  • 31. Data: 2010-01-18 10:42:00
    Temat: Re: media o technice jazdy zimą
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisał
    >Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem
    >podsterownym - czy hamujac, czy bez sprzegla, czy tez z gazem - i
    >tak
    >wyjedziecie w kartofle ;P

    Oj, to nie takie proste ..

    J.

  • 32. Data: 2010-01-18 10:54:47
    Temat: Re: media o technice jazdy zimš
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Hamowanie na bardzo śliskim praktycznie w ogóle nie odciąża tyłu.
    > Odciążanie tyłu jest wynikiem przyspieszenia (tzn. ujemnego oczywiście).
    > Czyli czegoś, czego własnie najbardziej brakuje w tych warunkach... ;)

    No na bardzo sliskim tak jest. Ale wtedy patrz moj drugi post ;)
    --
    Olleo

  • 33. Data: 2010-01-18 10:56:29
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Czasem lepiej stracic znizki niz zaznajomic sie z wymiarem
    > sprawiedliwosci :-)

    Mozna jeszcze probowac wjechac na pobocze zanim sie dotrze do
    zaparkowanego samochodu. Zazwyczaj na jakims trawniku latwiej sie
    hamuje ;)
    --
    Olleo

  • 34. Data: 2010-01-18 12:20:16
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-01-18 01:33, złoty pisze:

    > ABS to
    > system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym
    > kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na
    > wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..

    LOL!

    A.

  • 35. Data: 2010-01-18 12:31:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje.
    > Zaczniesz tanczyc na prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola ..
    > i bedziesz nadal sunal prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem.

    Zakladajac, ze twoj pas wyglada jak studio 'gwiazdy tancza na lodzie'. A
    raczej kazde kolo bedzie miec inna przyczepnosc i od czasu do czasu wpadac w
    dziure w sniegu, piasek itd. Powodzenia w utrzymaniu sie na swoim pasie w
    ten sposob, mozesz pocwiczyc na pustym placu i opisac nam wrazenia.

    Poza tym, ile % poslizgow ma miejsce na prostej jak strzelil drodze, a ile w
    zakrecie?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 36. Data: 2010-01-18 12:32:55
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "złoty" <g...@g...pl> wrote in message

    > ..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do
    > wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i
    > szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to
    > system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym
    > kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na
    > wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..

    I pewnie dlatego zrezygnowano z niego w F1, bo za bardzo ulatwial zycie
    kierowcom. Ale co tam Schumacher, marny leszczu, teoretycy z polskiego
    internetu wiedza lepiej, bo kiedys nawet widzieli film na youtube.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 37. Data: 2010-01-18 12:33:48
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "złoty" <g...@g...pl> wrote in message

    > ..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej
    > jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem lokalizacje). Hampel..i
    > urwamy zderzak badz ladujemy w stojace auto :) Tak trzymac! :P

    Mistrzu, sprawdz od jakiej predkosci ABS zaczyna dzialac, pozniej wyciagaj
    rewelacje.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 38. Data: 2010-01-18 14:36:05
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    > To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje.
    > Zaczniesz tanczyc na prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola ..
    > i bedziesz nadal sunal prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem.

    Wlasnie tydzien temu zona mojego kumpla z pracy zastosowala sie do cytatu...
    naprawa samochodu bedzie kosztowala 7 kzl + naprawa samochodu jadacego z
    przeciwka z OC. Ogrodzenie, w ktorym wyladowala na koniec na szczescie nie
    ucierpialo...
    Depnela po hamulcach i znioslo ja na przeciwlegly pas.

    --
    Axel

  • 39. Data: 2010-01-18 15:11:10
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-01-17 23:35, Michał pisze:
    > "Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
    > zawodowi kierowcy radzą hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
    > wciskamy do końca."

    Jakiś mędrzec niedawno w Trójce (akademia bezpiecznej jazdy, czy cuś
    takiego po czym puszcza się reklamę opon zimowych) radził by hamować
    silnikiem gdy jest bardzo ślisko.

  • 40. Data: 2010-01-18 17:11:37
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    > Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem
    > podsterownym - czy hamujac, czy bez sprzegla, czy tez z gazem - i tak
    > wyjedziecie w kartofle ;P

    Zimą w kartofle to może być mały problem...

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)