  • 1. Data: 2010-11-15 22:05:57
    Temat: mgła na zdjęciach - Sony DSC- H5
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Witam!
    Mam od 2 lat Sony DSC-H5 i teraz zauważyłem coś dziwnego.
    Mam wrażenie, że dawniej to zjawisko było mniej zauważalne.

    A mianowicie - słoneczna pogoda, widoczność świetna. Gołym okiem
    widać panoramę gór, wyraźne szczyty. Około 4 km ode mnie polana oświetlona
    słońcem - wyraźnie widzę domki.

    Na zdjęciu polana blada, niewyraźna. Po przybliżniu zoomem jakby
    mgła była. Fotka mleczna, zupełnie nie kontrastowa jak okiem widać.

    Do serwisu mam iść czy "ten typ tak ma"?

    Feromon

  • 2. Data: 2010-11-15 22:16:39
    Temat: Re: mgła na zdjęciach - Sony DSC- H5
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 23:05:57 +0100, Feromon napisał(a):

    > Na zdjęciu polana blada, niewyraźna. Po przybliżniu zoomem jakby
    > mgła była. Fotka mleczna, zupełnie nie kontrastowa jak okiem widać.

    A możesz pokazać fotkę, bo powody mogą być różne. Jaka to wysokość w
    górach? Może po prostu duży zoom za bardzo mydli i zjada szczegóły.

    --
    Krasnal...

  • 3. Data: 2010-11-15 22:27:39
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > mgła była. Fotka mleczna, zupełnie nie kontrastowa jak okiem widać.
    >
    > Do serwisu mam iść czy "ten typ tak ma"?

    kup sobie filtr polaryzacyjny albo skyfire choc ten drugi nie wiele pomorze
    i czysc obiektyw z palcy

  • 4. Data: 2010-11-16 12:04:10
    Od: Les <s...@p...fm>

    Kup sobie filtr polaryzacyjny albo skyfire choc ten drugi nie wiele
    pomorze
    > i czysc obiektyw z palcy

    Skylight może trochę "skorygować" perspektywę powietrzną, ale tylko
    trochę. Im dalej, to jest bardziej "zamglone".
    To tak jak w ciemnym pokoju - oko ludzkie się przystosuje, a aparat
    zrobi "noc".

    Pozdrawiam
    Les

  • 5. Data: 2010-11-16 20:37:49
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Feromon nadaje:
    > Około 4 km ode mnie polana
    > oświetlona słońcem - wyraźnie widzę domki. [...]
    > Po przybliżniu zoomem jakby
    > mgła była. Fotka mleczna, zupełnie nie kontrastowa

    Nie widać domków? ;-)
    4 km listopadowego powietrza nie w kij dmuchał. Samej wody wisi w
    powietrzu kilka litrów. Inna rzecz, w upalne czerwcowe popołudnie, przy
    niskiej wilgotności ale za to gdy zaczęły pylić topole - Regaty modeli
    żaglowych, dystans maksymalnie ~100m i ani jednego ostrego zdjęcia choć
    na pierwszy rzut oka wszystko OK. ;-)