    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: latarka
    Date: Wed, 25 Oct 2017 20:02:41 +0200

    http://retro.pewex.pl/476105

    > Najlepsza jaka mialem byla na 4 R20, z duzym reflektorem rzedu 10-15 cm
    > srednicy.
    > Oczywiscie byla z wada konstrukcyjna i wymagala drobnej przerobki.
    > Taka "kompaktowa" z raczka - nie rura.

    Prawdopodobnie Elektron Delfin-1.
    Dwie komory na 2 szt. R20 każda, komory w układzie pionowym.
    Też miałem, zabierałem pod namiot i na pielgrzymki.
    Nazywaliśmy je "żelazkiem".

    > Oczywiscie miala tez wady - duza, ciezka, baterie szybko zuzywa.
    > Ale LED jeszcze dlugo nie moglo konkurowac :-)

    > A to ja chyba starszy :-(
    > Masz ma mysli takie "bez gwintu" ? o, takie
    > https://hurt.rowerystylowe.pl/products/view/7275/zar
    owka-48v-05a-pr13

    Nie wiem, czy takie były w mocnych wersjach.
    Wydaje mi się, że to były "soczewkowe", badzo podobne do tych:

    http://www.zbigniew-audiovideo.pl/zarowki-do-latarek
    -i-lampek/7595-zar0347-zarowka-standard-22v-025a-soc
    zewka-e10-5901436802259.html

    albo krócej:

    http://tnij.at/zaroweczka

    > One chyba jeszcze nie byly halogenowe.

    Pamiętam, że z wyglądu były nieodróżnialne od zwykłych.

    > Swoja droga ... ze tez krajowy przemysl wpadl na pomysl produkcji takich
    > "nietypowych" zarowek ... ruskie wojsko takich uzywalo czy co ?
    > Ta miala chyba 4.8V/0.5A ... wiec musialo lepiej swiecic niz 3.5V/0.3A :-)

    Ba, różnica ponad dwukrotna.

    > A to moze jeszcze pozniejsze czasy wspominasz - pojawily sie latarki z
    > samochodowym halogenem, takie 55W.

    Nie, na pewno nie.
    Takie coś, to w Postrzeleńcach (oryg: "Goonies", 1985) mieli. Tylko, że
    świeciło im kilka sekund.

    http://www.filmweb.pl/film/Goonies-1985-10411

    > Tu oczywiscie akumulator na dlugo nie starczyl ... LED to jest jednak to
    > ... szczegolnie, ze coraz lepsze robia.

    No właśnie ;)

    --
    Pozdrawiam.