    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    Date: Sat, 13 Apr 2013 22:05:16 +0200
    <51616dcc$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51618111$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51619f7f$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5161db7a$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <18r5wly3m7di5$.18nlukmqpt0pu$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <whaqv1n2xhgj$.i1pmx75o1vzx.dlg@40tude.net>

    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> writes:

    > Nie masz racji, sprawdziłem, właśnie taki PNG wychodzi.

    Ten http://as.elte-s.com/temp/video/3/yv12_420.png "wychodzi" z tego
    yv12.avi?

    W jaki sposób?
    Wymagałoby to czegoś dodatkowego oprócz konwersji YUV420->RGB. Spójrz
    na miejsca o dużym kontraście, tam nie ma artefaktów barwnych w rastrze
    2x2. Jak chciałbyś umieścić taką informację (chromę 1x1) w pliku YUV420?

    Np. mamy pełno linii o nachyleniu 45 stopni, i kolory zmieniają się co
    jeden piksel (nie mówię o luminancji) - to nie jest możliwe w YUV420
    (po prostu tam nie ma tych informacji) i zrobienie z tego takiego
    jak tamten pliku RGB wymagałoby jakiegoś wygładzania lub czegoś
    podobnego (np. detekcji kształtów).

    Konkretnie, np. w okolicach niebieskiej linii, która przechodzi przez
    piksele 286,210 - nie da się w YUV420 zrobić tak, żeby w jednym
    kwadracie 2x2 (położonym w rastrze 2x2 - nie w dowolnym kwadracie) mieć
    jednoczeście kolor czerwony i niebieski.

    W tamtym obrazku jest trochę czegoś, co może wygląda na artefakty
    związane z rozdzielczością barwną (w różnych miejscach) - ale to nie
    jest 420, i to samo jest w rgb.png (więc nie pochodzi z przekodowania,
    a ze źródła).

    > Zresztą, obejrzyj oba pliki wideo - nie różnią się prawie niczym, a
    > zdecydowanie nie widać degradacji chromy, bo jest naprawdę znikoma
    > (zresztą, nawet gdy jest spora, też jej nie widać).

    "Prawie" :-)
    Z tym mogę się zgodzić, ale to jest kwestia subiektywna. Natomiast weź
    pod uwagę, że to jest 1920x1200 - to jest nawet więcej niz (full) HD.
    Tak jak napisałem, ta degradacja się zmniejsza wraz ze wzrostem
    rozdzielczości (i zmniejszaniem się potrzeb). Dla mnie różnice między
    jednym i drugim filmem (te są prawidłowo zakodowane i porównania mają
    sens) są spore, jeśli chodzi o dyskutowane zastosowania "zdjęciowe",
    i pewnie nieistotne w przypadku oglądania tego jako film.

    Swoją drogą, obejrzyj np. czerwoną kostkę do gry - oczywiście tam także
    widać artefakty 420 w yv12.avi i ich brak w yv12_420.png, ale widać
    także coś innego - w yv12_420.png jest dużo więcej szczegółów
    (luminancja, np. szumy) niż w (podobno) źródłowym pliku RGB (też PNG).
    Ciekawe skąd się wzięły? Jest to także widoczne w innych miejscach,
    np. na dużych czerwonych obszarach angielskiej flagi.
    --
    Krzysztof Halasa