eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mróz
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 94

  • 41. Data: 2024-01-10 14:08:14
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.01.2024 o 13:42, J.F pisze:
    [...]
    >>> Poszukaj innej przyczyny.
    >>
    >> Nie ma innej :) Sprawdzone. Wystarczy, że jest -5C i silnik odpala.
    >> Zrobi z 5 obrotów, nabierze prędkości, ciśnienie się wytworzy.
    >>
    >> Jak kiedyś miałem syntetyk, to przy -15C miał problem.
    >> Gdybyś pytał o rozrusznik, to jest w stanie idealnym, pompa też. Przy
    >> temperaturze 0C silnik odpala w 1 sekundę na jeden obrót.
    >
    > A jaki olej był przewidziany fabrycznie?

    Łomatko. Kosmiczny? Pewnie, że syntetyk.
    >
    >> Musiałbyś
    >> usłyszeć jak "kręci" przy -10C. Nie ma szans na wytworzenie ciśnienia.
    >
    > Rozumiem, ze powoli.

    Nie szybko i w bok :> Kurwa.

    > Tam jest klasyczna pompa wtryskowa, czy CR ?

    CR

    >> Ma tak od +/-5 lat i drugi/nowy akumulator. Raz zachciało mi się dokonać
    >> pomiarów i podłączyć dodatkowe zasilanie. Efekt podobny. Prędzej spalę
    >> rozrusznik nim odpalę silnik. Oleju na syntetyk nie będę zmieniał.
    >> Przyzwyczaiłem się a takie mrozy u mnie są krótkie i rzadkie.
    >
    > Ale przez 5 lat nie zmieniłes oleju?

    Nie było mrozów w zeszłym roku, to nie było problemu. Przejście z
    półsyntetyka na syntetyk przy przebiegu 250kk nie jest wskazane.
    Fakt taki, że miałem zmienić olej ostatnio ale mi się nie chciało (na
    nowy) i mam już zużyty a zatem bardziej gęsty.
    >
    >> Tak generalnie, to powinna być tam fabrycznie grzałka do miski olejowej
    >> ale producent poskąpił a ja nie będę przerabiał/montował.
    >
    > Moje diesle miały świece żarowe.

    Tutaj jest grzałka powietrza na wlocie...ale to niewiele zmienia.

    > Bardzo wolno kręci?

    Nie kurwa, wiruje jak bączek :> Coś Ci się stało w logikę, że takie
    pytanie leci?
    >
    > Może jednak zmienic markę oleju ...

    No nie bardzo. Jak mam robić płukanki i bawić się w zgaduj/zgadulę czy
    mi uszczelki wytrzymają, to wolę nie zmieniać.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 42. Data: 2024-01-10 15:41:17
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.01.2024 o 23:06, PiteR pisze:
    > in <news:unkc3i$6dq$1$Dykus@news.chmurka.net>
    > user Dykus pisze tak:
    >
    >> Witam,
    >>
    >> W dniu 06.01.2024 o 22:32, PiteR pisze:
    >>
    >>> mam tymbarki 2L w samochodzie, zapomniałem zabrać będzie zapach
    >>> mięta japko ;)
    >>
    >> Mi elektryk "nie odpalił". Padł aku 12V. Nie wiem po jaką cholerę
    >> wciskają tam ten akumulator zamiast przetwornicy DC/DC... tak
    >> prościej homologować?
    >
    > Chyba nie jesteś elektrykiem ;) Chodzi np o separacje obwodów.
    > Dwa stawy połączone strumykiem.
    >
    > Użytkownik-bogaty-debil z czołem nie skażonym zmarszczką, humanista
    > dwie lewe ręce albo jeszcze lepiej jego pustak blondi wyładuje duży
    > akku do zera na pustyni i zasłabnie od upału. Mały akku pozwoli
    > zadzwonić po pomoc (ET call home) do centrali.

    To przecież aku nie jest rozładowany do zera kiedy dochodzi do jego
    odcięcia i jakby nawet trzeba było zostawić dodatkową 1kWh to to jest
    zaledwie 1/50 pojemności typowego elektryka.

    >
    > Z tej przetwornicy można by brać 12v mały prąd ale mały aku zapewnia
    > akumulację i w razie potrzeby 500A bo np wycieraczki mają ciężko bo
    > śnieg, bo ABS musi działać do końca, bo wspoaganie kiery.
    >

    No ale to by była tylko kwestia ile kosztuje przetwornica 5kW. Może jest.


  • 43. Data: 2024-01-10 16:36:35
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 14:08:14 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 10.01.2024 o 13:42, J.F pisze:
    > [...]
    >>>> Poszukaj innej przyczyny.
    >>>
    >>> Nie ma innej :) Sprawdzone. Wystarczy, Ĺźe jest -5C i silnik odpala.
    >>> Zrobi z 5 obrotów, nabierze prędkości, ciśnienie się wytworzy.
    >>>
    >>> Jak kiedyś miałem syntetyk, to przy -15C miał problem.
    >>> Gdybyś pytał o rozrusznik, to jest w stanie idealnym, pompa też. Przy
    >>> temperaturze 0C silnik odpala w 1 sekundę na jeden obrót.
    >>
    >> A jaki olej był przewidziany fabrycznie?
    >
    > Łomatko. Kosmiczny? Pewnie, şe syntetyk.

    Takie pewne to wcale nie jest.

    >>> Musiałbyś
    >>> usłyszeć jak "kręci" przy -10C. Nie ma szans na wytworzenie ciśnienia.
    >>
    >> Rozumiem, ze powoli.
    >
    > Nie szybko i w bok :> Kurwa.
    >
    >> Tam jest klasyczna pompa wtryskowa, czy CR ?
    >
    > CR
    >
    >>> Ma tak od +/-5 lat i drugi/nowy akumulator. Raz zachciało mi się dokonać
    >>> pomiarów i podłączyć dodatkowe zasilanie. Efekt podobny. Prędzej spalę
    >>> rozrusznik nim odpalę silnik. Oleju na syntetyk nie będę zmieniał.
    >>> Przyzwyczaiłem się a takie mrozy u mnie są krótkie i rzadkie.
    >>
    >> Ale przez 5 lat nie zmieniłes oleju?
    >
    > Nie było mrozów w zeszłym roku, to nie było problemu. Przejście z
    > półsyntetyka na syntetyk przy przebiegu 250kk nie jest wskazane.
    > Fakt taki, że miałem zmienić olej ostatnio ale mi się nie chciało (na
    > nowy) i mam już zużyty a zatem bardziej gęsty.
    >>
    >>> Tak generalnie, to powinna być tam fabrycznie grzałka do miski olejowej
    >>> ale producent poskąpił a ja nie będę przerabiał/montował.
    >>
    >> Bardzo wolno kręci?
    >
    > Nie kurwa, wiruje jak bączek :> Coś Ci się stało w logikę, że takie
    > pytanie leci?

    Po prostu nie bardzo sobie wyobrazam.
    Kiedys na mineralnych ludzie jezdzili.

    >> Może jednak zmienic markę oleju ...
    >
    > No nie bardzo. Jak mam robić płukanki i bawić się w zgaduj/zgadulę czy
    > mi uszczelki wytrzymają, to wolę nie zmieniać.

    Ale to zły olej jest, ten co go masz :-)

    I zaraz tam płukanki ... normalnie zmieniasz, stary wylewają, nowy
    wlewają, na 99.999% nic sie nie stanie :-)

    W ogole od wielu lat w USA jakas moda na strasznie rzadkie oleje,
    ale nie wiem, czy do Kia dotarła.

    J.


  • 44. Data: 2024-01-10 16:54:17
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.01.2024 o 16:36, J.F pisze:
    [...]
    >>> Bardzo wolno kręci?
    >>
    >> Nie kurwa, wiruje jak bączek :> Coś Ci się stało w logikę, że takie
    >> pytanie leci?
    >
    > Po prostu nie bardzo sobie wyobrazam.
    > Kiedys na mineralnych ludzie jezdzili.

    Do dzisiaj jeżdżą. U mnie jest micha olejowa na 6,5l oleju (sporo) i
    tyle włazi. Wał jest przy tej temperaturze w takim oleju jak w smole.
    Może gdyby nie było tyle, to by lżej się kręcił.
    >
    >>> Może jednak zmienic markę oleju ...
    >>
    >> No nie bardzo. Jak mam robić płukanki i bawić się w zgaduj/zgadulę czy
    >> mi uszczelki wytrzymają, to wolę nie zmieniać.
    >
    > Ale to zły olej jest, ten co go masz :-)

    Mam Agip 10w40/półsyntetyk, oryginał ma być 5w30 syntetyk. Problem w
    tym, że syntetyk przy mrozie nie gęstnieje tak, jak półsynetyk.
    >
    > I zaraz tam płukanki ... normalnie zmieniasz, stary wylewają, nowy
    > wlewają, na 99.999% nic sie nie stanie :-)

    Nono, widziałem już takich co uwierzyli :D
    >
    > W ogole od wielu lat w USA jakas moda na strasznie rzadkie oleje,
    > ale nie wiem, czy do Kia dotarła.

    Dotarła już dawno.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 45. Data: 2024-01-10 17:37:51
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 16:54:17 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 10.01.2024 o 16:36, J.F pisze:
    > [...]
    >>>> Bardzo wolno kręci?
    >>>
    >>> Nie kurwa, wiruje jak bączek :> Coś Ci się stało w logikę, że takie
    >>> pytanie leci?
    >>
    >> Po prostu nie bardzo sobie wyobrazam.
    >> Kiedys na mineralnych ludzie jezdzili.
    >
    > Do dzisiaj jeżdżą. U mnie jest micha olejowa na 6,5l oleju (sporo) i
    > tyle włazi. Wał jest przy tej temperaturze w takim oleju jak w smole.
    > Może gdyby nie było tyle, to by lżej się kręcił.

    Sporo, ale czy on sie tam w tym oleju kręci?
    Bo imo - nawet przy 3000rpm, to były juz spore opory.
    Czy to nie jest tak, ze nawet nie dotyka?

    >>>> Może jednak zmienic markę oleju ...
    >>>
    >>> No nie bardzo. Jak mam robić płukanki i bawić się w zgaduj/zgadulę czy
    >>> mi uszczelki wytrzymają, to wolę nie zmieniać.
    >>
    >> Ale to zły olej jest, ten co go masz :-)
    >
    > Mam Agip 10w40/półsyntetyk, oryginał ma być 5w30 syntetyk. Problem w
    > tym, że syntetyk przy mrozie nie gęstnieje tak, jak półsynetyk.

    No ale to 5W i 10W mówi, jaki jest gęsty na mrozie.

    >> I zaraz tam płukanki ... normalnie zmieniasz, stary wylewają, nowy
    >> wlewają, na 99.999% nic sie nie stanie :-)
    > Nono, widziałem już takich co uwierzyli :D

    Jakby było mniej %, to by ich było pełno :-)

    >> W ogole od wielu lat w USA jakas moda na strasznie rzadkie oleje,
    >> ale nie wiem, czy do Kia dotarła.
    >
    > Dotarła już dawno.

    Ale 5w30 to jeszcze nie taki rzadki ...

    J.


  • 46. Data: 2024-01-10 18:17:09
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.01.2024 o 17:37, J.F pisze:

    > Ale 5w30 to jeszcze nie taki rzadki ...
    >
    Kurwa.
    https://www.tiktok.com/@fortepolska/video/7133487960
    762158342

    https://youtu.be/Ga1_hEQeZDM

    Se zobacz.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 47. Data: 2024-01-10 18:35:52
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 18:17:09 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 10.01.2024 o 17:37, J.F pisze:
    >> Ale 5w30 to jeszcze nie taki rzadki ...
    >>
    > Kurwa.
    > https://www.tiktok.com/@fortepolska/video/7133487960
    762158342
    >
    > https://youtu.be/Ga1_hEQeZDM
    >
    > Se zobacz.

    W uzyciu jest jeszcze 0W-20.
    A nawet 0W-10.


    J.



  • 48. Data: 2024-01-10 18:36:42
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    W dniu 09.01.2024 o 23:06, PiteR pisze:

    > Chyba nie jesteś elektrykiem ;) Chodzi np o separacje obwodów.
    > Dwa stawy połączone strumykiem.

    Coś tam wiem, ale tutaj łączymy zaawansowaną baterię monitorowaną na
    miliony sposobów, z prostym akumulatorem, niby awaryjnym, a który jak
    się okazuje pada jako pierwszy...

    Ale rozumiem kwestie bezpieczeństwa, czyli gdzieś tam ta "homologacja",
    być może aku trakcyjny po wyłączeniu samochodu jest w specjalny sposób
    odłączany...

    Brakuje trybu serwisowego - przytrzymaj klawisz, to Ci ten aku 12V z
    trakcyjnego podładujemy... :)


    > Mały akku pozwoli zadzwonić po pomoc (ET call home) do centrali.

    Tu może być sens, że podczas wypadku aku trakcyjny jest np. z automatu
    odłączany i dzwoni z aku 12V.


    > Z tej przetwornicy można by brać 12v mały prąd ale mały aku zapewnia
    > akumulację i w razie potrzeby 500A bo np wycieraczki mają ciężko bo
    > śnieg, bo ABS musi działać do końca, bo wspoaganie kiery.

    Widzisz, problem taki, że jak takie auto ze zdechłym aku 12V odpali się
    przez kable, to później już działa bez żadnych problemów i nie brakuje
    prądu na ABS (nie w sytuacji awaryjnej), wspomaganie czy wszelakie
    grzałki...

    Ciekawe jak to mają rozwiązane w swoich samochodach chińczyki na swoim
    rynku. I dlaczego ten aku padł po 2-3 latach...


    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.




  • 49. Data: 2024-01-10 18:43:59
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-01-2024 o 18:36, Dykus pisze:
    > W dniu 09.01.2024 o 23:06, PiteR pisze:
    >
    >> Chyba nie jesteś elektrykiem ;) Chodzi np o separacje obwodów.
    >> Dwa stawy połączone strumykiem.
    >
    > Coś tam wiem, ale tutaj łączymy zaawansowaną baterię monitorowaną na
    > miliony sposobów, z prostym akumulatorem, niby awaryjnym, a który jak
    > się okazuje pada jako pierwszy...
    >
    > Ale rozumiem kwestie bezpieczeństwa, czyli gdzieś tam ta "homologacja",
    > być może aku trakcyjny po wyłączeniu samochodu jest w specjalny sposób
    > odłączany...

    W ogóle nie jest włączony.
    Dopiero włącza go elektryka 12V, w razie potrzeby.

    >
    > Brakuje trybu serwisowego - przytrzymaj klawisz, to Ci ten aku 12V z
    > trakcyjnego podładujemy... :)


    Brakuje dobrze napisanego softu dbającego i ten aku 12V.
    Tylko tyle.

    Niby aku się podładowuje, ale jak widać za rzadko i w złych momentach.

    > Widzisz, problem taki, że jak takie auto ze zdechłym aku 12V odpali się
    > przez kable, to później już działa bez żadnych problemów i nie brakuje
    > prądu na ABS (nie w sytuacji awaryjnej), wspomaganie czy wszelakie
    > grzałki...

    No tak, potrzeba tylko tyle prądu, do uruchomienia instalacji wysokiego
    napięcia.
    Potem już zacznie się ładowanie 12V, jak każdy normalny samochód (w tym
    ice), więc auto będzie normalnie jeździć.


  • 50. Data: 2024-01-10 18:47:19
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.01.2024 o 18:35, J.F pisze:

    >>> Ale 5w30 to jeszcze nie taki rzadki ...
    >>>
    >> Kurwa.
    >> https://www.tiktok.com/@fortepolska/video/7133487960
    762158342
    >>
    >> https://youtu.be/Ga1_hEQeZDM
    >>
    >> Se zobacz.
    >
    > W uzyciu jest jeszcze 0W-20.
    > A nawet 0W-10.
    >
    Producent zaleca u mnie 5w30 więc nie kombinuję na rzadszy niż mam obecnie.
    Jak już pisałem, te kilka dni w roku, nie jest dla mnie problemem i mam
    czym jeździć jeszcze :) Raczej piszę do tych, którzy mogą mieć podobne
    problemy, że nie jest winna instalacja elektryczna w ciężkim rozruchu a
    niewłaściwy olej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: