  • 11. Data: 2017-10-25 12:34:56
    Temat: Re: latarka
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-25 o 12:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "sundayman"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Jak ja mialem ~14 lat, to mi sie marzyla dobra latarka, a nie taka
    > plaska, bo ona do d* swiecila.

    Były dobre.
    Plastikowa, bodajże Kora się wabiła. Świeciła wąskim, ale mocnym snopem
    światła. Zwłaszcza, jak się założyło małe halogenowe żaróweczki, które
    wtedy zaczynały się już pojawiać.
    Kierowcy na drodze, jak się przyświeciło, to co najmniej z kilometra
    zmieniali długie na krótkie :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2017-10-25 13:27:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Były dobre.
    >Plastikowa, bodajże Kora się wabiła. Świeciła wąskim, ale mocnym
    >snopem światła.

    Moze ta plastikowa lepsza.
    Najlepsza jaka mialem byla na 4 R20, z duzym reflektorem rzedu 10-15
    cm srednicy.
    Oczywiscie byla z wada konstrukcyjna i wymagala drobnej przerobki.
    Taka "kompaktowa" z raczka - nie rura.

    Oczywiscie miala tez wady - duza, ciezka, baterie szybko zuzywa.
    Ale LED jeszcze dlugo nie moglo konkurowac :-)

    >Zwłaszcza, jak się założyło małe halogenowe żaróweczki, które wtedy
    >zaczynały się już pojawiać.

    A to ja chyba starszy :-(
    Masz ma mysli takie "bez gwintu" ? o, takie
    https://hurt.rowerystylowe.pl/products/view/7275/zar
    owka-48v-05a-pr13

    One chyba jeszcze nie byly halogenowe.
    Swoja droga ... ze tez krajowy przemysl wpadl na pomysl produkcji
    takich "nietypowych" zarowek ... ruskie wojsko takich uzywalo czy co ?
    Ta miala chyba 4.8V/0.5A ... wiec musialo lepiej swiecic niz 3.5V/0.3A
    :-)

    >Kierowcy na drodze, jak się przyświeciło, to co najmniej z kilometra
    >zmieniali długie na krótkie :)

    A to moze jeszcze pozniejsze czasy wspominasz - pojawily sie latarki z
    samochodowym halogenem, takie 55W.
    Tu oczywiscie akumulator na dlugo nie starczyl ... LED to jest jednak
    to ... szczegolnie, ze coraz lepsze robia.

    J.

  • 13. Data: 2017-10-25 14:27:57
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-10-25 10:27, zhbick wrote:

    > Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Centra tekturowa płaska z ogniwami zalewanymi z wierzchu smołą była zawsze

    W zasadzie masz rację, ale ja mieszkałem na takim zadupiu że przejściowo
    i tego towaru czasem brakowało.

    BTW na tymze zadupiu sklepowa z monopolowego potrafiła się spóźnić i nie
    otworzyć o 13.00

    Włodek

  • 14. Data: 2017-10-25 18:19:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

> [...]
    > cm srednicy.
    > Oczywiscie byla z wada konstrukcyjna i wymagala drobnej przerobki.

    Przedmiotem aukcji jest nigdy nie używana latarka DELFIN 1
    wyprodukowana przez firmę ELEKTRON w Starogardzie Gdańskim.

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/unikat-nowa-latar
    ka-delfin-1-elektron-i6075393849.html
    https://www.olx.pl/oferta/retro-prl-latarka-delfin-1
    -elektron-starogard-gd-3-sztuki-CID767-IDlO5jc.html
    https://olxpl-ring02.akamaized.net/images_tablicapl/
    523437194_1_261x203_retro-prl-latarka-delfin-1-elekt
    ron-starogard-gd-3-sztuki-gdynia.jpg
    https://f.allegroimg.com/s400/011d2d/874fb19346b387e
    6c026bcb1048f
    https://9.allegroimg.com/s400/0181cf/0f83ace74b24931
    d9a6a49903749
    http://retro.pewex.pl/473725
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/latarka-delfin-2-
    i6648935312.html;jsessionid=oivqrfbqwd1f1kcih6bw5460

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 15. Data: 2017-10-25 18:36:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    http://piterpro.private.pl/img/latarka_01.jpg
    http://piterpro.private.pl/img/latarka_02.jpg

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 16. Data: 2017-10-25 20:02:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    http://retro.pewex.pl/476105

    > Najlepsza jaka mialem byla na 4 R20, z duzym reflektorem rzedu 10-15 cm
    > srednicy.
    > Oczywiscie byla z wada konstrukcyjna i wymagala drobnej przerobki.
    > Taka "kompaktowa" z raczka - nie rura.

    Prawdopodobnie Elektron Delfin-1.
    Dwie komory na 2 szt. R20 każda, komory w układzie pionowym.
    Też miałem, zabierałem pod namiot i na pielgrzymki.
    Nazywaliśmy je "żelazkiem".

> [...]
    > Ale LED jeszcze dlugo nie moglo konkurowac :-)

    > A to ja chyba starszy :-(
    > Masz ma mysli takie "bez gwintu" ? o, takie

    Nie wiem, czy takie były w mocnych wersjach.
    Wydaje mi się, że to były "soczewkowe", badzo podobne do tych:

    http://www.zbigniew-audiovideo.pl/zarowki-do-latarek
    -i-lampek/7595-zar0347-zarowka-standard-22v-025a-soc
    zewka-e10-5901436802259.html

    albo krócej:

    http://tnij.at/zaroweczka

    > One chyba jeszcze nie byly halogenowe.

    Pamiętam, że z wyglądu były nieodróżnialne od zwykłych.

    > Swoja droga ... ze tez krajowy przemysl wpadl na pomysl produkcji takich
    > "nietypowych" zarowek ... ruskie wojsko takich uzywalo czy co ?
    > Ta miala chyba 4.8V/0.5A ... wiec musialo lepiej swiecic niz 3.5V/0.3A :-)

    Ba, różnica ponad dwukrotna.

    > A to moze jeszcze pozniejsze czasy wspominasz - pojawily sie latarki z
    > samochodowym halogenem, takie 55W.

    Nie, na pewno nie.
    Takie coś, to w Postrzeleńcach (oryg: "Goonies", 1985) mieli. Tylko, że
    świeciło im kilka sekund.

    http://www.filmweb.pl/film/Goonies-1985-10411

    > Tu oczywiscie akumulator na dlugo nie starczyl ... LED to jest jednak to
    > ... szczegolnie, ze coraz lepsze robia.

    No właśnie ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2017-10-25 20:21:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Prawdopodobnie Elektron Delfin-1.

    A dokladnie
    https://www.olx.pl/oferta/retro-prl-latarka-delfin-1
    -elektron-starogard-gd-3-sztuki-CID767-IDlO5jc.html

    ale gogiel znajduje jeszcze
    http://retro.pewex.pl/473725

    tej nie mialem.

    >Nazywaliśmy je "żelazkiem".

    Pasowalo :-)

    owka-48v-05a-pr13

    >Nie wiem, czy takie były w mocnych wersjach.

    W w/w Delfinie na pewno.

    >Wydaje mi się, że to były "soczewkowe", badzo podobne do tych:
    >http://www.zbigniew-audiovideo.pl/zarowki-do-latare
    k-i-lampek/7595-zar0347-zarowka-standard-22v-025a-so
    czewka-e10-5901436802259.html

    Te byly raczej mniejszej mocy, i w ogole swiecilo to tak sobie, bo
    soczewka zwykle byla krzywo.
    wersje halogenowe czy kryptonowe to sie chyba pojawily w nowym
    ustroju - i to z Chin/Tajwanu.

    halogenik masz tu
    http://www.zbigniew-audiovideo.pl/zarowki-do-latarek
    -i-lampek/535-zar0181-zarowka-halogenowa-do-szperacz
    a-urz0044-5901436742470.html
    ale on bez soczewki.

    >Ba, różnica ponad dwukrotna.

    Byly tez mniejsze zarowki tego typu ... ale ciagle mnie intryguje skad
    pomysl krajowej produkcji.

    >Nie, na pewno nie.
    >Takie coś, to w Postrzeleńcach (oryg: "Goonies", 1985) mieli. Tylko,
    >że świeciło im kilka sekund.
    >http://www.filmweb.pl/film/Goonies-1985-10411

    amerykanski film, to oni rozne rzeczy mogli miec :-)

    http://www.latarka.biz/latarka-halogenowa-sonca-refl
    ektor-akumulatorowy-jml-8888-p-474.html
    Prawie jak Delfin :-)

    O prosze, nawet wiecej tych kandeli niz tytulowa latarka ... ale czy
    one nie jakies chinskie ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-10-25 20:23:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sundayman pisze tak:

    > Jak miałem 10 lat, to moim marzeniem była latarka na płaską
    > bateryjkę, która miała 2 suwaki i można było zrobić czerwone i
    > zielone światło. To była kuśwa technologia a nie te jakieś
    > ledy-sredy !

    a to jedna z moich pierwszych latarek

    https://www.wykop.pl/wpis/13609329/kto-mial-gimbynie
    znajo-nostalgia/

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 19. Data: 2017-10-25 21:15:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Te z gwintem i soczewkami byly do latareczki na jedna baterie R6. Byly jeszcze z
    soczewka na wyzsze napiecie ale nie mialy gwintu tylko kolnierz. Byly one z tego co
    pamietam 3,7V/0,5A. Przy trzech bateriach R20 swiecily krotko ale zajebiscie. W
    zasadzie przy tych zarowkach baterie tez dzialaly krotko.

  • 20. Data: 2017-10-25 21:36:17
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > sundayman pisze tak:

    > a to jedna z moich pierwszych latarek