    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: mały przełącznik dźwigienkowy i żarówka ledowa
    Date: Mon, 12 Jan 2015 19:55:06 +0100

    Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości
    >Jest sobie baaardzo stara i bardzo porządna nabiurkowa lampa, która
    >może służyć też w celach obronnych :D Wyszarpałem ją kiedyś z
    >jakiegoś złomowiska i po "renowacji" służy mi do oświetlenia biurka.
    >Niestety była kompletnie pozbawiona części "elektrycznej", więc
    >musiałem wciągnąć nowe przewody, założyć oprawkę no i właśnie
    >nieszczęsny włącznik. W płaskiej żeliwnej podstawie lampy jest otwór
    >na ów włącznik i ze współczesnych wytworów mieści się tam tylko mały
    >przełącznik dźwigienkowy, o taki: http://tinyurl.com/owqlkxb

    Jakiej srednicy ta dziura ?
    Bo dawniej byl tam prawdopodobnie wylacznik przyciskowy, taki troche
    jak koniec dlugopisu.
    I wydaje mi sie, ze gdzies to wspolczesnie widzialem.

    O,
    http://www.elektrykasklep.pl/towar/wn401-schneider-l
    acznik-jednobiegunowy-przyciskowy/
    chwilowy brak, przesylka zabija, ale moze jeszcze w jakims sklepie sa
    :-)

    O, Schneider ... moze i w biezacej produkcji.
    Uwaga - moze miec inna srednice gwintu.

    W castoramie czy w obi sa tez wylaczniki na sznurek - moze zamontowac
    w zupelnie innym miejscu ?

    Ewentualnie ... potencjometr sciemniacza ? :-)
    Czy tam delikatny mikrostyk albo dotykowy sensor i SSR :-)

    A moze taki bedzie mocniejszy
    http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=700036

    O, w odnosnikach podobne produkty, mozna zaszalec cenowo lub ukladowo.

    rezystor albo termistor NTC.

    J.