  • 1. Data: 2011-05-27 17:25:06
    Temat: laptop dell studio 1555 przegrzewanie
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    Eloł

    Kilka razy laptop mi sie wyłączył, zapewne z powodu przegrzania.
    Zainstalowałem Speed Fan coby mieć podgląd na temperatury.
    No i tam pokazuje mi takie zestawienie jak system nieobciążony:

    HDD 37C
    Temp1 51C
    Temp2 47C
    Temp3 50C
    Core0 41C
    Core1 43C

    Gdy włącze grę to najbardziej rosną te Temp1 do Temp3 a już
    najwięcej właśnie ten Temp3 do 98C max.
    Jak sprawdzić co to za podzespoły kryją się pod tymi symbolami?
    Może ktoś wie jaki jest standarowy schemat, który pokazuje Speed Fan?
    Ten Temp3 to karta graficzna czy może pamięć?
    Co zrobić żeby się tak nie grzało? Jakies radiatory na pamięć albo co?
    Laptop nie jest zakurzony, ma dobrą wentylację (stoi na klockach
    drewnianych) ;-)
    Konfiguracja to Dell Studio 1555 T4200 Karta ATI HD 4570. 3 giga ramu.
    (jedna kość 1 giga
    orginalana drugą włożyłem jakis miesiąć temu 2 giga Goodrama. System
    operacyjny Vista.

    Arch

  • 2. Data: 2011-05-27 18:11:41
    Temat: Re: laptop dell studio 1555 przegrzewanie
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Laptop nie jest zakurzony, ma dobrą wentylację (stoi na klockach
    > drewnianych) ;-)
    > Konfiguracja to Dell Studio 1555 T4200 Karta ATI HD 4570. 3 giga ramu.

    Nie wiem jak w Polsce, ale tu i ówdzie za granicą przyjmowali zwroty tych
    laptopów. W nowych egzemplarzach nie dało się dotknąć touchpada po jakimś
    czasie normalnej pracy.

    Gdzie indziej kazali instalować nowy BIOS (domyślnie sprzedawany BIOS za
    wolno kręcił wentylatorami).

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 3. Data: 2011-05-27 19:15:11
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Dobry wieczór

    Użytkownik "Archangell" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zainstalowałem Speed Fan coby mieć podgląd na temperatury.
    > No i tam pokazuje mi takie zestawienie jak system nieobciążony:

    [...]

    Nieśmiało proponuję, abyś jednak zdemontował obudowę i dostał się do
    radiatorów. Możesz się zdziwić, jaki "dywan" sfilcowanego kurzu
    pokrywa oneż radiatory. Ten "dywan" jest z reguły niewidoczny z
    zewnątrz.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 4. Data: 2011-05-27 19:42:40
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > Nieśmiało proponuję, abyś jednak zdemontował obudowę i dostał się do
    > radiatorów. Możesz się zdziwić, jaki "dywan" sfilcowanego kurzu pokrywa
    > oneż radiatory. Ten "dywan" jest z reguły niewidoczny z zewnątrz.

    Zdemontowałem już część obudowy która, przykrywała dysk, pamięć, karte
    sieciową, bateryjke od biosu (?).
    Czyściutko jest. Mogę zdemontować resztę i zobaczyć jak to wygląda przy
    karcie graficznej (?)

    Arch

  • 5. Data: 2011-05-27 19:45:47
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > Zdemontowałem już część obudowy która, przykrywała dysk, pamięć, karte
    > sieciową, bateryjke od biosu (?).
    > Czyściutko jest. Mogę zdemontować resztę i zobaczyć jak to wygląda przy
    > karcie graficznej (?)

    Ino sie trochę boje bo to wiązałoby się już z rozbebeszaniem laptopa na pół
    (cały dół odejdzie)
    i nie wiem czy go potem złożę do kupy.

    Arch

  • 6. Data: 2011-05-27 19:47:54
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Zdemontowałem już część obudowy która, przykrywała dysk, pamięć, karte
    > sieciową, bateryjke od biosu (?).
    > Czyściutko jest. Mogę zdemontować resztę i zobaczyć jak to wygląda przy
    > karcie graficznej (?)

    Czasem w środku jest generalnie czysto, ale radiatory zdążą się już zapchać.
    Ale zorientuj się też czy masz BIOS taki jak trzeba, a nie ten błędnie
    zarządzający chłodzeniem.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 7. Data: 2011-05-27 19:54:59
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > Czasem w środku jest generalnie czysto, ale radiatory zdążą się już
    > zapchać. Ale zorientuj się też czy masz BIOS taki jak trzeba, a nie ten
    > błędnie zarządzający chłodzeniem.

    Tylko od góry laptop nie jest jakiś gorący tylko od dołu niby ze wskazań w
    Speed Fanie.
    Ale sprawdzę ten bios.

    Arch

  • 8. Data: 2011-05-27 21:33:00
    Od: z <z...@g...pl>

    Krzysztof Kucharski pisze:

    > Nieśmiało proponuję, abyś jednak zdemontował obudowę i dostał się do
    > radiatorów. Możesz się zdziwić, jaki "dywan" sfilcowanego kurzu pokrywa
    > oneż radiatory. Ten "dywan" jest z reguły niewidoczny z zewnątrz.

    Mój się raczej nie przegrzewa ale ja nie gram.
    Niestety w nowych obudowach nie da się za wiele rozkręcić bez rozebrania
    całego na części. Starsze obudowy miały piękną wielką odkręcaną klapę. Z
    zewnątrz wyglądała niby identycznie ale ... Nie wiem czy oszczędności
    czy zmniejszenie wagi czy zwiększenie sztywności obudowy. Fakt jest taki
    że zwykły Kowalski (ja się jeszcze nie odważyłem :-) nie dostanie się do
    radiatorów. Co jakiś czas tylko wyciągam odkurzaczem. Chyba po takiej
    operacji wentylator robi się cichszy. Normalnie raczej głośno nie jest
    (nie gram)

  • 9. Data: 2011-05-28 02:21:35
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly =Marcos= nabazgrału:

    > Nie wiem jak w Polsce, ale tu i ówdzie za granicą przyjmowali zwroty
    > tych laptopów.

    Gdy ja pytałem na którejś grupie o to nagrzewanie się kart nVidii, to
    też dostałem cynk o przyjmowaniu zwrotów. Że byłem już po gwarancji, to
    insza inszość. Czekając na peceta do gier radzę sobie tak:
    http://dl.dropbox.com/u/2672151/flipn%C4%85%C5%82em%
    20laptopa%20teraz%20da%20si%C4%99%20gra%C4%87%20w%20
    gry%203d.JPG

    --
    Tiber
    j...@g...com

  • 10. Data: 2011-05-28 05:25:32
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    > Ino sie trochę boje bo to wiązałoby się już z rozbebeszaniem laptopa
    > na pół (cały dół odejdzie)
    > i nie wiem czy go potem złożę do kupy.
    [...]

    Trudno. Bez tego nie będzie mozliwe skontrolowanie stanu układu
    chłodzenia. Ale pocieszę Cię, że DELL ma bardzo dobrze zorganizowaną
    pomoc techniczną. na stronie support.dell.com powinieneś bez trudu
    odszukać instrukcję demontażu Twojego urządzenia. Bogato ilustrowaną,
    węcz prowadzącą za rękę. Rozsądek wskazywałby na konieczność
    skorzystania z tejże.

    Krzysztof Kucharski