-
41. Data: 2024-01-10 14:08:14
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 10.01.2024 o 13:42, J.F pisze:
[...]
>>> Poszukaj innej przyczyny.
>>
>> Nie ma innej :) Sprawdzone. Wystarczy, że jest -5C i silnik odpala.
>> Zrobi z 5 obrotów, nabierze prędkości, ciśnienie się wytworzy.
>>
>> Jak kiedyś miałem syntetyk, to przy -15C miał problem.
>> Gdybyś pytał o rozrusznik, to jest w stanie idealnym, pompa też. Przy
>> temperaturze 0C silnik odpala w 1 sekundę na jeden obrót.
>
> A jaki olej był przewidziany fabrycznie?
Łomatko. Kosmiczny? Pewnie, że syntetyk.
>
>> Musiałbyś
>> usłyszeć jak "kręci" przy -10C. Nie ma szans na wytworzenie ciśnienia.
>
> Rozumiem, ze powoli.
Nie szybko i w bok :> Kurwa.
> Tam jest klasyczna pompa wtryskowa, czy CR ?
CR
>> Ma tak od +/-5 lat i drugi/nowy akumulator. Raz zachciało mi się dokonać
>> pomiarów i podłączyć dodatkowe zasilanie. Efekt podobny. Prędzej spalę
>> rozrusznik nim odpalę silnik. Oleju na syntetyk nie będę zmieniał.
>> Przyzwyczaiłem się a takie mrozy u mnie są krótkie i rzadkie.
>
> Ale przez 5 lat nie zmieniłes oleju?
Nie było mrozów w zeszłym roku, to nie było problemu. Przejście z
półsyntetyka na syntetyk przy przebiegu 250kk nie jest wskazane.
Fakt taki, że miałem zmienić olej ostatnio ale mi się nie chciało (na
nowy) i mam już zużyty a zatem bardziej gęsty.
>
>> Tak generalnie, to powinna być tam fabrycznie grzałka do miski olejowej
>> ale producent poskąpił a ja nie będę przerabiał/montował.
>
> Moje diesle miały świece żarowe.
Tutaj jest grzałka powietrza na wlocie...ale to niewiele zmienia.
> Bardzo wolno kręci?
Nie kurwa, wiruje jak bączek :> Coś Ci się stało w logikę, że takie
pytanie leci?
>
> Może jednak zmienic markę oleju ...
No nie bardzo. Jak mam robić płukanki i bawić się w zgaduj/zgadulę czy
mi uszczelki wytrzymają, to wolę nie zmieniać.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
42. Data: 2024-01-10 15:41:17
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 09.01.2024 o 23:06, PiteR pisze:
> in <news:unkc3i$6dq$1$Dykus@news.chmurka.net>
> user Dykus pisze tak:
>
>> Witam,
>>
>> W dniu 06.01.2024 o 22:32, PiteR pisze:
>>
>>> mam tymbarki 2L w samochodzie, zapomniałem zabrać będzie zapach
>>> mięta japko ;)
>>
>> Mi elektryk "nie odpalił". Padł aku 12V. Nie wiem po jaką cholerę
>> wciskają tam ten akumulator zamiast przetwornicy DC/DC... tak
>> prościej homologować?
>
> Chyba nie jesteś elektrykiem ;) Chodzi np o separacje obwodów.
> Dwa stawy połączone strumykiem.
>
> Użytkownik-bogaty-debil z czołem nie skażonym zmarszczką, humanista
> dwie lewe ręce albo jeszcze lepiej jego pustak blondi wyładuje duży
> akku do zera na pustyni i zasłabnie od upału. Mały akku pozwoli
> zadzwonić po pomoc (ET call home) do centrali.
To przecież aku nie jest rozładowany do zera kiedy dochodzi do jego
odcięcia i jakby nawet trzeba było zostawić dodatkową 1kWh to to jest
zaledwie 1/50 pojemności typowego elektryka.
>
> Z tej przetwornicy można by brać 12v mały prąd ale mały aku zapewnia
> akumulację i w razie potrzeby 500A bo np wycieraczki mają ciężko bo
> śnieg, bo ABS musi działać do końca, bo wspoaganie kiery.
>
No ale to by była tylko kwestia ile kosztuje przetwornica 5kW. Może jest.
-
43. Data: 2024-01-10 16:36:35
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 10 Jan 2024 14:08:14 +0100, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 10.01.2024 o 13:42, J.F pisze:
> [...]
>>>> Poszukaj innej przyczyny.
>>>
>>> Nie ma innej :) Sprawdzone. Wystarczy, Ĺźe jest -5C i silnik odpala.
>>> Zrobi z 5 obrotĂłw, nabierze prÄdkoĹci, ciĹnienie siÄ wytworzy.
>>>
>>> Jak kiedyĹ miaĹem syntetyk, to przy -15C miaĹ problem.
>>> GdybyĹ pytaĹ o rozrusznik, to jest w stanie idealnym, pompa teĹź. Przy
>>> temperaturze 0C silnik odpala w 1 sekundÄ na jeden obrĂłt.
>>
>> A jaki olej byĹ przewidziany fabrycznie?
>
> Ĺomatko. Kosmiczny? Pewnie, Ĺźe syntetyk.
Takie pewne to wcale nie jest.
>>> MusiaĹbyĹ
>>> usĹyszeÄ jak "krÄci" przy -10C. Nie ma szans na wytworzenie ciĹnienia.
>>
>> Rozumiem, ze powoli.
>
> Nie szybko i w bok :> Kurwa.
>
>> Tam jest klasyczna pompa wtryskowa, czy CR ?
>
> CR
>
>>> Ma tak od +/-5 lat i drugi/nowy akumulator. Raz zachciaĹo mi siÄ dokonaÄ
>>> pomiarĂłw i podĹÄ czyÄ dodatkowe zasilanie. Efekt podobny. PrÄdzej spalÄ
>>> rozrusznik nim odpalÄ silnik. Oleju na syntetyk nie bÄdÄ zmieniaĹ.
>>> PrzyzwyczaiĹem siÄ a takie mrozy u mnie sÄ krĂłtkie i rzadkie.
>>
>> Ale przez 5 lat nie zmieniĹes oleju?
>
> Nie byĹo mrozĂłw w zeszĹym roku, to nie byĹo problemu. PrzejĹcie z
> pĂłĹsyntetyka na syntetyk przy przebiegu 250kk nie jest wskazane.
> Fakt taki, Ĺźe miaĹem zmieniÄ olej ostatnio ale mi siÄ nie chciaĹo (na
> nowy) i mam juĹź zuĹźyty a zatem bardziej gÄsty.
>>
>>> Tak generalnie, to powinna byÄ tam fabrycznie grzaĹka do miski olejowej
>>> ale producent poskÄ piĹ a ja nie bÄdÄ przerabiaĹ/montowaĹ.
>>
>> Bardzo wolno krÄci?
>
> Nie kurwa, wiruje jak bÄ czek :> CoĹ Ci siÄ staĹo w logikÄ, Ĺźe takie
> pytanie leci?
Po prostu nie bardzo sobie wyobrazam.
Kiedys na mineralnych ludzie jezdzili.
>> MoĹźe jednak zmienic markÄ oleju ...
>
> No nie bardzo. Jak mam robiÄ pĹukanki i bawiÄ siÄ w zgaduj/zgadulÄ czy
> mi uszczelki wytrzymajÄ , to wolÄ nie zmieniaÄ.
Ale to zĹy olej jest, ten co go masz :-)
I zaraz tam pĹukanki ... normalnie zmieniasz, stary wylewajÄ , nowy
wlewajÄ , na 99.999% nic sie nie stanie :-)
W ogole od wielu lat w USA jakas moda na strasznie rzadkie oleje,
ale nie wiem, czy do Kia dotarĹa.
J.
-
44. Data: 2024-01-10 16:54:17
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 10.01.2024 o 16:36, J.F pisze:
[...]
>>> Bardzo wolno kręci?
>>
>> Nie kurwa, wiruje jak bączek :> Coś Ci się stało w logikę, że takie
>> pytanie leci?
>
> Po prostu nie bardzo sobie wyobrazam.
> Kiedys na mineralnych ludzie jezdzili.
Do dzisiaj jeżdżą. U mnie jest micha olejowa na 6,5l oleju (sporo) i
tyle włazi. Wał jest przy tej temperaturze w takim oleju jak w smole.
Może gdyby nie było tyle, to by lżej się kręcił.
>
>>> Może jednak zmienic markę oleju ...
>>
>> No nie bardzo. Jak mam robić płukanki i bawić się w zgaduj/zgadulę czy
>> mi uszczelki wytrzymają, to wolę nie zmieniać.
>
> Ale to zły olej jest, ten co go masz :-)
Mam Agip 10w40/półsyntetyk, oryginał ma być 5w30 syntetyk. Problem w
tym, że syntetyk przy mrozie nie gęstnieje tak, jak półsynetyk.
>
> I zaraz tam płukanki ... normalnie zmieniasz, stary wylewają, nowy
> wlewają, na 99.999% nic sie nie stanie :-)
Nono, widziałem już takich co uwierzyli :D
>
> W ogole od wielu lat w USA jakas moda na strasznie rzadkie oleje,
> ale nie wiem, czy do Kia dotarła.
Dotarła już dawno.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
45. Data: 2024-01-10 17:37:51
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 10 Jan 2024 16:54:17 +0100, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 10.01.2024 o 16:36, J.F pisze:
> [...]
>>>> Bardzo wolno krÄci?
>>>
>>> Nie kurwa, wiruje jak bÄ czek :> CoĹ Ci siÄ staĹo w logikÄ, Ĺźe takie
>>> pytanie leci?
>>
>> Po prostu nie bardzo sobie wyobrazam.
>> Kiedys na mineralnych ludzie jezdzili.
>
> Do dzisiaj jeĹźdĹźÄ . U mnie jest micha olejowa na 6,5l oleju (sporo) i
> tyle wĹazi. WaĹ jest przy tej temperaturze w takim oleju jak w smole.
> MoĹźe gdyby nie byĹo tyle, to by lĹźej siÄ krÄciĹ.
Sporo, ale czy on sie tam w tym oleju krÄci?
Bo imo - nawet przy 3000rpm, to byĹy juz spore opory.
Czy to nie jest tak, ze nawet nie dotyka?
>>>> MoĹźe jednak zmienic markÄ oleju ...
>>>
>>> No nie bardzo. Jak mam robiÄ pĹukanki i bawiÄ siÄ w zgaduj/zgadulÄ czy
>>> mi uszczelki wytrzymajÄ , to wolÄ nie zmieniaÄ.
>>
>> Ale to zĹy olej jest, ten co go masz :-)
>
> Mam Agip 10w40/pĂłĹsyntetyk, oryginaĹ ma byÄ 5w30 syntetyk. Problem w
> tym, Ĺźe syntetyk przy mrozie nie gÄstnieje tak, jak pĂłĹsynetyk.
No ale to 5W i 10W mĂłwi, jaki jest gÄsty na mrozie.
>> I zaraz tam pĹukanki ... normalnie zmieniasz, stary wylewajÄ , nowy
>> wlewajÄ , na 99.999% nic sie nie stanie :-)
> Nono, widziaĹem juĹź takich co uwierzyli :D
Jakby byĹo mniej %, to by ich byĹo peĹno :-)
>> W ogole od wielu lat w USA jakas moda na strasznie rzadkie oleje,
>> ale nie wiem, czy do Kia dotarĹa.
>
> DotarĹa juĹź dawno.
Ale 5w30 to jeszcze nie taki rzadki ...
J.
-
46. Data: 2024-01-10 18:17:09
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 10.01.2024 o 17:37, J.F pisze:
> Ale 5w30 to jeszcze nie taki rzadki ...
>
Kurwa.
https://www.tiktok.com/@fortepolska/video/7133487960
762158342
https://youtu.be/Ga1_hEQeZDM
Se zobacz.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
47. Data: 2024-01-10 18:35:52
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 10 Jan 2024 18:17:09 +0100, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 10.01.2024 o 17:37, J.F pisze:
>> Ale 5w30 to jeszcze nie taki rzadki ...
>>
> Kurwa.
> https://www.tiktok.com/@fortepolska/video/7133487960
762158342
>
> https://youtu.be/Ga1_hEQeZDM
>
> Se zobacz.
W uzyciu jest jeszcze 0W-20.
A nawet 0W-10.
J.
-
48. Data: 2024-01-10 18:36:42
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: Dykus <d...@s...wp.pl>
W dniu 09.01.2024 o 23:06, PiteR pisze:
> Chyba nie jesteś elektrykiem ;) Chodzi np o separacje obwodów.
> Dwa stawy połączone strumykiem.
Coś tam wiem, ale tutaj łączymy zaawansowaną baterię monitorowaną na
miliony sposobów, z prostym akumulatorem, niby awaryjnym, a który jak
się okazuje pada jako pierwszy...
Ale rozumiem kwestie bezpieczeństwa, czyli gdzieś tam ta "homologacja",
być może aku trakcyjny po wyłączeniu samochodu jest w specjalny sposób
odłączany...
Brakuje trybu serwisowego - przytrzymaj klawisz, to Ci ten aku 12V z
trakcyjnego podładujemy... :)
> Mały akku pozwoli zadzwonić po pomoc (ET call home) do centrali.
Tu może być sens, że podczas wypadku aku trakcyjny jest np. z automatu
odłączany i dzwoni z aku 12V.
> Z tej przetwornicy można by brać 12v mały prąd ale mały aku zapewnia
> akumulację i w razie potrzeby 500A bo np wycieraczki mają ciężko bo
> śnieg, bo ABS musi działać do końca, bo wspoaganie kiery.
Widzisz, problem taki, że jak takie auto ze zdechłym aku 12V odpali się
przez kable, to później już działa bez żadnych problemów i nie brakuje
prądu na ABS (nie w sytuacji awaryjnej), wspomaganie czy wszelakie
grzałki...
Ciekawe jak to mają rozwiązane w swoich samochodach chińczyki na swoim
rynku. I dlaczego ten aku padł po 2-3 latach...
--
Pozdrawiam,
Dykus.
-
49. Data: 2024-01-10 18:43:59
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 10-01-2024 o 18:36, Dykus pisze:
> W dniu 09.01.2024 o 23:06, PiteR pisze:
>
>> Chyba nie jesteś elektrykiem ;) Chodzi np o separacje obwodów.
>> Dwa stawy połączone strumykiem.
>
> Coś tam wiem, ale tutaj łączymy zaawansowaną baterię monitorowaną na
> miliony sposobów, z prostym akumulatorem, niby awaryjnym, a który jak
> się okazuje pada jako pierwszy...
>
> Ale rozumiem kwestie bezpieczeństwa, czyli gdzieś tam ta "homologacja",
> być może aku trakcyjny po wyłączeniu samochodu jest w specjalny sposób
> odłączany...
W ogóle nie jest włączony.
Dopiero włącza go elektryka 12V, w razie potrzeby.
>
> Brakuje trybu serwisowego - przytrzymaj klawisz, to Ci ten aku 12V z
> trakcyjnego podładujemy... :)
Brakuje dobrze napisanego softu dbającego i ten aku 12V.
Tylko tyle.
Niby aku się podładowuje, ale jak widać za rzadko i w złych momentach.
> Widzisz, problem taki, że jak takie auto ze zdechłym aku 12V odpali się
> przez kable, to później już działa bez żadnych problemów i nie brakuje
> prądu na ABS (nie w sytuacji awaryjnej), wspomaganie czy wszelakie
> grzałki...
No tak, potrzeba tylko tyle prądu, do uruchomienia instalacji wysokiego
napięcia.
Potem już zacznie się ładowanie 12V, jak każdy normalny samochód (w tym
ice), więc auto będzie normalnie jeździć.
-
50. Data: 2024-01-10 18:47:19
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 10.01.2024 o 18:35, J.F pisze:
>>> Ale 5w30 to jeszcze nie taki rzadki ...
>>>
>> Kurwa.
>> https://www.tiktok.com/@fortepolska/video/7133487960
762158342
>>
>> https://youtu.be/Ga1_hEQeZDM
>>
>> Se zobacz.
>
> W uzyciu jest jeszcze 0W-20.
> A nawet 0W-10.
>
Producent zaleca u mnie 5w30 więc nie kombinuję na rzadszy niż mam obecnie.
Jak już pisałem, te kilka dni w roku, nie jest dla mnie problemem i mam
czym jeździć jeszcze :) Raczej piszę do tych, którzy mogą mieć podobne
problemy, że nie jest winna instalacja elektryczna w ciężkim rozruchu a
niewłaściwy olej.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>