  • 41. Data: 2020-04-10 16:06:31
    Temat: Re: maseczki
    Od: z <...@...pl>

    Wybacz. Ale takie jęczenie jak Twoje jak ulał pasowało mi do tvn24 i tokfm.

    Dziś rano usłyszałem że ŹLE że nie podano nowych terminów matur.

    Kurwa mać... Terminu wygaśnięcia epidemii też NIE PODALI skurwen...y ;-)

  • 42. Data: 2020-04-10 16:15:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie myli się tylko ten co nic nie robi. Rząd wydaje mnóstwo kasy na edukację. Ma
    prawo wymagać żeby wyedukowani obywatele nie mieli problemów z samodzielnym
    ustaleniem czy firanka na maske się nadaje. Jeśli ktoś, w tym przypadku Ty, daje
    durny przykład z maską z firanki znaczy że rząd poniósł porażkę bo Cię nie utylizowal
    jako jednostkę nieprzydatna w społeczeństwie. Tylko idiota może mieć takie dylematy
    jak Ty. Dalej Użytkownik opisał jak działa maska. Jak byś był trochę wyedukowany to
    wiedział byś że maska z firanki z oczkami 1x1 też będzie działała. Tylko gorzej niż
    maska z materiału filtracyjnego. Przepływ powietrza przez taką siatkę nie będzie
    laminarny. Stworzą się na nitkach wiry i zaburza przepływ. Charchy stracą trochę
    energii i będą miały dużo mniejszy zasięg.

  • 43. Data: 2020-04-10 16:33:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.04.2020 o 15:30, Uncle Pete pisze:

    > Ale niewłaściwa tkanina nawet niebędąca firanką może być zbyt
    > przepuszczalna dla wydychanych aerozoli.

    Może być, ale zazwyczaj jest ok. Najpopularniejszym materiałem jest
    bawełna z koszulki. I raczej z tego będą ludziska klepać maseczki.
    Oczywiście jest to gorsze niż chirurgiczna, ale o wiele lepsza niż nic.
    To jest to co powinno być zrobione na samym początku.

    > Ludzie mogą zakładać "firanki"
    > nie na złość, lecz przez niewiedzę.

    To niech się rząd weźmie do roboty i ich uświadomi "prosze państwa -
    kłamaliśmy - noście maseczki z bawełny - pomagają" Mają kurwizję. Założę
    się, że wszystkie "opozycyjne" też z chęcią puszczą oświadczenia
    pinokia, że się mylił;)

    > Bo wiedza w społeczeństwie jest
    > bliska zeru - naoglądałem się ostatnio maseczek brudnych, wiszących na
    > brodzie, odstających kilka cm... Daje to złudne poczucie bezpieczeństwa,
    > ale przecież nie o to chodzi.

    Maseczka nie daje bezpieczeństwa. Maseczka jest po to, żeby ograniczyć
    zakażanie innych.

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2020-04-10 16:37:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.04.2020 o 15:32, z pisze:
    > W aptece za rogiem 2,50 sztuka

    Pic or not happend.

    --
    Shrek

  • 45. Data: 2020-04-10 16:41:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Maseczka nie daje bezpieczeństwa. Maseczka jest po to, żeby ograniczyć
    > zakażanie innych.

    To też jest bezpieczeństwo - innych: "Jestem w masce to przecież nie
    zakażam".

  • 46. Data: 2020-04-10 16:56:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-04-2020 o 15:45, Uncle Pete pisze:

    > Kuźwa, kolejny ze wtórnym analfabetyzmem. Ponadto, obserwując, w jaki
    > sposób wielu obecnie zakłada maseczki, śmiem twierdzić, że jednak są.

    Patrząc kto jest u władzy i dlaczego u niej jest - to ewidentnie są.
    Przynajmniej większość.

  • 47. Data: 2020-04-10 16:57:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-04-2020 o 16:01, Uncle Pete pisze:

    > od rządu oczekuję, żeby kiedy
    > podejmuje decyzje, robił to sensowne i w sposób przemyślany.

    Ty tak na poważnie, oczekujesz tego od TEGO rządu?

  • 48. Data: 2020-04-10 17:00:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-04-2020 o 15:39, Uncle Pete pisze:
> [...]

    W tvpisa tak powiedzieli?
    No to kłamali jak zwykle.

    > Podaj namiar na róg. Za moim rogiem dostają jedno pudełko tygodniowo,
    > rozchodzą się błyskawicznie.

    Sprawdzałem dziś nawet w aptekach w centrach handlowych.
    Nie dość że ceny od 3,5 do 5 zł, to pojedynczych i tak nie ma.
    Były te najdroższe, po 120 zł za 20 sztuk....

  • 49. Data: 2020-04-10 17:31:16
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Podaj namiar na róg. Za moim rogiem dostają jedno pudełko tygodniowo, rozchodzą
    > się błyskawicznie.

    To idź/jedź do sklepu zielarskiego. Żona po zakupie tam oleju
    żywokostowego z gojnikiem, wróciła też z maseczkami w ręku,
    po 4,50 zł sztuka. Powiedziała, że maseczek było skolko ugodno.
    Oleju też.

  • 50. Data: 2020-04-10 18:08:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.04.2020 o 16:41, Uncle Pete pisze:

    > To też jest bezpieczeństwo - innych: "Jestem w masce to przecież nie
    > zakażam".

    Nie ma że "nie zakażam". Jest to że znacząco ograniczam możliwość
    zakażenia. Naprawdę to nie jest ani rocket science ani żadna nowość. W
    Azji ćwiczą to od lat i wiadomo, że daje efekty. I kosztuje tyle co nic,
    w porównaniu z innymi ograniczeniami. Pytanie czemu rząd kłamał, że nie
    warto i co się od tego czasu zmieniło.

    --
    Shrek