  • 211. Data: 2011-07-29 19:32:49
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: "ciepelko.pl" <s...@c...pl.invalid>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net>

    > No właśnie, moja pralka ARDO po 6 latach w wielu miejscach przerdzewiała
    > na wylot a z 20% blachy zlazł lakier, goła blacha była pomalowana bez
    > żadnego podkładu absurdalnie cienką warstwa farby.

    Właśnie mi się zepsuła 27-letnia pralka, ale ... tylko guma do wymiany jest
    a rdzy nie widać w ogóle. Myślałem, że chociaż zbiornik przerdzewiał i
    zaplanowałem zakup a tu ... przyjdzie mi używać dalej

  • 212. Data: 2011-07-29 19:39:47
    Od: "ciepelko.pl" <s...@c...pl.invalid>

    Użytkownik "Zbych" <z...@o...pl>

    > Co mam zrozumieć? Że lepiej zrobić urządzenie trwałe i zamknąć fabrykę po
    > wyprodukowaniu pierwszej partii?

    Chcesz powiedzieć, że klienci wolą awaryjne ?

  • 213. Data: 2011-07-29 20:17:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Wszyscy, co kupują saletrę, to do walki. Że niby takie duże akwarium mają,
    > więc potrzeba im sporych ilości. A na te, za przeproszeniem, glony i sinice,
    > to nie mogą już dłużej patrzeć.

    Na całe szczęście tego typu terroryści to idioci, i mam nadzieję, że się
    nigdy nie nauczą 'prawidłowo' używać ANFO, bo ofiar śmiertelnych mogłoby
    być znacznie więcej (vide zamach w Oklahoma City).

    Michoo

  • 214. Data: 2011-07-29 21:01:55
    Od: "ciepelko.pl" <s...@c...pl.invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > To jest też pół prawdy.
    >
    > Bo o ile pralki kilkanaście lat temu może i faktycznie wymieniało się
    > rzadko, to jednak o wiele częściej się je serwisowało.

    E tam

    > To trzeba było wyczyścić popalone styki w programatorze, to wymienić pasek
    > napędzający bęben bo się ślizgał, to grzałka przestała grzać, albo pompa
    > ciekła - trzeba było naprawiać albo wymieniać.
    > Jak ktoś był techniczny to sobie sam ogarnął, ale znakomita większość
    > ludzi jednak musiała wołać fachowców.

    No i co z tego ?

    > Dzisiejszy sprzęt to może i jednorazówka, ale za to z okresem
    > bezprzeglądowym wynoszącym całą długość życia.

    Teza

    > Teraz pytanie co jest lepsze? Pralka która raz do roku z jakiegoś powodu
    > przestaje prać i trzeba wołać fachowca, czy może taka co się kupuje i
    > działa te 5-7 lat, wtedy idzie się do sklepu, kupuje nowy sprzęt, panowie
    > ze sklepu przywożą i odbierają stary do utylizacji.

    Ale to nie jest prawda, bo średni okres teraz wynosi 5-7 lat w którym jakiś
    % napraw jednak jest a nieprawdą jest, że stara pralka raz w roku musiała
    się zepsuć, bo ta moja 27-letnia pralka zepsuła się kilka razy a nie 27.

    > Bo fachowiec za "dzień dobry" weźmie jakieś 100zł - za dojazd i czas.

    Szczególnie, że wymiana zbiornika, czyli chyba najpoważniejsza naprawa jaką
    w ogóle można wykonać, w tej mojej starej pralce kosztuje 125zł, sam
    zbiornik 150. Ile by to kosztowało we współczenej ?!

    > Rzuci okiem i powie że naprawa będzie kosztować powiedzmy optymistycznie
    > od 50 do 300zł, albo i że naprawić się nie da.
    > Inwestujemy więc już całkiem konkretne pieniądze w starocia, podczas gdy
    > za 800zł w sklepie stoją piękne, nowe "jednorazówki", które te 5 lat
    > przepracują bez problemu.

    No właśnie niekoniecznie tyle przepracują. Oczekiwanie klientów tylko takie
    jest, więc wolą kupić jak się zepsuje. Ale jak poczytasz to w tych nowych
    łożyska potrafią się skończyć w 3 lata a elektronikę już na gwaranacji
    wymieniają.

  • 215. Data: 2011-07-29 21:20:55
    Od: "ciepelko.pl" <s...@c...pl.invalid>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl>

    > Obecna oferta nie zawiera pralek z 10-letnią gwarancją.

    Miele nie daje ?

  • 216. Data: 2011-07-29 21:25:47
    Od: "ciepelko.pl" <s...@c...pl.invalid>

    Użytkownik "philips" <p...@o...pl>

    > To, że pralka nie powinna być wymieniana co 3 lata nie oznacza, że
    > producent ma dać gwarancję na 10 lat. Jeżeli będzie Ci się opłacało po 3-6
    > latach ją naprawić - nie widzę problemu. Nie potrzebuję tak długiej
    > gwarancji. W samochodzie też wymieniasz zużyte części chyba, że będzie to
    > już nieopłacalne. Jednak samochód nie kosztuje 800 zł...

    Nie ma znaczenia ile kosztuje, bo kosztuje pi razy drzwi tyle ile waży i ile
    nowości ma. Z gwarancją nie ma to związku. Okno plastikowe może kosztować
    400 i mieć gwarancję >10 lat.

  • 217. Data: 2011-07-29 21:31:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Na całe szczęście tego typu terroryści to idioci, i mam nadzieję, że się
    > nigdy nie nauczą 'prawidłowo' używać ANFO, bo ofiar śmiertelnych mogłoby
    > być znacznie więcej (vide zamach w Oklahoma City).

    Przestrzegam przed lekceważeniem terrorystów. W końcu taki Kaczynski, to
    chyba najinteligentniejszy z rodu. Przed nimi nie ma obrony. Jedyne co
    możemy zrobić, to nie denerwować. Inaczej będziemy mieć więcej Breivików.

    --
    Jarek

  • 218. Data: 2011-07-29 21:32:29
    Od: "ciepelko.pl" <s...@c...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A jest tak ? Dawno pralek nie ogladalem - ale u nas najczesciej chyba
    > standardowo - ustawowe dwa lata i koniec.

    Jest tak, że gwarancję 5-letnią można sobie kupić do więlu czy nawet
    większości pralek. I są pralki za 4 tysiące, które ktoś pewnie kupuje.

  • 219. Data: 2011-07-30 00:08:17
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-07-29 21:32, ciepelko.pl pisze:

> [...]
    > jest a rdzy nie widać w ogóle. Myślałem, że chociaż zbiornik
    > przerdzewiał i zaplanowałem zakup a tu ... przyjdzie mi używać dalej
    Moja lodówka chodziła bezawaryjnie 35 lat między 1963 a 1998, powód
    wymiany był prozaiczny, wyjątkowo kiepski stosunek wymiarów zewnętrznych
    do wewnętrznych i miniaturowy zamrażalnik. Ścianki miały lekko 15cm a
    drzwi chyba więcej, to była z tych takich obłych z wielką uzbrojoną w
    zamek klamką jak autobus marki Jelcz. Tylko się na niej farba do
    podkładu pościerała na krawędziach od czyszczenia, nawet żarówka była w
    niej od nowości i uszczelka w drzwiach była w dobrym stanie. Następna
    wytrzymała 11 lat i przerdzewiała na wylot.

    Ciekaw jestem jaka była jej sprawność w stosunku do obecnych, skoro
    miała dobrą izolację podobnej mocy agregat i podobnie grzała z tyłu to
    chyba nie było tak źle.

  • 220. Data: 2011-07-30 00:19:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

> [...]
    > miały lekko 15cm a drzwi chyba więcej, to była z tych takich
    > obłych z wielką uzbrojoną w zamek klamką jak autobus marki Jelcz.

    Moskwa? Może miała jeszcze specjalny pedał do otwierania nogą, na
    wypadek jakby kto miał w jednej ręce kiszone ogórki, w drugiej coś
    do popicia i chciał jeszcze trochę lodu?

    --
    Jarek