  • 1. Data: 2011-07-06 15:01:45
    Temat: masa uszczelniająca o konsystencji plasteliny
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    witam

    Pewną plastikową osłonkę musiałem odkręcić. Była uszczelniona czymś co
    najbardziej przypomina czarną plastelinę. jest trwale elastyczna i
    klejąca do placów pomimo ze przetrwała 10 lat mrozów i upałów.
    Pytam w sklepie, proponują mi nowoczesny bitex (miodek), albo poxylinę
    dwuskładnikową (twardą jak kamien po godzinie).
    JAk to sie nazywa fachowo? (gdzie to kupić?) kit jakiś? Bo przecież
    plastelina wypłynie podczas upałów....
    ToMasz

  • 2. Data: 2011-07-06 15:25:33
    Od: "go!" <g...@g...nospam.us>

    On 06/07/2011 14:01, ToMasz wrote:
    > witam
    >
    > Pewną plastikową osłonkę musiałem odkręcić. Była uszczelniona czymś co
    > najbardziej przypomina czarną plastelinę.

    moze to?
    http://tanie-lakierowanie.pl/595-boll-poliuretanowa-
    masa-klejaco-uszczelniajaca.html

  • 3. Data: 2011-07-06 15:44:56
    Od: " " <c...@N...gazeta.pl>

    ToMasz <t...@n...gazeta.pl> napisał(a):

    > JAk to sie nazywa fachowo? (gdzie to kupić?) kit jakiś? Bo przecież
    > plastelina wypłynie podczas upałów....

    Dawniej reflektory uszczelniane były butylową masą, która w temperaturze
    pokojowej jest trwale, acz lekko elastyczna.

    Nissan na pewno ma coś takiego w swojej ofercie (popytaj w ASO).

    Możesz też po prostu użyć gumy do żucia :)

    pozdr
    AA

  • 4. Data: 2011-07-06 15:50:59
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > JAk to sie nazywa fachowo? (gdzie to kupić?) kit jakiś? Bo przecież
    > plastelina wypłynie podczas upałów....

    http://www.novol.pl/strony/1/i/1143.php

    Wprawdzie niby do metali, ale powinno byc ok.

    Dysiek

  • 5. Data: 2011-07-06 16:53:15
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    ToMasz <t...@n...gazeta.pl> napisał(a):

    > witam
    >
    > PewnÄ&#65533; plastikowÄ&#65533; osĹ&#65533;onkÄ&#65533; musiaĹ&#65533;em
    odkrÄ&#65533;ciÄ&#65533;. ByĹ&#65533;a uszczelniona czymĹ&#65533; co
    > najbardziej przypomina czarnÄ&#65533; plastelinÄ&#65533;. jest trwale elastyczna i
    > klejÄ&#65533;ca do placĂłw pomimo ze przetrwaĹ&#65533;a 10 lat mrozĂłw i
    upaĹ&#65533;Ăłw.
    > Pytam w sklepie, proponujÄ&#65533; mi nowoczesny bitex (miodek), albo
    poxylinÄ&#65533;
    > dwuskĹ&#65533;adnikowÄ&#65533; (twardÄ&#65533; jak kamien po godzinie).
    > JAk to sie nazywa fachowo? (gdzie to kupiÄ&#65533;?) kit jakiĹ&#65533;? Bo
    przecieĹź
    > plastelina wypĹ&#65533;ynie podczas upaĹ&#65533;Ăłw....
    > ToMasz
    Polkit albo Olkit się toto nazywało. Gumilastyczna klejąca się do wszystkiego
    masa o konsystencji plasteliny. Sprzedawali to w wałkach jak plastelinę. Z 15
    cm długości wałek chyba z 5 sztuk w opakowaniu. Na opakowaniu informacja że do
    samochodów do uszczelniania i wytłumiania. Jakieś drobne pieniądze to
    kosztowało. Czy teraz dalej jest w sprzedaży nie wiem. Nie wykluczone że za
    tanie było. Jak w miarę przylega ten plastikowy element do tego co był
    przyklejony to bym przykleił klejem montażowym. W marketach w kauszach go
    sprzedają po kilkanaście złotych za opakowanie.

  • 6. Data: 2011-07-06 19:36:13
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > samochodów do uszczelniania i wytłumiania. Jakieś drobne pieniądze to
    > kosztowało. Czy teraz dalej jest w sprzedaży nie wiem.

    Jest, kupowalem ze dwa lata temu. Slabo uszczelnia - woda spokojnie
    penetruje uszczelnione tym elementy.

    Dysiek

  • 7. Data: 2011-07-06 23:38:47
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Dysiek <b...@b...pl> napisał(a):

    > Jest, kupowalem ze dwa lata temu. Slabo uszczelnia - woda spokojnie
    > penetruje uszczelnione tym elementy.
    >
    > Dysiek

    Na pewno nieumiejętnie nakładasz. Mnie nie przeciekało. Trzeba bardzo
    dokładnie wyczyścić z brudu i odtłuścić. Tam gdzie się uszczelnia nie może być
    korozji i musi być ciągła warstwa farby. Urabia się w ręku i robi się bardziej
    plastyczna. Potem się wciska cienkimi warstwami. Nie ma prawa przeciekać.

  • 8. Data: 2011-07-06 23:52:44
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    kogutek pisze:
    > Urabia się w ręku i robi się bardziej
    > plastyczna.

    tą starą "plastelinkę" którą wydłubałem z auta, też tak bezwiednie
    urabiałem w czasie wolnym od myślenia. po 10 minutach palce miałem
    upierdzielone bardziej niż przy wygniataniu ciasta na pizze. Klei się
    lepiej niż guma do żucia.

    ToMasz

    PS
    Znalazłem autokit. zadzwonie jutro z zapytaniem gdzie w okolicy kupić

  • 9. Data: 2011-07-07 19:16:43
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl>

    Może kit tiokolowy (trwale plastyczny, nie mylić z kitami trwale
    elastycznymi)?
    Zwykle bywają dwuskładnikowe.
    Uzywane powszechnie m.in. w budownictwie, np. do uszczelniania obróbek lub
    elementów wielkiej płyty.

    -----