-
1. Data: 2014-04-14 23:37:39
Temat: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Od: BartekK <s...@d...org>
Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowość
(dostępna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych
marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostą diagnostykę, bo to każdy
interfejs "zczytujący błędy" po ODB zrobi, ale prawdziwą diagnostykę,
kalibracje czujnika skrętu, podgląd parametrów wtrysków na żywo,
programowanie modułów komfortu itp, włączanie/zmiana funkcji itd...
Kiedyś - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od
czasów CAN to nie mam pojęcia
Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało się zrobić interfejsem
OPCOM (interfejs od chińczyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub
TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa
problemy z niektórymi modułami...
Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
(oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać? Przyznam - że wg
tej informacji chcę dokonać wyboru "jakie auto kupić" - bo nie chcę
wtopić w coś, z czym będę musiał po ASO latać by skasować błąd spalonej
żarówki, albo zdać się na cytryn&gumiak serwice "był błąd, to napewno
wtryski, wymieniliśmy i skasowaliśmy, ale znów jest błąd, to może
wymienimy turbinę..." - chcę mieć możliwość samodzielnego grzebania ;)
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
2. Data: 2014-04-15 00:13:20
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2014-04-14 23:37, BartekK pisze:
> Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowość
> (dostępna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych
> marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostą diagnostykę, bo to każdy
> interfejs "zczytujący błędy" po ODB zrobi, ale prawdziwą diagnostykę,
> kalibracje czujnika skrętu, podgląd parametrów wtrysków na żywo,
> programowanie modułów komfortu itp, włączanie/zmiana funkcji itd...
>
> Kiedyś - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od
> czasów CAN to nie mam pojęcia
>
> Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało się zrobić interfejsem
> OPCOM (interfejs od chińczyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub
> TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa
> problemy z niektórymi modułami...
>
> Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
> (oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać?
Dla PSA możesz kupić obrożę w postaci interfejsu Actia. Współdziała to z
Lexią dla Cytryn i Peugeot Planet 2000 dla Lwów. Jest też nowszy soft o
nazwie Diagbox, który chyba działa z obiema markami aut.
Chiński klon umożliwia prawie wszystko. Prawie. Nie da się nim zrobić
teletransmisji (czyli aktualizacji) softu poszczególnych modułów w
aucie, bo do tego wymagany jest oryginał i opłacony abo dostępu do
serwera technicznego firmy.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
3. Data: 2014-04-15 12:29:32
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2014-04-14 23:37, BartekK pisze:
> Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowość
> (dostępna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych
> marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostą diagnostykę, bo to każdy
> interfejs "zczytujący błędy" po ODB zrobi, ale prawdziwą diagnostykę,
> kalibracje czujnika skrętu, podgląd parametrów wtrysków na żywo,
> programowanie modułów komfortu itp, włączanie/zmiana funkcji itd...
>
> Kiedyś - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od
> czasów CAN to nie mam pojęcia
>
> Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało się zrobić interfejsem
> OPCOM (interfejs od chińczyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub
> TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa
> problemy z niektórymi modułami...
>
> Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
> (oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać? Przyznam - że wg
> tej informacji chcę dokonać wyboru "jakie auto kupić" - bo nie chcę
> wtopić w coś, z czym będę musiał po ASO latać by skasować błąd spalonej
> żarówki, albo zdać się na cytryn&gumiak serwice "był błąd, to napewno
> wtryski, wymieniliśmy i skasowaliśmy, ale znów jest błąd, to może
> wymienimy turbinę..." - chcę mieć możliwość samodzielnego grzebania ;)
>
>
Autocom większość marek łyka bez większych problemów jeśli chodzi o
diagnostykę i kasowanie błędów.
VAG nadal ładnie współpracuje z tanimi kablami tylko nie za 50zł KKL a
za 200-500 CAN HEX.
Odpuść sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
4. Data: 2014-04-15 17:58:59
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
news:lihkfc$5ms$1@node1.news.atman.pl...
>
> Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
star diagnosis w mercedesie - chyba nie da się tanio podłączyc do Mercedesa.
Kabel jest grubości jak od spawarki
-
5. Data: 2014-04-15 19:26:09
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2014-04-15 12:29, Lewis pisze:
>> Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowość
>> (dostępna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych
>> marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostą diagnostykę, bo to każdy
>> interfejs "zczytujący błędy" po ODB zrobi, ale prawdziwą diagnostykę,
>> kalibracje czujnika skrętu, podgląd parametrów wtrysków na żywo,
>> programowanie modułów komfortu itp, włączanie/zmiana funkcji itd...
> VAG nadal ładnie współpracuje z tanimi kablami tylko nie za 50zł KKL a
> za 200-500 CAN HEX.
>
> Odpuść sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody.
No ok, mercedesa to z zasady odpuszczam, bo podlega biodegradacji zbyt
szybko, a możesz rozwinąć jak to wygląda w BMW wspólczesnych, i dlaczemu
są popierdzielone? Przyznam, że 535d/335d mnie kusi...
Pomijam kwestie światłowodów itp sprawy, które się regularnie
pierdzielą, gdy auto jest składane w stodole z czterech różnych
ćwiartek, przez skacowanych pracowników handlarza. Zakładam że auto jest
w miarę świeże/nowe i w całości ;)
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
6. Data: 2014-04-15 22:13:19
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Mon, 14 Apr 2014 23:37:39 +0200, BartekK <s...@d...org> wrote:
>Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
>(oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać?
Renault - tak naprawdę jedynie Clip, koszmarne pieniądze.
Ford - IDS, j.w. Do Forda można jeszcze kupić chińczyka mini VCM, ale
i tak nie łączy się ze wszystkimi modułami. Z nowszymi Fordami działa
ELM, ale też raczej w podstawowym zakresie. Z obecnymi Fordami to nie
wiem, ale pewnie ciężko.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
7. Data: 2014-04-15 22:54:28
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Od: Mumin <m...@T...onet.pl>
W dniu 2014-04-15 22:13, jerzu pisze:
> Renault - tak naprawdę jedynie Clip, koszmarne pieniądze.
> Ford - IDS, j.w. Do Forda można jeszcze kupić chińczyka mini VCM, ale
> i tak nie łączy się ze wszystkimi modułami. Z nowszymi Fordami działa
> ELM, ale też raczej w podstawowym zakresie. Z obecnymi Fordami to nie
> wiem, ale pewnie ciężko.
>
>
Do Forda (niektórych modeli) jest duże wsparcie w całkiem szerokim
zakresie w postaci tworzonego przez sąsiadów ze wschodu Elm Configa.
Wystarcza zwykły Elm z dorobionym przełącznikiem prędkości szyn CAN.
--
Pozdrawiam,
Mumin
-
8. Data: 2014-04-16 16:10:06
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Tue, 15 Apr 2014 22:54:28 +0200, Mumin
<m...@T...onet.pl> wrote:
>Wystarcza zwykły Elm z dorobionym przełącznikiem prędkości szyn CAN.
Z moim Fordem ELM nie bangla. Żaden.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145