  • 51. Data: 2020-04-10 18:17:29
    Temat: Re: maseczki
    Od: z <...@...pl>

    Lordowi w życiu też się nic nie udaje ;-)

  • 52. Data: 2020-04-10 18:35:08
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-04-10 18:08, Shrek wrote:

    > Nie ma że "nie zakażam". Jest to że znacząco ograniczam możliwość
    > zakażenia. Naprawdę to nie jest ani rocket science ani żadna nowość. W
    > Azji ćwiczą to od lat i wiadomo, że daje efekty. I kosztuje tyle co nic,
    > w porównaniu z innymi ograniczeniami. Pytanie czemu rząd kłamał, że nie
    > warto i co się od tego czasu zmieniło.

    Z kim teraz dyskutujesz? )))))

    Tylko zwróciłem uwagę na różnicę między bezpieczeństwem obiektywnym i
    subiektywnym ))

  • 53. Data: 2020-04-10 18:36:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-10 o 17:00, Cavallino pisze:

    > W tvpisa tak powiedzieli?
    > No to kłamali jak zwykle.

    > Sprawdzałem dziś nawet w aptekach w centrach handlowych.
    > Nie dość że ceny od 3,5 do 5 zł, to pojedynczych i tak nie ma.
    > Były te najdroższe, po 120 zł za 20 sztuk....

    Dzisiaj używałem maseczki wykonanej z kawałka cienkiej gąbki wzmocnionej
    warstwą fizeliny.

    Do zapięcia na uszy były użyte zwykłe gumeczki recepturki przypięte do
    tkaniny zwykłymi zszywkami biurowymi do papieru.

    Mając jakąkolwiek tkaninę (choćby nawet stare skarpetki czy stare
    koszule flanelowe lub potargane kalesony), woreczek recepturek oraz
    zszywacz do papieru za 10-15zł można wyprodukować kilkaset takich
    maseczek w ciągu 1 godziny oglądając w tym czasie wiadomości w TV, w
    których dziennikarze narzekają jak to nigdzie nie można kupić maseczek.

    Ja rozumiem, że ktoś może narzekać, że nie ma rękawiczek, bo ich tak
    łatwo się nie wyprodukuje samemu w domu, ale jak ktoś marudzi o kawałek
    szmatki na gębę to jest po prostu zwykłą pierdołą.

  • 54. Data: 2020-04-10 18:43:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.04.2020 o 18:35, Uncle Pete pisze:

    > Z kim teraz dyskutujesz? )))))
    >
    > Tylko zwróciłem uwagę na różnicę między bezpieczeństwem obiektywnym i
    > subiektywnym ))

    Z tobą - nie ma bezpieczeństwa obiektywnego poniżej laba z pozimem
    trzecim:) I nie chodzi o obiektywne bezpieczeństwo, a o realne
    ograniczenie współczynnika Ro. Jak będzie poniżej 1 to wygrywamy jak
    powyżej przegrywamy. Tyle.

    --
    Shrek

  • 55. Data: 2020-04-10 19:59:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uncle Pete 4...@g...com ...

    > Ale to maseczki z prawdziwego zdarzenia, nasz rząd postanowił, że
    > może być byle co. Ciekaw jestem, czy kawałek firanki z dziurkami 1x1
    > mm ujdzie?

    Nie ma szans zeby ludzie nosili maseczki które chronią tego który je nosi
    jeżeli dostałby sie w pole zasiegu kogos zarazajacego i nie majacego
    maseczki.

    Ale w druga strone szansa jest wieksza. Ty nie zarazisz innych bo nie
    rozsiejesz na kilka metrów gadajac czy kaszlac.

    Od poczatku powinien byc nakaz zakrywania twarzy w miejscach kontaktu zi
    nnymi ludzmi i to powinna być całosc zakazów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 56. Data: 2020-04-10 19:59:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    niskiej-cenie-trafi

    > 8 mln ... nam potrzeba 80 mln, albo i 280 :-(

    Rozumiem ze czytasz tylko tytuły?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 57. Data: 2020-04-10 19:59:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uncle Pete 4...@g...com ...

    > Tak samo, jak firanka?

    O finace nie ma co dyskutowac - ktos zadajacy takie pytanie musi miec w
    zyciu takie problemy ze ta firanka bedzie tylko truskawka na torcie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 58. Data: 2020-04-10 19:59:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > 8 powinno wystarczyć, wszyscy do sklepu nie chodzą czy do pracy,
    > szkoły zamknięte.
    > Maskę można prać i prasować wtedy jest wielokrotnego użytku.

    Ta akurat nie jest ale jest wiele takich które mozna uzywac wielokrotnie.
    Poza tym, jak juz zostało pincet razy powiedzane, mozesz uzywac zwykłej
    chusty, chociaz trzeba dopowiedziec ze dobrze jakby nie była zrobiona z
    materiału o fakturze firanki...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 60. Data: 2020-04-10 19:59:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Pic or not happend.

    Sa takie apteki bo sprzedaja bez albo z minimalna marza. Sa rowniez inne
    ktore te same sprzedaja za około 6zł.
    Tyle ze na razie tych maseczek jest na tyle mało (tych z linka, które
    dystrybuuje neuca) ze rozschodza sie jak ciepłe bułeczki.

    Ale idzie trafic. Cavallino - potrzebujesz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 61. Data: 2020-04-10 19:59:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uncle Pete 4...@g...com ...

    > Daje to złudne poczucie bezpieczeństwa,
    > ale przecież nie o to chodzi.

    To prawda, ze mogłoby dawac złudne poiczucie bezpieczenstwa ale lelsze to
    niz latanie przezp ierwzzy miesiac bez zadnego zabezpieczenia i
    wprowadzanie czegoś co udawało kwarantanne.

    Ten brak zakrywania ryja przez pierwszy miesiac epidemii jest
    niewytłumaczalny.

    --
    Pozdrawia... Budzik