    lub wiecej 'userow' na raz?

  • 4. Data: 2011-04-19 21:18:09
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 19 Kwi, 11:39, " fir" <f...@g...pl> wrote:

    > stad pytanie: czy zdarza sie (i czy czesto, jesli sie zdarza)
    > ze obiekt (dana instancja) ma wielu rodzicow (uzytkownikow)
    > na raz ??

    To raczej calkiem normalne?

  • 5. Data: 2011-04-20 05:02:52
    Od: "kenobi" <f...@g...pl>

    thearti <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > To raczej calkiem normalne?

    jesli o mnie chodzi, to cholera wie co jest normalne w swiecie oo,
    nie mam w nim duzo praktyki

    jesli tak to pojawia sie dalsza czesc pytania - czy regula jest
    ze obiekt trzyma referencje do swoich userow? i jak? jakow skazniki?,
    jesli tych userow jest wiecej niz jeden na raz to jak trzyma te
    referencje - w tablicy?

  • 6. Data: 2011-04-20 18:22:40
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 14:18:09 -0700 (PDT), thearti napisał(a):

    > To raczej calkiem normalne?

    Proszę, nie wyciągaj tego trolla (ani któregokolwiek z jego
    wcieleń) z KF.

    Pozdrawiam,
    Waldek