  • 21. Data: 2023-01-02 17:47:41
    Temat: Re: likwidacja 3G
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Obstawiam, że warunkiem uzyskania zgody regulatora na wyłączenie 3G
    > będzie postawienie na wieży szpeju LTE w miejsce UMTS. Na UMTS to ja
    > mam tylko Kindla, tego z ogólnoświatowym darmowym roamingiem. Ciekawe,
    > czy karta SIM zadziała z LTE.

    To nie jest kwestia innych wież. Szpej LTE jest na tych samych wieżach,
    tylko ma mniejszy zasięg.

    Operatorzy już bardzo dawno olali interior i koncentrują się na
    zapewnieniu jak najszybszej transmisji w dużych skupiskach ludzi.

    MJ

  • 22. Data: 2023-01-02 18:23:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > To nie jest kwestia innych wież. Szpej LTE jest na tych samych wieżach,
    > tylko ma mniejszy zasięg.

    Róznie bywa. LTE 450 zostało dane energetykom z tego powodu, że ma
    zasięg większy od "cywilnego", potrzebyje mniej wież, a wynikająca
    z tego mniejsza pojemność dla tych zastosowań wystarcza. To cywilne
    też ma "niskie" zakresy (800-900MHz), dobre dla interioru.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2023-01-02 18:25:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > To nie jest kwestia innych wież. Szpej LTE jest na tych samych wieżach,
    > tylko ma mniejszy zasięg.

    Róznie bywa. LTE 450 zostało dane energetykom z tego powodu, że ma
    zasięg większy od "cywilnego", potrzebuje mniej wież, a wynikająca

  • 24. Data: 2023-01-13 13:30:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > Zmieni się operatora na takiego, który nie wyłączy.

    Chyba że każdy wyłączy.

    --
    Nad brzegiem Nilu spotykają się dwa krokodyle.
    - No i jak poszło dzisiaj polowanie?

  • 25. Data: 2023-01-13 13:41:04
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze kogos zainteresuje - wylaczenie sieci 3G blisko

    A niech wyłączają. Utrzymuję jeden stary projekt (w zasadzie już tylko z
    dobrego serca, bo nie ma kto tego przejąć), który korzysta z urządzeń 3G
    i jak to padnie, to w końcu będę miał spokój.

    > Choc te ostatnie to raczej 2G, i jak widac - przetrwa dluzej.

    To dobrze. Bo nadal jako drugiego telefonu używam niezniszczalnej Nokii
    3330 (mam ją od 20 lat i działa jak nowa, tylko bateria się w pewnym
    momencie skończyła, ale zamienniki działają) i byłoby mi niemiło, jakby
    przestała działać.

    --
    Rozmawiaja dwie studentki:
    - Ktorego wolisz: Pawla, czy Karola ?