  • 1. Data: 2012-03-11 14:05:39
    Temat: laser kolor HP 1312 - zasypany tonerem
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Dostałem "kombajn" kolorowy laser HP CM-1312nfi mfp - są tam 4 oddzielne
    tonery (z 4roma oddzielnymi wałkami "zielonymi") oraz wspólny "pas
    transmisyjny". Objaw - wali kartki szaro-żółte w całości, brudne z obu
    stron na raz, tryb czyszczenia nie pomaga.

    http://www.chip.pl/images/testy/drukarki/drukarki-la
    serowe-wielofunkcyjne-kolorowe/hp-color-laserjet-cm1
    312-mfp/50172_05.jpg

    Ostatni z tonerów - żółty - nie wiem czy był "podróbkowy" czy
    uszkodzony, czy coś - ale wysypał, cała drukarka upierdzielona tonerem
    na maksa, a z samego zasobnika, w okolicy wałka - sypie się ciągle przy
    każdym ruchu. Jednym słowem - toner na śmietnik. Pozostałe tonery też
    totalnie osyfione tym żółtym proszkiem- wciągnęło go wszędzie.

    Drukarkę oczyściłem, nie ma już nigdzie śladów żółtego proszku, trzeba
    by teraz kupić komplet nowych tonerów... i ta inwestycja jest wątpliwa,
    bo oryginał HP to ~1200zł, a podróbka ~400zł, i powstaje pytanie - czy
    upierdzielenie tonerem mogło cokolwiek uszkodzić?
    Czy brudzenie (wyciąganie tonera ile wlezie, ale nie przenoszenie go na
    papier) może wynikać z z uszkodzenia drukarki (np brak wysokiego
    napięcia elektryzującego pas transmisyjny)?
    Jeśli tak - to przy wspólnym pasie - czemu brudzi tylko żółty toner
    (ostatni w szeregu).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173