  • 111. Data: 2013-04-10 23:39:51
    Temat: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:

    > Zacznijmy od tego, że jeśli nie wiesz, co to jest virtualdub, to się
    > nie wypowiadaj w tym wątku z punktu widzenia autorytetu. Jest to mniej
    > więcej ms word dla przeciętnej sekretarki.

    Przyznaję że nie jestem przeciętną sekretarką (ani żadną), i MS Worda
    także nie używam.

    Tu nie chodzi o bycie lub nie autorytetem, i generalnie ktoś mieniący
    się autorytetem gadający głupoty (zwłaszcza jeśli wie, że to są głupoty)
    jest dla mnie tyle samo wart co każdy inny.

    To kwestia zwykłej różnicy między poprawnością i wadliwością.

    > A nie możesz sobie zrobić sam? Ale dobrze, skoro chcesz koniecznie
    > zrobić z siebie upartą mendę...
    > http://as.elte-s.com/temp/video/pack.zip

    Przyznaję że kolejny raz sam się sobie dziwię, z kim ja dyskutuję.

    > To jest para filmów składający się z jednej klatki, nieskompresowane,
    > żeby wykluczyć zniekształcenia pochodzące z innych czynników; nie mam
    > gigabajtów na udowadnianie rzeczy oczywistych. W nagłówku masz opisane
    > przestrzenie. Tylko, błagam, nie pytaj jak go odczytać i czy go nie
    > sfałszowałem albo że Ci film się nie wyświetla, albo że za krótko :)

    Mam nadzieję że to nie było aż tak trudne, że spodziewasz się trudności
    po mojej stronie.

    Wniosek jest taki, że widocznie przekodowanie do YUV420 zrobiłeś tylko
    na potrzeby zapisania pliku yuv (albo w ogóle go nie było, jeśli nie
    zapisywałeś pliku), natomiast program cały czas używał czegoś lepszego -
    w tym pliku YUV nie masz takiej rozdzielczości barwnej, by odtworzyć
    yv12_420.png (nie żeby nie było to dawno widoczne).

    Nie wiem czy masz świadomość błędu, czy to "program tak zrobił", czy co
    tam jeszcze się stało, ale szczerze mówiąc przestało mnie to w końcu
    interesować.

    > Może byś zatem dostarczył choć jednego jedynego przykładu?

    Przykładu wadliwej konwersji? Przecież sam go dostarczyłeś.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 112. Data: 2013-04-11 20:50:47
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 10 Apr 2013 23:39:51 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:
    [...]
> [...]
    > w tym pliku YUV nie masz takiej rozdzielczości barwnej, by odtworzyć
    > yv12_420.png (nie żeby nie było to dawno widoczne).

    W pliku wideo jest 4:2:0.

    > Przykładu wadliwej konwersji? Przecież sam go dostarczyłeś.

    Niestety, konwersja jest prawidłowa:

    F:\yv12.avi
    General
    Complete name : F:\yv12.avi
    Format : AVI
    Format/Info : Audio Video Interleave
    File size : 2.97 MiB
    Duration : 40ms
    Overall bit rate : 624 Mbps
    Writing library : VirtualDub build 34807/release
    Video #0
    ID : 0
    Format : YUV
    Codec ID : YV12
    Codec ID/Info : ATI YVU12 4:2:0 Planar
    Duration : 40ms
    Bit rate : 622 Mbps
    Width : 1 920 pixels
    Height : 1 080 pixels
    Display aspect ratio : 16:9
    Frame rate : 25.000 fps
    Color space : YUV
    Chroma subsampling : 4:2:0
    Compression mode : Lossless
    Bits/(Pixel*Frame) : 12.000
    Stream size : 2.97 MiB (100%)

    Użyj na przyszłość lepszych narzędzi, nie będziesz mieć nieistniejących
    problemów.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 113. Data: 2013-04-12 21:32:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> writes:

    > W pliku wideo jest 4:2:0.

    Tam, oczywiście.

    W pliku PNG, który wcześniej miał być YUV420, było np. YUV444 albo coś
    w tym stylu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 114. Data: 2013-04-13 00:51:25
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 12 Apr 2013 21:32:59 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Tam, oczywiście.

    > W pliku PNG, który wcześniej miał być YUV420, było np. YUV444 albo coś
    > w tym stylu.

    Nie masz racji, sprawdziłem, właśnie taki PNG wychodzi.
    Zresztą, obejrzyj oba pliki wideo - nie różnią się prawie niczym, a
    zdecydowanie nie widać degradacji chromy, bo jest naprawdę znikoma
    (zresztą, nawet gdy jest spora, też jej nie widać).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 115. Data: 2013-04-13 22:05:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Nie masz racji, sprawdziłem, właśnie taki PNG wychodzi.

    Ten http://as.elte-s.com/temp/video/3/yv12_420.png "wychodzi" z tego
    yv12.avi?

    W jaki sposób?
    Wymagałoby to czegoś dodatkowego oprócz konwersji YUV420->RGB. Spójrz
    na miejsca o dużym kontraście, tam nie ma artefaktów barwnych w rastrze
    2x2. Jak chciałbyś umieścić taką informację (chromę 1x1) w pliku YUV420?

    Np. mamy pełno linii o nachyleniu 45 stopni, i kolory zmieniają się co
    jeden piksel (nie mówię o luminancji) - to nie jest możliwe w YUV420
    (po prostu tam nie ma tych informacji) i zrobienie z tego takiego
    jak tamten pliku RGB wymagałoby jakiegoś wygładzania lub czegoś
    podobnego (np. detekcji kształtów).

    Konkretnie, np. w okolicach niebieskiej linii, która przechodzi przez
    piksele 286,210 - nie da się w YUV420 zrobić tak, żeby w jednym
    kwadracie 2x2 (położonym w rastrze 2x2 - nie w dowolnym kwadracie) mieć
    jednoczeście kolor czerwony i niebieski.

    W tamtym obrazku jest trochę czegoś, co może wygląda na artefakty
    związane z rozdzielczością barwną (w różnych miejscach) - ale to nie
    jest 420, i to samo jest w rgb.png (więc nie pochodzi z przekodowania,
    a ze źródła).

    > Zresztą, obejrzyj oba pliki wideo - nie różnią się prawie niczym, a
    > zdecydowanie nie widać degradacji chromy, bo jest naprawdę znikoma
    > (zresztą, nawet gdy jest spora, też jej nie widać).

    "Prawie" :-)
    Z tym mogę się zgodzić, ale to jest kwestia subiektywna. Natomiast weź
    pod uwagę, że to jest 1920x1200 - to jest nawet więcej niz (full) HD.
    Tak jak napisałem, ta degradacja się zmniejsza wraz ze wzrostem
    rozdzielczości (i zmniejszaniem się potrzeb). Dla mnie różnice między
    jednym i drugim filmem (te są prawidłowo zakodowane i porównania mają
    sens) są spore, jeśli chodzi o dyskutowane zastosowania "zdjęciowe",
    i pewnie nieistotne w przypadku oglądania tego jako film.

    Swoją drogą, obejrzyj np. czerwoną kostkę do gry - oczywiście tam także
    widać artefakty 420 w yv12.avi i ich brak w yv12_420.png, ale widać
    także coś innego - w yv12_420.png jest dużo więcej szczegółów
    (luminancja, np. szumy) niż w (podobno) źródłowym pliku RGB (też PNG).
    Ciekawe skąd się wzięły? Jest to także widoczne w innych miejscach,
    np. na dużych czerwonych obszarach angielskiej flagi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 116. Data: 2013-04-14 15:08:44
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2013 22:05:16 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    [...]
> [...]
    > Ciekawe skąd się wzięły? Jest to także widoczne w innych miejscach,
    > np. na dużych czerwonych obszarach angielskiej flagi.

    Nie zaobserwowałem tego co napisałeś. Może użyj innego dekodera - ja
    używam FFDShow lub podobnych (libavcodec/ffmpeg).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 117. Data: 2013-04-14 20:18:19
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 10 Kwi, 12:26, mt <f...@i...pl> wrote:

    > Dokładnie, a to "gówienko" w cenie poniżej 1 tys.
    $:http://www.blackmagicdesign.com/products/blackmagi
    cpocketcinemacamera/
    > pewnie położy na łopatki wszystkie filmujące aparaty.

    Właśnie, Janko, planujesz zakup BMPCC?

  • 118. Data: 2013-04-14 23:47:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Nie zaobserwowałem tego co napisałeś. Może użyj innego dekodera - ja
    > używam FFDShow lub podobnych (libavcodec/ffmpeg).

    No ale to przecież dwa pliki PNG, co ma do tego ffmpeg. Wadliwe
    wyświetlanie plików PNG też jest oczywiście możliwe, ale jakoś tak
    bardzo bym na to nie liczył.

    BTW widzę że podałem wadliwą ścieżkę do pliku. Te są właściwe:

    http://as.elte-s.com/temp/video/rgb.png
    http://as.elte-s.com/temp/video/yv12_420.png

    Przecież wystarczy nawet przeglądarką obejrzeć te obrazki, naprawdę
    nie widać że w pliku yv12_420.png jest więcej szczegółów w luminancji
    na np. czerwonej kostce? A w (podobno źródłowym) rgb.png wszystko jest
    bardziej wygładzone?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 119. Data: 2013-04-17 17:51:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Przecież wystarczy nawet przeglądarką obejrzeć te obrazki

    No właśnie dlatego najprawdopodobniej widzisz nieistniejące problemy, a
    istniejących nie widzisz :)
    A poza tym ilu ludzi potrzeba, żebyś w końcu zobaczył, że nie masz
    racji? Tuzin wystarczy?

    --
    pozdrawia Adam
    /nie ma już chleba, ale są czipsy/

  • 120. Data: 2013-04-17 17:52:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-14 20:18, Grzegorz Maj pisze:
    > Właśnie, Janko, planujesz zakup BMPCC?

    Jak będzie potrzeba, się kupi :)

    --
    pozdrawia Adam