  • 221. Data: 2011-07-30 01:04:38
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Moskwa? Może miała jeszcze specjalny pedał do otwierania nogą, na
    > wypadek jakby kto miał w jednej ręce kiszone ogórki, w drugiej coś
    > do popicia i chciał jeszcze trochę lodu?

    Moskwa na pewno nie, zdaje się że słoweńska, tak mi się po łbie kołacze
    ale czy w 63 roku nie napisali by że jugosłowiańska? Chociaż oni mieli
    chyba trochę większą autonomię republik niż ZSRR.

    Co do pedału to może był ale został zdemontowany bo jak napisałeś o
    pedale to wydaje mi się że miała na dole uchwyt, takie 6-7cm poziome "c"
    z otworami jakby na oś ale nie wiedziałem od czego:)

  • 222. Data: 2011-07-30 01:21:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

    > Moskwa na pewno nie, zdaje się że słoweńska, tak mi się po łbie kołacze
    > ale czy w 63 roku nie napisali by że jugosłowiańska? Chociaż oni mieli
    > chyba trochę większą autonomię republik niż ZSRR.

    Słoweńskie, to by było Gorenje. Ja miałem pralkę z Gorenie (żeby nie
    było, że off-topic). Ale o tym, że ona słoweńska, to ja się dopiero
    później dowiedziałem, bo wtedy mówiło się i pisało, że jugosłowiańska.

    > Co do pedału to może był ale został zdemontowany bo jak napisałeś o
    > pedale to wydaje mi się że miała na dole uchwyt, takie 6-7cm poziome "c"
    > z otworami jakby na oś ale nie wiedziałem od czego:)

    Moskwa miała pedał z pewnością. Taka fajna była, oldskulowa, obła,
    z grubą kolorową plakietką z jakiejś pleky i z takimi ozdobnymi
    metalowymi listwani jak na masce tych wszystkich chevroletów ze
    skrzydłami, czy innych oldsmobile'ów z lat pięćdziesiątych. Zresztą
    była to po prostu, oględnie mówiąc, wierna kopia jakieś amerykańskiej
    lodówy z połowy wieku.

    Jarek

    --
    Pedał nawalił chłopakom od perkusji
    Perkusja była srebrna w rybie łuski

  • 223. Data: 2011-07-30 04:08:25
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

> [...]
    > skrzydłami, czy innych oldsmobile'ów z lat pięćdziesiątych. Zresztą
    > była to po prostu, oględnie mówiąc, wierna kopia jakieś amerykańskiej

    Czy to taka?
    http://tamteczasy.pl/zdjecie/2072/przedmiot

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 224. Data: 2011-07-30 08:10:40
    Od: "ciepelko.pl" <s...@c...pl.invalid>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net>

    > Moja lodówka chodziła bezawaryjnie 35 lat między 1963 a 1998, powód
    > wymiany był prozaiczny, wyjątkowo kiepski stosunek wymiarów zewnętrznych
    > do wewnętrznych i miniaturowy zamrażalnik.

    Tylko to lodówka, jeszcze prostsza. Rodzice też mieli 35 lat i zmienili bo
    się różne drobne plastiki wykruszyły i mama koniecznie chciała zmienić.
    Polska, myślę Foka 2.

    > Ścianki miały lekko 15cm a drzwi chyba więcej, to była z tych takich
    > obłych z wielką uzbrojoną w zamek klamką jak autobus marki Jelcz. Tylko
    > się na niej farba do podkładu pościerała na krawędziach od czyszczenia,
    > nawet żarówka była w niej od nowości i uszczelka w drzwiach była w dobrym
    > stanie. Następna wytrzymała 11 lat i przerdzewiała na wylot.

    Rocznej lodówce wykruszyła się uszczelka

    > Ciekaw jestem jaka była jej sprawność w stosunku do obecnych, skoro miała
    > dobrą izolację podobnej mocy agregat i podobnie grzała z tyłu to chyba nie
    > było tak źle.

    Sprawność sprawnością, ale ta Foka pobierała połowę tego co Mińsk, zdaje się
    koło 0,5KW/dobę, tyle albo i mniej co współczesne energooszczędne lodówki.

  • 225. Data: 2011-07-30 09:04:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 23:32:29 +0200, ciepelko.pl napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Jest tak, że gwarancję 5-letnią można sobie kupić do więlu czy nawet
    > większości pralek.

    Za dodatkowe pieniadze ? O jakiej kwocie mowa ?

    > I są pralki za 4 tysiące, które ktoś pewnie kupuje.

    Ale gwarancje jaka maja ? 10 lat, wieczysta, czy juz po 2 latach klient
    ryzykuje kosztowne naprawy ?

    J.

  • 226. Data: 2011-07-30 09:12:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-07-2011 o 22:17:51 Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Na całe szczęście tego typu terroryści to idioci, i mam nadzieję, że się
    > nigdy nie nauczą 'prawidłowo' używać ANFO, bo ofiar śmiertelnych mogłoby
    > być znacznie więcej (vide zamach w Oklahoma City).
    No niestety nie, kaczyński jest tego przykładem a i zamach w bloku w
    moskwie
    też, tam też użyto parunastu worków z nawozami.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 227. Data: 2011-07-30 10:39:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Smolnik napisał:

    > Czy to taka?
    > http://tamteczasy.pl/zdjecie/2072/przedmiot

    Jakiś późniejszy rocznik. Chyba były też fajniejsze modele.

    --
    Jarek

  • 228. Data: 2011-07-30 12:11:45
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    (ciap)
    > Przestrzegam przed lekceważeniem terrorystów. W końcu taki Kaczynski,
    > to chyba najinteligentniejszy z rodu. Przed nimi nie ma obrony.
    > Jedyne co możemy zrobić, to nie denerwować. Inaczej będziemy mieć
    > więcej Breivików.

    Co Ci Kaczyński przeszkadza?
    szwagier weglem handluje, czy co?

    --
    Włodek

  • 229. Data: 2011-07-30 12:20:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Co Ci Kaczyński przeszkadza?
    > szwagier weglem handluje, czy co?

    Gdzie przeszkadza? Odkąd siedzi w kiciu, to jest niegroźny. Chyba go
    dobrze pilnują.

    --
    Jarek

  • 230. Data: 2011-07-30 12:24:31