  • 11. Data: 2011-05-28 07:40:38
    Temat: Re: laptop dell studio 1555 przegrzewanie
    Od: z <z...@g...pl>

    Krzysztof Kucharski pisze:
    Bogato ilustrowaną,
    > węcz prowadzącą za rękę. Rozsądek wskazywałby na konieczność
    > skorzystania z tejże.
    Instrukcje są oczywiście śliczne ale od tak porządnej firmy ;-)
    wymagałbym prostej banalnej klapki do czyszczenia radiatorów.
    Pewnie za dużo wymagam :-(

  • 12. Data: 2011-05-28 08:41:30
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > Czasem w środku jest generalnie czysto, ale radiatory zdążą się już
    > zapchać. Ale zorientuj się też czy masz BIOS taki jak trzeba, a nie ten
    > błędnie zarządzający chłodzeniem.

    Bios mam stary wersja A06 04/23/2009 ale próbuje sciągnąć nowszy ze strony
    Della i za
    diabła nie idzie. zatrzymuje sie na 4% i koniec. Próbowałem sie też
    zarejestrować, wczoraj i dziś
    i wciąż ten sam komnikat "rejestracja chwilowo niedostępna". Odechciewa mi
    sie pomału tego Della.

    Arch

  • 13. Data: 2011-05-28 14:58:02
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Czekając na peceta do gier radzę sobie tak:
    > http://dl.dropbox.com/u/2672151/flipn%C4%85%C5%82em%
    20laptopa%20teraz%20da%20si%C4%99%20gra%C4%87%20w%20
    gry%203d.JPG

    Mam della (używanego najczęściej w czasie wyjazdów do obróbki i
    magazynowania zdjęć) i zauważyłem spory wzrost temperatur po dodaniu
    pamięci, więc zainteresowałem się podkładkami pod niego. Fajne robi modecom
    i logitech, ale to wydatek rzędu 150- 250 zet. Chińskie za 20-30 zł mnie
    nie interesowały, więc zrobiłem sobie coś takiego:
    https://picasaweb.google.com/lespe.picasa/ChOdzenieD
    ellA?authkey=Gv1sRgCOOI6_rmm_OoPA&feat=directlink
    i jest lepiej (na drugim zdjęciu próbny rozruch pod usb). Kombinuje
    jeszcze, żeby dodać rozgałęziacz usb i może wykorzystam wiatraki z
    nieużywanego twin turbo pro z regulacją obrotów;)

    --
    LP

  • 14. Data: 2011-05-28 15:30:58
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > Czasem w środku jest generalnie czysto, ale radiatory zdążą się już
    > zapchać. Ale zorientuj się też czy masz BIOS taki jak trzeba, a nie ten
    > błędnie zarządzający chłodzeniem.

    Ściągnąłem wersje A12 z innej strony bo z Della to nic nie idzie.
    Tylko teraz nie mogę tego zainstalować bo:
    "Studio 1555 Flash Utility - v.2.00
    Cannot continue because...
    1. Version information cant't be detected"

    Dlaczemu nie potrafi odczytać aktualnej wersji biosu i jak temu zaradzić?

    Arch

  • 15. Data: 2011-05-28 15:33:13
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > Mam della (używanego najczęściej w czasie wyjazdów do obróbki i
    > magazynowania zdjęć) i zauważyłem spory wzrost temperatur po dodaniu
    > pamięci

    Również odniosłem takie wrażenie, że po dodaniu Ramu te temperatury wzrosły.
    Chyba wrócę do pozycji wyjściowej 2 x 1 giga.

    Arch

  • 16. Data: 2011-05-28 15:55:23
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

> [...]
    > 1. Version information cant't be detected"
    >
    > Dlaczemu nie potrafi odczytać aktualnej wersji biosu i jak temu zaradzić?

    Nosz kurna. Włożyłem z powrotem 1 giga Ramu która była na początku, teraz
    wszystko wykrył
    i upgrejdowałem bios do wersji A12.

    Arch

  • 17. Data: 2011-05-28 17:55:51
    Od: z <z...@g...pl>

    LP pisze:
    więc zrobiłem sobie coś takiego:
    > https://picasaweb.google.com/lespe.picasa/ChOdzenieD
    ellA?authkey=Gv1sRgCOOI6_rmm_OoPA&feat=directlink

    Nie do końca widać na tych zdjęciach czy wentylator dmucha czy wyciąga
    powietrze z laptopa.
    Jeśli wyciąga to utrudnia oryginalny przepływ od dołu do tyłu obudowy.
    Laptop dalej stoi na małych nóżkach na płaskim.
    To już lepiej postawić go z tyłu na 2-3cm nóżkach a powietrze niech hula
    :-)

    PS. Jak już to wzorowałbym się na czymś takim
    http://www.cdmania.pl/podstawka-chlodzaca-laptop-alu
    minium-hub-4port-p-675.html

  • 18. Data: 2011-05-28 20:15:03
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Archangell" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Eloł

    Hello :-)
    Mi się ten Dell zawieszał po 1,5 roku bezawaryjnego używania (podczas
    oglądania youtube), ale zaktualizowalem BIOS do A13 i adobe flash player do
    10.3 i jest spokój. :-)

  • 19. Data: 2011-05-28 20:31:22
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "z"
> [...]
    > powietrze z laptopa.
    > Jeśli wyciąga to utrudnia oryginalny przepływ od dołu do tyłu obudowy.

    Laptop często stoi na czymkolwiek, na łóżku, kolanach czy obrusie i wtedy
    warto podstawić pod niego coś takiego jak wykombinowałem. Ponieważ wlot do
    (mojego) della jest po lewej u góry, dlatego wiatrak jest usytuowany
    niesymetrycznie i oczywiście dmucha a nie wyciąga, chłodząc przy okazji
    komorę pamięci, która jest poniżej.

    > Laptop dalej stoi na małych nóżkach na płaskim.
    > To już lepiej postawić go z tyłu na 2-3cm nóżkach a powietrze niech hula
    > :-)

    Nie twierdzę, że to idealne rozwiązanie, wykombinowałem to na chybcika i
    jak dla mnie na razie wystarczy, generalnie chodziło mi tylko o
    zaprezentowanie pewnej idei.
    Nadal nad tym pracuję i znajduję w tym sporo frajdy.

    > PS. Jak już to wzorowałbym się na czymś takim
    > http://www.cdmania.pl/podstawka-chlodzaca-laptop-alu
    minium-hub-4port-p-675.html

    Pracuję nad tym;)
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/hwE2BSRsHDgIjQ
    ouowcm49HnRvOdVn93TwCo3vKX_I0?feat=directlink

    --
    LP

  • 20. Data: 2011-05-28 20:54:14
    Od: z <z...@g...pl>

    LP pisze:
    Laptop często stoi na czymkolwiek, na łóżku, kolanach czy obrusie i
    > wtedy warto podstawić pod niego coś takiego jak wykombinowałem.
    Też nad czymś takim myślałem.
    Ja bym tą sklejkę dał jako podstawę a nad nią przestrzeń (gumowe nóżki,
    wentylator) i nad tym dopiero laptop. Jeszcze to wszystko sprytnie
    połączyć w jedną całość :-)