  • 31. Data: 2024-01-10 09:46:19
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-09 o 16:43, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Napięcie akumulatora nie jest też wyznacznikiem :) Mój akumulator ma 90%
    > sprawności i ma 12.2V obecnie w samochodzie ale silnika nie uruchomię
    > przy -10C. W drugim aucie mam napięcie 11,5V i silnik się uruchamia od
    > strzału :) Pierwszy to 3l Diesel a drugi to 1,2l benzyna.

    Coś w tym dieslu masz nie tak, albo stoi niejeżdżony.
    Auto ile by nie miało pojemności jak ma sprawny aku i instalację
    i jest używane auto codziennie (a nawet co drugi dzień)
    to odpala od dotknięcia.

  • 32. Data: 2024-01-10 09:52:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Dzisiaj rano miernik pokazuje 11,98V.

    A ja nie uruchomiłem wczoraj swojej rezerwowej micry.
    Spóźniłem się jeden dzień z objechaniem go, akumulator
    przyniosłem do domu było 11,35V a po kilkugodzinnym
    staniu (bez ładowania) się wzrosło do 11,70V. Ciekawe czy odpali jak się
    ociepli
    na dworze bez ładowania?

  • 33. Data: 2024-01-10 10:16:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.01.2024 o 09:46, cef pisze:

    > Coś w tym dieslu masz nie tak, albo stoi niejeżdżony.
    > Auto ile by nie miało pojemności jak ma sprawny aku i instalację
    > i jest używane auto codziennie (a nawet co drugi dzień)
    > to odpala od dotknięcia.

    Diesel to KIA Carnival bez świec żarowych (grzałka powietrza) ale nie to
    jest problemem. Problemem jest 6.5L oleju, który mechanik mi zmienił
    jakiś czas temu. Zamiast wlać syntetyk, wlał półsyntetyk i teraz przy
    mrozie, rozrusznik nie ma siły ukręcić tak, żeby wytworzyć ciśnienie na
    pompie wtryskowej. Akumulator oczywiście jest dobry. Ponieważ nie chce
    mi się grzać miski olejowej (problem, bo mogę to robić tylko u siebie),
    to sobie poczekam aż temperatura wzrośnie.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 34. Data: 2024-01-10 10:31:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Też tak mam w yarisie. Akumulator w mrozy nie jeżdżony trzyma dwa dni,
    > ale nowy zostanie i tak szybko ubity przez jeżdżenie raz na dwa-trzy dni
    > 6 km na trzy raty. A ten silniczek 1.33 daje radę się uruchomić na nim,
    > nawet przy mrozach.

    W takich przypadkach, to szkoda akumulatora (może się szybko
    zasiarczać). W mojej "benzynie" mam podobnie, w sensie mało jeżdżony ale
    garażowany i po 2 tygodniach stania i drenażu, przez radio, alarm idę i
    podłączam aku pod ładowarkę "smart", która działa automatycznie, co
    powoduje utrzymanie stanu naładowania akumulatora. Tym sposobem nie
    zasiarczę akumulatora, jak to bywało kiedyś i problem solved :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 35. Data: 2024-01-10 10:54:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 09:13:58 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Od piątku od południa więc ~3 dni w te mrozy. Ale to samochodzik używany
    > na zakupy. Nawet używany codziennie, jedzie 2km, stoi, wraca 2km stoi do
    > następnego dnia. Akku nie ma się kiedy w nim naładować.
    >
    > Wczoraj naładowałem (po 5h był już pełny, a przynajmniej wcześniej nie
    > patrzyłem ?\_( ° ?? °)_/?). Pojechała żona 2km na zakupy i z powrotem.
    > Dzisiaj rano miernik pokazuje 11,98V.

    Nadal troche mało.
    Miernik, pobór prądu rano przy pomiarze?

    Odpalił, więc nie jest źle.

    J.

  • 36. Data: 2024-01-10 13:04:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-10 o 10:16, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > mi się grzać miski olejowej (problem, bo mogę to robić tylko u siebie),
    > to sobie poczekam aż temperatura wzrośnie.

    Poszukaj innej przyczyny.

  • 37. Data: 2024-01-10 13:23:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.01.2024 o 13:04, cef pisze:

    > Poszukaj innej przyczyny.

    Nie ma innej :) Sprawdzone. Wystarczy, że jest -5C i silnik odpala.
    Zrobi z 5 obrotów, nabierze prędkości, ciśnienie się wytworzy.

    Jak kiedyś miałem syntetyk, to przy -15C miał problem.
    Gdybyś pytał o rozrusznik, to jest w stanie idealnym, pompa też. Przy
    temperaturze 0C silnik odpala w 1 sekundę na jeden obrót. Musiałbyś
    usłyszeć jak "kręci" przy -10C. Nie ma szans na wytworzenie ciśnienia.
    Gdybyś pytał czy po 2 tygodniach odpali bez dodatkowego ładowania
    akumulatora?
    Oczywiście, warunkiem jest nie niżej niż -5C.

    Ma tak od +/-5 lat i drugi/nowy akumulator. Raz zachciało mi się dokonać
    pomiarów i podłączyć dodatkowe zasilanie. Efekt podobny. Prędzej spalę
    rozrusznik nim odpalę silnik. Oleju na syntetyk nie będę zmieniał.
    Przyzwyczaiłem się a takie mrozy u mnie są krótkie i rzadkie.

    Tak generalnie, to powinna być tam fabrycznie grzałka do miski olejowej
    ale producent poskąpił a ja nie będę przerabiał/montował.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 38. Data: 2024-01-10 13:42:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 13:23:03 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > Gdybyś pytał o rozrusznik, to jest w stanie idealnym, pompa też. Przy
    > temperaturze 0C silnik odpala w 1 sekundę na jeden obrót.

    A jaki olej był przewidziany fabrycznie?

    > Musiałbyś
    > usłyszeć jak "kręci" przy -10C. Nie ma szans na wytworzenie ciśnienia.

    Rozumiem, ze powoli.
    Ale czy pompie to przeszkadza?
    Jak szczelna, to chyba nie powinno, jak ma luzy, to nie jest idealna
    :-)
    Tam jest klasyczna pompa wtryskowa, czy CR ?

    > Gdybyś pytał czy po 2 tygodniach odpali bez dodatkowego ładowania
    > akumulatora?
    > Oczywiście, warunkiem jest nie niżej niż -5C.

    Moje diesle odpalały przy ~ -15C. Ale w Suwałkach też odpalają.
    I autobusy odpalają, i pługi snieżne, i odpalały nawet na mineralnym
    oleju.

> [...]
    > rozrusznik nim odpalę silnik. Oleju na syntetyk nie będę zmieniał.
    > Przyzwyczaiłem się a takie mrozy u mnie są krótkie i rzadkie.

    Ale przez 5 lat nie zmieniłes oleju?

    > Tak generalnie, to powinna być tam fabrycznie grzałka do miski olejowej
    > ale producent poskąpił a ja nie będę przerabiał/montował.

    Moje diesle miały świece żarowe.

    A mondeo to miał nawet podgrzewacz paliwa, takie małe pudełko, nie
    wiem czy istotne przy mojej zimie :-)

    Bardzo wolno kręci?

    Może jednak zmienic markę oleju ...

    J.

  • 39. Data: 2024-01-10 13:44:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 10:16:56 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > mi się grzać miski olejowej (problem, bo mogę to robić tylko u siebie),
    > to sobie poczekam aż temperatura wzrośnie.

    A to 12.2V to przed wejsciem do samochodu, w czasie kręcenia,
    czy w czasie grzania tej grzałki powietrza?

    Bo spoczynkowo ... kiepski wynik.

    J.

  • 40. Data: 2024-01-10 13:45:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 09:52:28 +0100, cef wrote:

> [...]
    > przyniosłem do domu było 11,35V a po kilkugodzinnym
    > staniu (bez ładowania) się wzrosło do 11,70V. Ciekawe czy odpali jak się

    Może, ale próba rozładowała go jeszcze bardziej.

    Nie liczyłbym na odpalenie.

    J.