  • 1. Data: 2011-05-27 05:28:18
    Temat: Dysk do czteroletniego komputera
    Od: prorok <p...@t...nie.adres>

    Mam płytę Gigabyte GA-M55plus-S3G chyba (rev. 2.1). Ma 4 x SATA II 3Gb/s.
    Natomiast dysk, to np.Dysk WD Caviar AV GP WD10EURS (1TB, 64MB,
    SATA/300) z SATA300.
    (http://www.agito.pl/podzespoly-pc/dyski-twarde/35/1
    -tb/83,4268-433190,175-194726,-1003-2.html)
    Czy zostanie obsłużony? Zresztą nie jest konieczne, aby już teraz
    kupować. Gdybym kupił dysk za parę lat, to czy by pasował do tej płyty
    głównej, jak jest z kompatybilnością, bo obecnie mam dysk, w którym
    SiSAndra pokazuje że jest ATA.

  • 2. Data: 2011-05-27 05:37:12
    Temat: Re: Dysk do czteroletniego komputera
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-27 07:28, prorok wrote:
> [...]
    > kupować. Gdybym kupił dysk za parę lat, to czy by pasował do tej płyty
    > głównej, jak jest z kompatybilnością, bo obecnie mam dysk, w którym

    Jeżeli system pokazuje dysk ATA, najpewniej w BIOS porty SATA masz
    ustawione w tryb emulacji ATA. Jeżeli masz system <> XP, możesz
    przełączyć na SATA, w przeciwnym wypadku pozostaja zabawa z instalacją
    sterowników.

    Kompatybilnością teraz i w ciągu najbliższych lat nie przejmowałbym się
    - będzie działać. Na rynku pojawiły się HDD z SATA III (działają także w
    trybie SATA II), ale ma to ograniczony sens chociażby z tego względu, że
    max. transfery z dysku rzadko przekraczają nawet 150MB/s

  • 3. Data: 2011-05-27 08:14:31
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Użytkownik "prorok" ...

    > Czy zostanie obsłużony?

    tak.

    --
    T.F.

  • 4. Data: 2011-05-27 17:23:07
    Od: prorok <p...@t...nie.adres>

    W dniu 2011-05-27 07:28, prorok pisze:
> [...]
    > kupować. Gdybym kupił dysk za parę lat, to czy by pasował do tej płyty
    > głównej, jak jest z kompatybilnością, bo obecnie mam dysk, w którym

    A skoro jesteśmy przy rozbudowie, to czy taka płyta główna z wbudowaną
    grafiką nVidia obsłuży ATI Radeon HD 5570 ?
    http://www.agito.pl/podzespoly-pc/karty-graficzne/am
    d/ati-hd5570/84,246-1610,248-463052.html
    Myślałem o Saphire za 206 zł ale HIS za 207 zł to "bestseller", poza tym
    jest BOX a nie OEM (jaka zaleta jest w przypadku BOX dla sprzętu?)

  • 5. Data: 2011-05-27 18:05:45
    Od: prorok <p...@t...nie.adres>

    W dniu 2011-05-27 19:23, prorok pisze:
    > Myślałem o Saphire za 206 zł ale HIS za 207 zł to "bestseller", poza tym
    > jest BOX a nie OEM (jaka zaleta jest w przypadku BOX dla sprzętu?)

    Karta ma 1 GiB pamięci, czy pamięć jest liczona do głównej, gdzie mam 3
    GiB i tyle jest obsługiwane przez Windows XP Home, czy np. będę mógł
    używać moje pozostałe 3 GiB mając dodatkowo 1 GiB ?

  • 6. Data: 2011-05-27 18:11:17
    Od: prorok <p...@t...nie.adres>

> [...]
    > grafiką nVidia obsłuży ATI Radeon HD 5570 ?
    > http://www.agito.pl/podzespoly-pc/karty-graficzne/am
    d/ati-hd5570/84,246-1610,248-463052.html

    Obawiam się ze nic z tego bo wbudowana karta zajmuje slot

  • 7. Data: 2011-05-29 00:35:19
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "prorok" <p...@t...nie.adres> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest z kompatybilnością, bo obecnie mam dysk, w którym SiSAndra pokazuje

    Za parę lat Twoja płyta główna będzie na składowisku odpadów.
    Zastanów się, na czum Ci zależy.
    Jak jest z kompatybilnością? Wiadomo. Co chwilę coś
    zmieniają, abyś musiał wydać znowu pieniądze.

    Feromon

  • 8. Data: 2011-05-30 11:51:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Feromon" 4de19521$0$2488$6...@n...neostrada.pl

    > Za parę lat Twoja płyta główna będzie na składowisku odpadów.
    > Zastanów się, na czum Ci zależy.
    > Jak jest z kompatybilnością? Wiadomo. Co chwilę coś
    > zmieniają, abyś musiał wydać znowu pieniądze.

    Za dziesięć (a raczej już za pięć) lat być może tak, że nowe urządzenia
    nie będą przypominały dzisiejszych. :) Klawiatury w dotykowych ekranach
    i całkiem niematerialne, nośniki (dyski) małe, szybkie i inaczej połączone...
    Elektronika oszczędna tak, że wentylatory komputerowe przestaną istnieć...
    Pamięci szybkie, algorytmy wydajne... ;) No dobra... Z algorytmami
    przesadzam... :) Ale wszystko szybkie tak, że komputer wystartuje
    szybciej niż ćwierć wieku temu stratował kalkulator z LEDkami. :)

    Już teraz smartfony mają procesory co najmniej imponujące.
    Podobnie z nośnikami danych. I możliwościami w ogóle.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-07-02 22:21:13
    Od: prorok <p...@t...nie.adres>

    W dniu 2011-05-27 07:37, Rafał Łukawski pisze:
> [...]
    > trybie SATA II), ale ma to ograniczony sens chociażby z tego względu, że
    > max. transfery z dysku rzadko przekraczają nawet 150MB/s

    Na Allegro są dyski podzielone na PATA(IDE/ATA) i Serial ATA (SATA). To
    znaczy że mogę spokojnie kupować SATA, co to za dyski PATA których jest
    mniejszy wybór i są mniejsze?